Hoeveel betalen voor vakantie oppas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:41

Lukasje schreef:
Wij betalen 10€/h, maar ronden royaal naar boven af. Het gaat bij ons om binnen en buiten zetten van de paarden en stallen (op stropellets) uitmesten. Dit is exclusief reiskosten en -tijd.

Maar is dit dan een jonge meid of een bekende van jullie?
Want daar zit wel verschil in denk ik. Of je een "professional" in huurt of een buurmeisje die sowieso paardengek is. (Al heb je die waarschijnlijk wel het liefst als je een betrouwbare kunt vinden)

Want met alle respect, maar dit is toch een slaven loon als je voor een vreemde voor dit geld moet werken :)
Nu geven jullie natuurlijk meer als je alles gaat rekenen, maar voor een vreemde zou ik voor dit geld niet komen. Voor een bekende misschien nog wel....(Al doe ik het dan ook gerust gratis als het echt een goede bekende is)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 20:47

MelissaV schreef:
Om even terug te komen op het 24/7 buiten, als ik mijn wedstrijdpaard meeneem kan de pony evt wel 24/7 buiten blijven.
Dus dan zou ik die weken een ander bedrag betalen dan de weken dat ze 2x per dag moeten komen. Of zouden jullie het bedrag hetzelfde houden.

Als het niet altijd hetzelfde is zou ik vooral eerst gaan zoeken naar een vast iemand en met hem of haar overleggen welke constructie het beste past. Altijd hetzelfde bedrag (dus soms overbetaald, soms onderbetaald) of echt per gewerkte tijd.
Ik kan me voorstellen dat een vast bedrag het handigste is omdat je anders iedere keer weer nieuwe afspraken moet maken.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:21

Kendra schreef:
De Paardenoppasservice rekent 20 euro per uur, maar vanaf 3 uur per dag gaat het met 15 euro omhoog.
Ik zou rond de 25 euro per dag in jouw situatie een redelijk bedrag vinden, uitgaande van een uur werk (maar wel verdeeld over 2 momenten) en met niet te veel reistijd. Het is niet dat dat het heel veel werk is, maar het is wel belangrijk dat het wordt gedaan.
Reiskosten moet je denk ik apart berekenen als iemand wat verder weg woont (zeker nu met de brandstofprijzen).

Maar dan wel minstens 2 uur per dag toch? Het is hier maar een half uurtje werk per dag, maar ik vind het wel heel fijn als er 2 keer per dag iemand kijkt op de meeste dagen(en ik zou in huis ook best fijn vinden).
Voor nu is er iemand uit de buurt die het doet en vaak ook meerdere adressen in het dorp, ze komt dan al langs ons dus kan heel makkelijk even extra checken, een wei open gooien etc. Qua tijden zijn we flexibel. We betalalde 25/h doordeweeks en 35/h in het weekend eerst en dat hebben we opgehoogd naar minimaal 30 euro per dag.
Bij de paardenoppasservice kwam ik dacht ik door die minimaal 2 uur, kosten voor bemiddeling per dag etc. veel hoger uit.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 21:31

Denk dat vooral die twee keer per dag beste belasting is. Heb zelf ooit bij iemand ook gedaan met binnen/buiten zetten. Maar waren ook verzorgpaarden dus wel anders. Leverde 50 euro voor weekend op. Maar kwam ik anders ook dagelijks en was ik stuk jonger. Nu dus iets vaker.
Ik betaalde voor 1x per dag al 50 euro voor weekend aan buurmeisje. Kon ze gewoon op eigen tijd komen. Mijne liepen 24/7 buiten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 23:07

Ik zou 20-25 per bezoek wel fair vinden.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 23:31

Sky_As schreef:
Lukasje schreef:
Wij betalen 10€/h, maar ronden royaal naar boven af. Het gaat bij ons om binnen en buiten zetten van de paarden en stallen (op stropellets) uitmesten. Dit is exclusief reiskosten en -tijd.

Maar is dit dan een jonge meid of een bekende van jullie?

Ja klopt

KikiCelinevs

Re: Hoeveel betalen voor vakantie oppas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 23:43

Ik heb via Pawshake nu 2 x iemand betaald om in mijn vakantie voor de katten te zorgen. En dan betaalde ik ongeveer 17 euro voor 30 minuten verzorging en dan heb ik het over simpele dingen. Ik verbaas mij eigenlijk dat er blijkbaar meer mensen voor een soortgelijk bedrag 2 x per dag zouden langskomen en dan ook nog moeten mesten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 09:04

Die 2 keer per dag is idd een belasting. Ik zou in een dergelijk systeem wel durven kijken of er een buur of iemand erg dichtbij het ziet zitten om de boxen te gaan openzetten (als dat lukt in jouw setting natuurlijk) voor een klein bedrag of een kratje bier.
En dan iemand zoeken die in de avond het uitmestwerk kan doen, en dan rond de 20 euro per dag gaan zitten, met ev een benzinevergoeding erbij afhankelijk van de afstand. (en dan is rond de 50 cent per km een nette prijs.)
Iemand die bv 10 km enkele reis heeft heeft dan rond de 25 euro per bezoek.

