Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

al koop ik de palen ook gewoon per 1000

Zapje schreef:Zijn alle merken permanent kabel vergelijkbare kwaliteit? Je hebt gallagher, voss, patura, kerbl?
de andere merken zijn meest 200 -250 meter.
misschien denkt een volgende daar niet aan DuoPenotti schreef:Dat zeg ik qua prijs maakt het veel
Dat kom je bljvend tegen, met wat je ook doet.
Of het nu om inzaaien gaat, of kalken of wat ook.
Er zijn momenten dat je denkt, 2500m2 is ook wat
Maar de voordelen zijn zoveel groter dat ik blij ben met meer hoor
En ook of je een dun koord spant of deze toch zwaardere "staaldraad" maakt ook weer uit.
Dit kun je zeker erg goed opspannen, maar zou daar persoonlijk geen 10 meter tussen laten.
Ook al heb je geen uitbrekers.
Die draad die ts wil zetten, als ze dat goed doet kost het daarna nauwelijks onderhoud op een keer spannen na.
En dat is juist zó fijn bij meteen goed aanpakken.
En dan blijf je niet uren onderhouden en toch telkens weer geld instoppen.
Uiteraard moet het financieel nu kunnen, dat blijft en daar hebben wij geen inzicht in.
Wij hebben toen meteen dat hek gezet.
Waren toen ook veel kwijt.
Terwijl het huis ook echt dingen nodighadheeft, de schuur zijn asbest dak er een keer af moest enz enz.
En toch zeggen we nog zo vaak tegen elkaar, dat hek, dat is zijn geld altijd waard geweest.
Geen onderhoud meer nodig gehad, geen kosten. Maar vooral geen zorgen
Zapje schreef:Ik zou je tussenpalen iets dikker doen dan 8. Blijft langer goed. Ik zou geen "groene" palen nemen ivm snel rotten. Ik heb 9 of 10 voor de tussenpalen. Vraag om korting omdat je veel gaat kopen.
Zijn alle merken permanent kabel vergelijkbare kwaliteit? Je hebt gallagher, voss, patura, kerbl?
Sintara schreef:En om de hoeveel meter hebben jullie een tussenpaal? Je leest veel verschillende dingen online. Ik neig naar elke 4 meter, maar sommige mensen hier zeggen elke 7a8 meter. Gaat dat echt goed?
Dorine92 schreef:Ik heb alleen de openingspost gelezen. Ik zou dikkere palen nemen. Als je je draad zo duurzaam uitkiest is het niet handig dat je palen wegrotten. Dan kan je de hele bende weer opnieuw zetten. Ook zou ik ze wat langer nemen om ze dieper te kunnen zetten