Ruin dekt. Oplossing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:18

Shenavallie schreef:
Eén klein voordeel dat de ruin dekt: je hoeft zijn koker niet meer zelf schoon te houden. Die blijft op deze manier vanzelf wel rotzooi vrij. :D

Raad eens waar die rotzooi blijft , ik zie er geen voordeel in :=

Caily

Re: Ruin dekt. Oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:29

Ik ook niet :=

Als je niet wilt verkopen kan je ook naar een geschikt maatje kijken. Maar als het alleen om die paar dagen hengstigheid gaat en de merries gedekt worden is dat wat overdreven. Ideale afspeen pappa tzt ook. Wie weet als hij kan spelen het gedrag ook wel afneemt.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-26 20:41

Normaal zet ik hem ook bij de veulens omdat hij een geweldige opvoeder is :j Alleen had hij eerder al bij het hengstveulen moeten kunnen, nu heeft hij al een merrieveulen maatje die híj als zijn eigen ziet :o Hij speelt graag maar kan ook prima rustig aan doen.

Och je had hem moeten zien met 2 veulens en de toen 2 jarige hengst er bij. Die hoefde echt niet verkeerd naar de veulens te kijken, dan vloog de ruin al aan :o maar jonge hengsten worden ook meer hengst := en nu gaat dat helaas niet meer samen.
Dat hengstveulen moet gewoon weg maar de markt hapt echt niet :\

Maar conclusie. Ik lees dus, gaat niet over, maar ook mogelijk wel? Dus afwachten. Dan hebben we een conclusie volgend jaar als de veulens geboren zouden worden. En de hengst weg zou zijn.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 22:10

daantjuhhh schreef:
Beemsterkaas schreef:
Het gaat over als ze ouder worden, maar het kan jaren duren.

Een merrie die goed kan opvoeden / corrigeren is erg handig voor zo'n ruin.

De kunst is om een passende combinatie te vinden.

Nou die van mij deed het tot aan zijn dood. Het gaat echt niet altijd over

Voor mij geldt hetzelfde. Mijn paard is nu 19 jaar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 13:51

Kabayo schreef:
Shenavallie schreef:
Eén klein voordeel dat de ruin dekt: je hoeft zijn koker niet meer zelf schoon te houden. Die blijft op deze manier vanzelf wel rotzooi vrij. :D

Raad eens waar die rotzooi blijft , ik zie er geen voordeel in :=

Het ging ook even om de ruin. Tuurlijk is het geen fijne gedachte waar die rotzooi blijft! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 13:53

KittyDylan schreef:
Normaal zet ik hem ook bij de veulens omdat hij een geweldige opvoeder is :j Alleen had hij eerder al bij het hengstveulen moeten kunnen, nu heeft hij al een merrieveulen maatje die híj als zijn eigen ziet :o Hij speelt graag maar kan ook prima rustig aan doen.

Och je had hem moeten zien met 2 veulens en de toen 2 jarige hengst er bij. Die hoefde echt niet verkeerd naar de veulens te kijken, dan vloog de ruin al aan :o maar jonge hengsten worden ook meer hengst := en nu gaat dat helaas niet meer samen.
Dat hengstveulen moet gewoon weg maar de markt hapt echt niet :

Maar conclusie. Ik lees dus, gaat niet over, maar ook mogelijk wel? Dus afwachten. Dan hebben we een conclusie volgend jaar als de veulens geboren zouden worden. En de hengst weg zou zijn.

Is het hengstveulen castreren een optie? Sowieso worden gecastreerde veulens sneller verkocht dan intacte.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-26 14:37

Dat is het plan maar zijn balletjes zijn nog niet ingedaald :j vandaag komt veearts enten en wordt er even naar gekeken.

Ik heb er altijd die laat zijn. Ruin was ook al 2.5 toen ze beide gezakt waren

vigo_is_lief

Re: Ruin dekt. Oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 14:41

Ik waag het er met mijn ruin niet meer op, die dekt ook en ik ben bang dat dat nooit meer weggaat! Een weekje op vakantie samen met een merrie staan gaat wel, maar wanneer hij ergens langer staat en helemaal comfortabel is geraakt begint hij toch echt weer met dekken :+ Echt een groot nadeel aan een ruin hebben!