Als je het echt professioneel bekijkt: Een bekapper vraagt rond de 40-45 euro per paard, Vaak geen vervoerskosten behalve als het echt verderop is.
Paard bekappen is ongeveer 30 minuten ter plaatse, en gemiddeld 10-15 min enkele route: globaal: 1 uur per paard.
Dan is dit ook een nette prijs voor het avondbezoek als je een professioneel iemand of een "vreemde" vraagt.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 10:11

21 jaar: € 14,71 bruto per uur

20 jaar: € 11,77 bruto per uur

19 jaar: € 8,83 bruto per uur

18 jaar: € 7,36 bruto per uur

en €0,26 per kilometer reisvergoeding.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 10:16

Doubtless schreef:

Dit is minimumloon voor werknemers. De kostprijs van personeel ligt hoger dan dit. Mensen zwart betalen of als zelfstandige inhuren en dan alsnog minimumloon geven vind ik best gierig.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 10:28

Dat mag. Praktijk is echter dat dit soort taken doorgaans wel zwart betaald worden. En als de klusser er dan in ieder geval minimumloon aan overhoudt, dan maakt het voor hem/haar niet uit of hij de paarden buiten zet of vakken gaat vullen. Maar het staat je vrij om meer te betalen hoor ;-)

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 12:07

Doubtless schreef:

Voor mijn bruiloft ga ik nog in gesprek met een meisje van 20 jaar om bij ons thuis op de 3 honden te passen. We trouwen thuis en we hebben een uitlaatveld, dus ze hoeven niet aangelijnd uitgelaten/gewandeld te worden. Haar werk zou zijn om ze dan naar buiten te laten, in de gaten te houden en eten te geven. Verder kan ze bij ons thuis wat voor zichzelf doen, bijvoorbeeld Netflix o.i.d. en ze kan ook mee-eten en drinken. Reiskosten vergoeden we volledig.

Ik weet nog niet wat haar tarief is, ze is beginnend dierenoppas. Ze zal 7 uur aan het werk zijn en ik vind het lastig om een prijs te bepalen, maar het zal wel zwart/contant zijn. Ik dacht eerst aan 20,- per uur, maar vraag me nu af of 15,- ook redelijk is (gezien de reiskostenvergoeding + mee-eten en "zwaarte" van het werk). Wat vinden jullie?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 12:35

Ik betaal mijn oppas €15 per keer. Die hoeft maar één keer per dag te komen, woont vlakbij en het is ongeveer een halfuurtje werk.

Met twee keer per dag komen waarvan één keer ‘met werk’ zou ik €25 reëel vinden

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 13:19

CCgirl €15 per uur lijkt me prima hoor. Zou het bij haar voorstellen, kan ze zelf aangeven of ze het redelijk vindt :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 13:22

In dat geval zou ik eerst vragen waar ze zelf aan zat te denken.... Op die manier beledig je boot iemand en kan je altijd wat meer geven als iemand heel weinig vraagt... En als ze heel veel vragen kun je dat ook gelijk aangeven.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 14:25

Ik krijg 5 euro per keer bij de buren (ok, 6 huizen verder) en dat is meestal 1 keer per dag, uitzondering 2.

Maar ik vind het leuk om te doen (ff de paarden kroelen, honden mee dus die zijn direct uit geweest) en net als bij ts is alles super geregeld. Geen zwaar rotwerk, maar ingericht op gemak.

Ik hoop dat je iemand vind die het gewoon leuk vind ts. Ik vind het altijd gezellig even tegen de paarden te kletsen en ze tevreden achter te laten. Geld hebben wij gelukkig toch niet nodig.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-26 14:38

Oké algemeen genomen komt het ongeveer op hetzelfde bedrag uit, ergens tussen de 20 en 40 euro per dag.

Ik las nog dat iemand zei dat ze geen band kunnen opbouwen met mijn paarden, dat wil ik nog even beantwoorden. Ze zijn ook buiten de periode dat ik oppas nodig heb welkom, dus iemand die een band wil opbouwen met bv de pony, kan en mag dat perfect. En daarbij gaat het om bijna maandelijks minimaal een week, met uitschieters tot 14 a 20 dagen per maand. Dus ze zijn er wel regelmatig

Zoals hierboven gezegd wordt door Sunnda, de honden mogen en kunnen ook perfect mee, dus iemand die dat wil combineren, kan dat perfect.

