Reistijd naar paarden in eigen beheer...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Re: Reistijd naar paarden in eigen beheer...

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:51

Ik heb ze op 50 minuten fietsen en 20 minuten met de auto staan. Ik fiets meestal en ben dus elke dag na werk 2x deze tijd kwijt. Ik ga meestal met de fiets omdat ik anders behoorlijk wat benzinekosten erbij kan rekenen en aangezien ik fulltime tijdens kantooruren werk ik toch net zolang onderweg ben door de spits. Wij hebben (nog) geen kind maar ik vrees een beetje voor het gepuzzel dat er komt om een leven van twee fulltimers te combineren met 2 honden en 3 paarden op deze afstand. Ik raad 20 minuten auto rijafstand in elk geval niet aan in mijn omstandigheden met dagelijks heen moeten. Ik red het al 6 jaar zo maar fantastisch, nee. Het is dat de locatie fantastisch is maar daar offer ik dan ook wel wat voor op.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:55

20 min met de auto voor mij

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:34

SeaSide schreef:
Bathena schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel werk je per dag hebt bij de paarden. En ben je de enige die de paarden verzorgt of staan er meerdere mensen met hun paarden?

Eventueel zou je ook camera's kunnen installeren zodat je op ieder moment nog een blik kan werpen bij de paarden :)

Ik heb elke ochtend & avond ongeveer 3 kwartier werk in de winter maanden. In de zomer maanden hoeft eigenlijk maar 1x per dag 3 kwartier maar ga ik voor mijn eigen gemoedstoestand toch even 2x langs (als niemand anders langs is geweest).

We hebben een stal klant die ongeveer 2x per week (vaak meer als ze er toevallig zijn en zien dat er nog iets moet gebeuren, maar de afspraak is minimaal 2x) een ochtend of avond beurt opzich neemt.

Dan doet mijn moeder de paarden als ik & de stalklant echt niet kunnen, maar die doet niet vast per week meer uit nood.

Verder heb ik nog verzorgers die een beurt op vrijdag & dinsdag doen.

We hebben intotaal 6 paarden staan (waarvan 4 van mijzelf, 1 stalklant & 1 van mijn moeder).

Ik denk dat ik daar persoonlijk maximaal 10 tot 15 minuten reistijd voor over zou hebben. Het mooie zou zijn dat de paarden op de route van en naar je werk staan maar dat is natuurlijk lastig te realiseren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:53

SeaSide schreef:
Ja dat is vooral wat ik iets spannend vind als er wat gebeurt of een paard ziek is, en ook of het dan nog mogelijk is om hobbymatig een zo nu en dan een veulen te fokken.

Wbt hobbymatig fokken, kan je misschien for the time being er ff een caravan of tent neerzetten? Ziekte laat zich ook nooit plannen. Maar 10 minuten zou ik wel acceptabel vinden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:24

Ik vond 7 autominuten eigenlijk de max. om het echt nog 100% leuk te vinden. Vooral bij 'tegenslag'. Bv. je komt aan op stal en je merkt dat je iets vergeten bent. Dan vloek je, maar rijd je nog wel terug en ben je 22 minuten in totaal kwijt. Bij iedere minuut dat je daarboven gaat, wordt het toch echt wel irritanter en voelt het meer als tijdverlies. Of als de dierenarts belt om te zeggen dat die onderweg is en binnen een kwartier bij jou is, dan is het fijn om niet per se te moeten haasten.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Ik heb de dierenarts gezegd dat ie ruim van te voren moet bellen(iets van 30/45 minuten), ik ben binnen 10 minuten op stal maar voor ik ze dan gepakt hebt oid(x3)

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:02

10 min met de auto, 16 min met de fiets. Vind dat prima te doen.
Verder weet de dierenarts dat hij een half uur van te voren even moet bellen, dan ben ik ruim op tijd.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:13

Ik had mijn paarden voorheen op 20 minuten afstand met de auto in eigen beheer staan. Ik vind dat echt te ver.
Ze stonden wel 24/7 buiten met onbeperkt hooi, maar het iedere dag al ruim 40 min kwijt zijn aan auto rijden vond ik vervelend. Als het dan ook nog voor en je dus echt 2x per dag langs moest en met water moest sjouwen vond ik het echt te veel.

Maar ik denk dat dat voor iedereen anders is!

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Ik zou 10 minuten echt ver vinden maar dat komt omdat ik gewend ben om de pony's aan huis te hebben. Misschien een gek idee maar fiets (of rij) eens een week lang óm als je naar de paarden gaat zodat je er 10 minuten over doet. Dan merk je pas echt of het te doen is 3 tot 4 keer per dag

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:26

Hier 20 tot 25 minuten reistijd naar de paarden. Ook in eigen beheer.

Paarden staan 24/7 buiten en hebben onbeperkt hooi. In principe is één keer per dag voldoende. In de zomerperiode is het twee keer per dag om ze op en van de wei te laten/halen. Ik heb de paarden samen met een vriendin en we hebben een pensionklant. Overdag is er toezicht van omwonenden en we hebben ook een camera.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:46

3,5 jaar weide in eigen beheer voordat we ze aan huis hadden. Ik deed er 15 min over met de auto maar had wel cameratoezicht. Dat gaf me heel veel rust, omdat ik er normaliter 1 keer per dag was en dus verder niet zag wat er gebeurde. Nu heb ik ook cameratoezicht maar vooral op de stukken die ik niet zie vanuit huis. Dan is het echtprima te doen.