Ben je gek als je 15.000,-- voor zo'n paard neerlegd???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 10:18

De vorige eigenaar is de staleigenaar die is soort handelaar, hij verwaarloosd z'n paarden, mest ze vrijwel nooit uit, ze komen er nooit uit, ja hij loopt 10 meter met ze aan een halstertouwtje en weer terug naar stal. En degene die hem gekocht heeft ook wel verstand van paarden, maar dat ze hem niet liet keuren had ik nooit verwacht!!!

Goed ik mag het dan geen "kronkel in z'n kop" noemen, maar hij spoort gewoon niet doordat er nooit iets meegedaan wordt. Tuurlijk mag ie z'n kont keren in z'n stal. En dat achtelijk (zo vind ik hem doen) is NIET in de wei, maar in een bak van nog kleiner dan 20x40!

Ik heb wel een vermoeden waarom ze hem eigenlijk gekocht heeft, vanaf het moment dat ze bij ons op stal kwam staan met haar pony en ze had hem gezien... was ze al gek op hem.... ze had hem nog nooit zien lopen, nog nooit buiten z'n stal gezien alleen dat koppie sprak haar aan. Sindsdien is ze gek op dat beest!!! Dat is de reden waar om ze hem volgens mij gekocht heb, dat vermoed ik!!!

Trouwens, dit verhaal heb ik voor een deel gehoord, uit best betrouwbare bron ik heb het nog niet uit haar mond gehoord...... ik ben al 4 weken niet op stal geweest ivm met ziekte (lichte vorm van pfeiffer)! Dus zodra ik het echte verhaal weet laat ik julllie de 'waarheid' wel weten Haha! !!!!

Want hier klopt volgens mij iets niet, omdat ik niet kan geloven dat zij zo'n bedrag neer legt voor zo'n paard!!!!! en dan niet naar afstamming gekeken!!!!'
Dus ik ga het allemaal zelf uitzoeken

15.000,- voor een 4 jarige met zo'n afstamming is idd niet gek veel, maar dan verwacht je wel dat hij al iets kan natuurlijk... dat hij niet meer zo heel erg groen is!! En deze Jet kan niets, niet aan de longeerlijn lopen, hoefjes uitkrabben.....

Ik vind het meest vreemde dat hij nog niet eens beleerd is en gekeurd dat hij gek is tja dat kon ze weten....

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 10:47

maar als je een paard koopt van 15000 verzeker je m toch zeker wel?? of klinkt dit nu dom?? Verward

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 11:06

ja zou ik ook doen, maar kdenk dat ze dat nu niet doen nu die niet gekeurd is

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:08

Lang niet alle dure paarden zijn verzekerd hoor!

Klein voorbeeldje:
Aram is voor een paar maanden terug in Amerika overleden en was ook niet verzekerd...

Wij hebben overigens geen van de paarden verzekerd.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:46

Barbiano was ook rond die prijs en is ook niet gekeurd geen buigproeven en geen foto's. Dit is ieders eigen keuze. Maar ik snap je niet helemaal vindt je het nu belachelijk dat iemand 15000 voor een paard betaald of dat die persoon dit paard niet laat keuren. Als je het geld hebt en je bent helemaal weg van dat beest waarom niet. Ik ken zelfs mensen waarvan het paard door de dierenarts was afgekeurd die dit paard toch hebben gekocht.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 11:56

Ligt ook aan de leeftijd hè!?

