Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kebie schreef:Barbalala, ik snap ook niet dat niet meer mensen het zo doen. Paarden aan huis kost al zo veel tijd, dan is het zonde als je ook nog vaak met hooi moet sjouwen. En je bent veel vrijer in het moment waarop je er moet zijn.
Leuk om jou hier ook tegen te komen! En dat je nog in de paarden zit
ellepel schreef:Wij hadden het op de vorige stalling ook.
Wel handig, want je hoeft niet vaak voeren.
Wij hadden ze met 4,5cm maas van fossfarming van de agrishop.
Heb even wat foto’s gezocht
[ Afbeelding ]
Wel een tip om van de baal aan de onderkant een laag plastic te laten zitten.
Er zijn vaak wel paarden die met de voeten wat gaan staan graven bij het net langs.
en doe je dat niet dan kan er wel hooi onder vandaan komen.
Krijg je dit idee
[ Afbeelding ]
Wat ik wel nadeel vond als de balen wat langer stonden en nat werd door regen dat het wel wat vies werd met de netten.
Dan haalde ik het net er af en deed het goede hooi in bakken zodat ze dat nog konden eten
BarbaLala schreef:Toevallig ben ik hetzelfde aan het doen, maar dan net iets anders![]()
Ik voer voordroog midibalen aan mijn 3 en was ook helemaal klaar met het eeuwige netten vullen.
Nu rol ik gewoon een baal de track op, knip er een paar gaten in en wens ze er veel succes mee![]()
Ze gaan inderdaad wel er mee sleuren op een gegeven moment, maar dat stoort mij niet.
Verspilling valt mij ook alles mee, maar ik ben ook wel "streng"; Ze krijgen hier pas een nieuwe baal als al het oude op is.
Ze zijn ook niet perse meer gaan eten want ze stonden al op onbeperkt en hadden al 1 "all you can eat" bak.
Ik denk als je hooi voert, dat het meest ideaal is om zo'n stolp er over te plaatsen, of een ruif met dak aan te schaffen want nu met droog lenteweer is het natuurlijk ideaal, maar als het wekenlang regent dan kan je er gif op innemen dat die baal op enig moment niet meer te vreten is.
Daar heb ik dan weer geen last van door de folie.
Ik heb er nu 4 opgevoerd op deze manier en ik vind het super. Sterker nog; Waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht?!![]()
"Verrijking" is leuk, maar gemak dient de mens.

Wesseltje schreef:Jokonootje: met zijn 2en? Dan zijn grote eters.. ik heb er 3 en die doen er 12 dagen mee.. (ik voer nu nog onbeperkt in netten).
callippo, dank voor het delen. Zeker iets om in de gaten te houden.
Het laatste beetje wordt helemaal zwart van het zand en verslepen en is een vieze papperige bende.....
Niwla schreef:Hoe krijg je die baal in een kuubskist pmarena? Deed je dat machinaal?