pharagirlke schreef:Citaat:Ehm, als jij zo'n haf had als de mijne was je dan al minstens 20 keer erachteraan gesleurd.
Paard moet luisteren, en als dat zo niet werkt moet je harder aanpakken.
Je kunt we gaan wachten tot je paard trekt en zichzelf "bijtrekt"(om eht zo ff te noemen), maar tegen die tijd staat je paard, al dan niet met jou erachteraan, al lang 20 meter verder.
ik snap nou niet waarom dit er bij moest...heeft ze toch niets aan?
wat jou haf doet, daar heeft zij geen last van, zij wil alleen weten wat ze met haar haf wil doen
(egt niet lastig bedoeld ofzo, wou het alleen even melden)
ik heb geen tips meisje...bij pharaon heb ik hetzelfde gedaan als hier al eerder gezegt, gaat hij een stap te ver vooruit, dan ging ik naar achter of gaf ik een rukje aan het touw dat ie zich een klein beetje verschoot van: als ik dit doe krijg ik een ruk en als ik langs haar blijf niet
maar pharaon is dan ook maar een welsh, ik kan me voorstellen dat een haf je gewoon uitlacht als je dit doet![]()
![]()
Even het hele stukje lezen

Dit was volgens mij namelijk een reactie op newforestlover (over het gebruik van de hengstenketting) en niet op de topicstarter....

Die gaat hooguit verbaast kijken waarom je nu toch weer zo maf doet en gaat daarna vrolijk verder met waar hij mee bezig was
) en hoef je hem niet meer te gebruiken.
Er kwam dus geen geweld aan te pas maar het was wel duidelijk voor paard en eigenaar.