Als je een paard van 10 koopt wat je al wat beter kent is het een heel ander verhaal als wanneer je een jong dier koopt.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 12:43

Ik vind het beide vreemd.... omdat juist ZIJ, ze is altijd op en top bezig met de gezond heid van haar pony en bescherming, en dat ze juist dat geld voor dit paard neerlegd, voor zo'n paard ik had van haar wel meer verwacht eerlijk gezegd!!!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:12

ik zoud at zelf nooit doen, maara sl zij die pony nou zo graag wou, tsja moet zij weten.
Ik was laatst een boekje bij Pietrick aan het lezen (krijg ik priveles van) en daar stond in dat op de veulenveiling een kwpn veulen voor 56.000 verkocht was,
Lips are sealed

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 13:22

Een veulen voor 56000 daar was ik geloof ik bij toen die geveild werd. Daar deden 2 families tegen elkaar op bieden zodat de hengst een goede naam kreeg. (ik weet niet of dat het veulen was wat jij bedoeld) Maar dat veulen liep echt niet geweldig en zag er ook niet echt beter uit dan de andere. (die daar voor 15000 gemiddeld werden verkocht)
Waar ik heb verzorgd hebben ze nou een veulen voor 26000 verkocht dat was er een van voltair maar dat snap ik ook niet dat mensen er zo veel geld voor over hebben.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:05

een paard niet laten keuren voor aankoop is iets vergelijkbaars met het kopen van een auto zonder garantie of ANWB keuring. en hoe hoger de prijs is die je betaalt, hoe groter de snee in je vingers als het niet goed is.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:24

Met paarden verkopen is het nou eenmaal wat de gek ervoor geeft Lachen Het blijft toch subjectief, de een valt hiervoor de ander daarvoor!
Dat meisje zal wel wat in dat paard gezien hebben. Als ze die andere pony zelf opgeleid heeft zal het met deze ook wel lukken, gewoon rustig aan beginnen.
En paarden zijn momenteel verschrikkelijk duur Verdrietig Voor een goed bewegende 3-jarige ben je zo fl 10.000.- kwijt...Als dit paard goede bewegingen heeft en een goede afstamming dan zal die prijs best wel kloppen. Ze wilden het er zelf iig voor geven dus laat ze lekker! Er wordt in de paardenwereld al genoeg gekletst! Als ze zelf nou mogelijkheden in dit paard ziet, waarom niet....?

Ik laat zelf trouwens een paard wel keuren, je kan er nooit inkijken. Hoe betrouwbaar alles ook overkomt...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gomir op 2001-10-02 23:06 ]</font>

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 14:40

een tientje voor een goed bewegend paard?! DAar ga ik voor! Waarschijnlijk bedoelde je f 10.000,-. Nou, ik kan goed bewegend paarden krijgen voor veel minder!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:00

Nee ik zou het noooit doen, kan ook een paard voor 1500 kopen, die ook Z wordt. Nee nooit.

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 15:27

ik persoonlijk zou het niet doen.... maar tja ik ga me er niet te veel mee bemoeien deed ik toch al niet, ze heeft namelijk een uitstraling (ik ben de beste ik heb nooit les gehad en ik wel Z! Duz....) en kijkt nogal op bijrijdsters/verzorgers neer dus ik had het toch al niet zo op haar.... Ze moet het zelf weten, ik hoop alleen dat ik nog een keer kan lachen door haar te zien stuntelen!!! (gemeen he???) Cool

