Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KletsKoekje schreef:Ik heb meerendeel in bakken gereden met rechte omheining en nooit problemen gehad qua laars of haken. Wij zijn nu ook bezig met offertes voor nieuwe rijbak omheining en twijfel ook tussen recht of schuin. Nu kwam iemand met betonrand ipv hout als hoefslagrand en dan heb je ook al minder kans op halen bij rechte omheining omdat dat wat afstand creëert. Misschien nog een optie? Heb daar zelf geen ervaring mee.
[ Afbeelding ]
Poekkie schreef:Hier zijn ze recht, ik vind dat mooier.
Maar wij hebben een treinbiels als rand van de piste om het zand binnen te houden en de palen een 20 cm achter die treinbiels gezet. Dus om het hek te raken moet je paard al op de houten bielzen gaan lopen.
Gini schreef:Poekkie schreef:Hier zijn ze recht, ik vind dat mooier.
Maar wij hebben een treinbiels als rand van de piste om het zand binnen te houden en de palen een 20 cm achter die treinbiels gezet. Dus om het hek te raken moet je paard al op de houten bielzen gaan lopen.
Wij hebben hier ook zo een randje treinbiels waardoor je niet vlak langs het hek af rijdt. Plus best een ruime piste, als je dan nog zodanig tegen de rand plakt dat je de omheining raakt, dan was je echt niet goed aan het rijden en verdien je een tik.
MirandaMalik schreef:Zelf heb ik meerdere slecht ervaringen met schuin, de paarden gaan daar soms zelf met hun been over de onderste rand en daar kunnen ze zich pittig mee bezeren. En ik vind ook dat je prima kunt rijden met een rechte rand, hoezo blijf je hangen, tenen naar binnen!