Ik heb een zoekertje op Facebook geplaatst en ga eens kijken of daar iemand op reageert.
Vorige keer had ik een meid van 17, die kwam netjes elke dag voeren en knuffelen, had aan het einde een doosje chocola en een waardebon van een grote ruitershop klaar gezet maar die is ze helaas niet komen ophalen toen. Jammer want ze had mij super uit de nood geholpen toen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 22:53

Maar dan kun je misschien een bijrijder verzorger zoeken en kijken of daar wat mee te regelen valt.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-26 14:49

BeFunny schreef:
Maar dan kun je misschien een bijrijder verzorger zoeken en kijken of daar wat mee te regelen valt.

Dat is lastig te vinden want rijden is geen optie.
De meeste die een verzorgpaard zoeken willen ook rijden

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-26 17:01

Ja mogelijk.

Als het puur erheen gaan is en klusjes doen dan zul je er dus gewoon een fatsoenlijk tarief voor moeten geven.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 08:31

Voor iemand van 21+ die voor zichzelf werkt is €15,- echt te weinig.

Diegene hoort 21% btw af te dragen. Moet het inkomen opgeven en belasting betalen.

Je betaalt dan minder dan wettelijk minimumloon in loondienst.
Bij loondienst krijgt iemand
●wettelijk minimumloon.
●8% vakantiegeld
●doorbetaald feestdagen en vakantiedagen
●ben je verzekerd voor en wordt je doorbetaald bij ziekte.
●ben je via de afgedragen volksverzekeringen verzekerd voor werkeloosheid en arbeidsongeschiktheid.

Een werkgever hoort ook werkgeverslasten af te dragen.

Een ZZP-er hoort dit voor zichzelf in rekening te kunnen brengen. Als diegene het netjes bedrijfsmatig doet moet je toch wel rekenen op 2x het minimumloon per uur. En dan kan iemand ook nog reiskosten en reistijd in rekening brengen (voorrijdkosten)

Een kennis of buurmeisje om de hoek kun je misschien nog vragen voor een zakcentje en bedankje. Maar iemand die er zijn werk van maakt,zul je toch volwaardige ZZP tarieven moeten betalen. Dus minimaal €30,- per uur plus reiskosten. Je kunt t vooral besparen door het aantal keer toezicht en werk te verminderen en de zorg te bundelen op 1 moment zodat iemand niet 2x reistijd en reiskosten heeft voor heel weinig (betaalde) werktijd. Dan is het sneller de moeite niet waard.

Wat vraagt een hondenuitlaatservice of oppas per uur? En is dst gecombineerd met andere honden of 1 op 1?

CobCowgirl schreef:
Doubtless schreef:

Voor mijn bruiloft ga ik nog in gesprek met een meisje van 20 jaar om bij ons thuis op de 3 honden te passen. We trouwen thuis en we hebben een uitlaatveld, dus ze hoeven niet aangelijnd uitgelaten/gewandeld te worden. Haar werk zou zijn om ze dan naar buiten te laten, in de gaten te houden en eten te geven. Verder kan ze bij ons thuis wat voor zichzelf doen, bijvoorbeeld Netflix o.i.d. en ze kan ook mee-eten en drinken. Reiskosten vergoeden we volledig.

Ik weet nog niet wat haar tarief is, ze is beginnend dierenoppas. Ze zal 7 uur aan het werk zijn en ik vind het lastig om een prijs te bepalen, maar het zal wel zwart/contant zijn. Ik dacht eerst aan 20,- per uur, maar vraag me nu af of 15,- ook redelijk is (gezien de reiskostenvergoeding + mee-eten en "zwaarte" van het werk). Wat vinden jullie?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-26 11:05

@Doubtless: Wat duur voor een beetje op honden te passen. Als het geen probleemhonden zijn tenminste. Een vriend van mij doet dat gratis in zijn eigen huis en ik ga er dan heen om met uitlaten te helpen (ook gratis). Dat doen wij omdat we dol op honden zijn en door omstandigheden er momenteel niet aan kunnen beginnen er zelf weer een te nemen. Volgens mij is er ook een stichting die op die manier hondeneigenaren en tijdelijke gratis verzorgers aan elkaar koppelt (stichting opoe of iets dergelijks). Ik heb het daar op Bokt al eens eerder over gehad. Anders wordt het voor veel mensen financieel onmogelijk om een hond te onderhouden als het tijdelijke verzorgen daarvan nog meer gaat kosten dan de verzorging van een paard, waar een heleboel vaak zwaar lichamelijk werk met risico's bij komt kijken.