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:44

Ten eerste mag ik even vragen wat dit nu weer voor onzin is!!! Ten tweede zie ik al dat jullie dus echt niets maar dan ook echt helemaal niets van de prijzen afweten. Ten eerste is f15.000,- veel geld maar een ding is zeker voor een goed paard (met nadruk op paard) is het een koopje!!
Als je een beetje een redelijk paard wil hebben van 1.65/1.70 met drie sterke gangen, mooie bouw en een goede lijn dan zit je meestal al ver boven dat bedrag!(hoeft overigens niet altijd) Jullie kijken je scheel op die f15.000,- maar dat is niet helemaal eerlijk want als je verder wilt in de sport moet je ook kijken wat daar tegen over staat!
Ik wil een paard met kwaliteit, capaciteit en karakter om verder te komen. Vertel mij waar ik een paard kan vinden wat aan mijn eisen voldoet die minder kost als f 15.000,- nou ik zal je vertellen dat is er geen een. Een gewoon doorsnee paard of te wel niets byzonders koop je voor f8000,-
Ik weet niet of jullie de strengen hebben maar als je daar kijkt wat een goed veulen op de veulenveiling al niet opbrengt! Dan moet je overigens nog maar eens afwachten wat het wordt! En overigens vind ik dat je zo'n bedrag voor je moet houden daar heeft niemand anders iets mee te maken dan de koper en de verkoper! En uiteindelijk gaat het erom of jij met je paard gelukkig bent! En dat van die rijke papa is helemaal onzin ik ken meerdere mensen (eingelijk bijna iedereen die bij de paarden rijd) die niet rijk zijn maar al het geld dat ze hebben in hun paard steken. Nou dat is dan toch hun keus of niet dan! Hier op bokt moeten jullie nu echt eens ophouden om over de prijzen te zeuren. Als ik hier operator was had ik al deze berichten er al lang afgekickt want dit is gewoon onzin en ontwetenheid waar je niets aan hebt!!! En het moet nu a.u.b een keer afgelopen zijn!!!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:48

Oja nog effe over die verzekering! je kunt wel zien dat jullie geen paardenverzekering hoeven te betalen want als je uitrekend wat dat kost per jaar ben je ontzettend duur uit en kun je beter een keertje de dierenarts betalen. Wij hebben alleen de wedstrijdpaarden verzekerd maar je betaald je werkelijk scheel en toen lesley een onzettend zwaar ongeluk kreeg werd er zelfs maar een klein deel vergoed omdat de verzekering zeer veel regels kan ondermijden! dus een verzekering zecht ook echt lang niet alles hoor!
Meestal zijn alleen de particulieren het die de paarden echt verzekeren de maneges enz doen dit meestal niet !

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:54

Whoauwie.......nogal fanatiek he? *LOL*
Je hebt wel gelijk van die prijzen hoor. Voor een goed paard betaal je tegenwoordig veel. Maar ja, iedereen mag zijn mening geven over wat hij duur vindt of niet en wat hij er voor uit zou willen geven of niet. Die prijzen voor veulens vindt ik ook een beetje te gek. En over verzekeren.....je kan ze beter niet verzekren anders betaal je je inderdaad blauw en de verzekering vind altijd wel uitweggetjes via de kleine lettertjes.
Maar, iedereen hier mag zijn eigen mening geven en we zijn hier niet om elkaar te veroordelen om iemands mening, de een vind het duur en onverstandig en de ander niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 15:57

wat die verzekeringen betreft heb je groot gelijk. I.p.v. de verzekeringsmaatschappij te spekken, spaar ik nu maandelijks meer. Als er eens iets gebeurt betaal ik het zelf wel. Als er niets gebeurt, is dat mijn winst, en niet die van de verzekeringsmaatschappij.
Ik weet niet wat voor eisen jij aan je paarden stelt, maar ik ga uit van de gemiddelde ruiter in Nederland. Wat zal de gemiddelde ruiter kunnen? Nu pakken we de besten en de slechtsten bij elkaar, en misschien komen we dan uit op M1 niveau gemiddeld. Een huis-tuin- en keuken paardje kan het Z niveau best halen. en die hoeft nog niet eens f 8000,- te kosten. Als je een heel speciaal paard wilt hebben dan ben je voor een drie jarige al snel f 15.000,- kwijt. Laten we zeggen: een uitzonderlijk goed paard is vaak heel duur. MAar...... een heel duur paard hoeft niet altijd uitzonderlijk goed te zijn! En ik denk dat het in dit geval het laatste betreft.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:01

ik ben het helemaal met je eens suzanne maar als je eens bij eenmaal andermaal verkocht kijkt begrijp je misschien waarom ik zo fel en ook wel geergerd ben. Want vrijwel bij elke advertentie die er werd neergezet waar een prijs bijstond kwamen weer reacties van oh wat duur enz. terwijl dat helemaal niet toe doet. En dit doet er ook niet toe. Het doet er pas toe als ik hier een advertentie zet van ik heb een paard op het oog en die kost f 15.000,- het is zo'n soort paard etc wat vinden jullie hier nu van. maar hoe kan ik hier nu zeggen wat ik van deze prijs vind het paard is niet van haar en ze vertelt ook niet wat voor iets het is. En met gek zijn heeft er helemaal niet mee te maken! Het is gewoon ieder voor zich en ik vind dit topic een onzin topic waar ik me aan erger dus bij deze geef ook ik mijn mening hierover misschien zijn er mensen die zich hierbij aansluiten die zich ook ergeren aan wat er met de advertenties bij eenmaal andermaal verkocht staat!! want dat moet echt ophouden!
groetjes jeannette

Mytens_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 16:42

Ach het is jouw geld niet dus laat die mensen lekker. bij sommigen moet geld rollen. En tja wat is te veel geld voor een paard? Het is maar net wat een gek ervoor geeft. En een kronkel? ach alles heeft een reden en dat is niet te verwijten aan een zogenaamde kronkel hoor !!

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-01 18:20

Mensen ik denk dat het een fout was om hem hier teplaatsen... aangezien reacties die ik kreeg, ik heb geen zin om verder gezeur te krijgen, ik heb hier iets geplaatst en vroeg jullie mening daarover blijkbaar was dat niet een goed idee!!! Dus het spijt me voor dat ik het geplaatst heb!!!!!!!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 18:35

esmee, sorry dat ik zo fel reageerde maar dat kwam niet zozeer door jou reactie, meer om wat zich bij de advertenties afspeelde en wat ik bij ons bij de pony's heb mee gemaakt er werd zoveel geruzied enz over wie de duurste pony had enz en dat die van die beter was want die was duurder enz. ik werd daar zo gek van dat ik ben opgestapt en bij de paarden ben gaan rijden. Vanaf dat moment heb ik besloten dat de prijs voor mij iets is tussen de koper en verkoper. Over prijzen in algemeen valt inderdaad niet zoveel te zeggen, het is maar net wat een gek ervoor geeft zoals vele mensen zeggen en gelijk hebben ze ook nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:08

Het is moeilijk wat van prijzen te zeggen als je het paard niet erbij kunt zien, dat is nou eenmaal zo. Daarom zijn dit soort discussies ook niet zo heel zinvol meestal.

Je kunt wel wat richtlijnen geven. Veel mensen begrijpen niet dat er verschil is tussen een leuk rijpaard voor de basissport, en paarden die bedoeld zijn voor de serieuze wedstrijdsport. Ik moet toegeven dat je zelf ook een beetje "bedrijfsblind" wordt. Ik kijk, zoals ik eerder al aangaf, niet meer op van een bedrag van een dikke tienduizend gulden, maar dat was vroeger ook wel anders!

Een paard kost een paar gulden de kilo. De rest betaal je voor verwachtingen en emotie. Maar dat wil niet zeggen dat dat niet reëel is.

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 19:32

hoi

k ken ook nog zo'n verhaal
toen magned kwam ( ong een maand geleden) reed in dezelfde trailer een veulen mee dat 20 duizend gulden opbracht een VEULEN!
wel een heel lief en mooi veulen waarschijnlijk ook een topper!
was echt heel lief, liep de hele tijd te knuffelen maar niet bijten ofzow

Haha! Lovers Lovers

mdev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-01 20:44

Voor een goed paard is 15000 gulden geen hoge prijs. Maar als ie niet gekeurd is en er nog niets mee gedaan, dan is het idd een hoge prijs. Ik vind dat het paard en de eigenaar het paard moet ontwikkelen tot een bepaald niveau voordat ie 15000 gulden waard is, hoeft ook niet perse ingereden te zijn. Als ie maar goed aan de longe loopt en goede gangen heeft en een goede kans heeft zich verder te ontwikkelen tot een goed paard.