Shenavallie schreef:Eén klein voordeel dat de ruin dekt: je hoeft zijn koker niet meer zelf schoon te houden. Die blijft op deze manier vanzelf wel rotzooi vrij.
Raad eens waar die rotzooi blijft , ik zie er geen voordeel in
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Alleen had hij eerder al bij het hengstveulen moeten kunnen, nu heeft hij al een merrieveulen maatje die híj als zijn eigen ziet
Hij speelt graag maar kan ook prima rustig aan doen.
maar jonge hengsten worden ook meer hengst
en nu gaat dat helaas niet meer samen.
daantjuhhh schreef:Beemsterkaas schreef:Het gaat over als ze ouder worden, maar het kan jaren duren.
Een merrie die goed kan opvoeden / corrigeren is erg handig voor zo'n ruin.
De kunst is om een passende combinatie te vinden.
Nou die van mij deed het tot aan zijn dood. Het gaat echt niet altijd over
Kabayo schreef:Shenavallie schreef:Eén klein voordeel dat de ruin dekt: je hoeft zijn koker niet meer zelf schoon te houden. Die blijft op deze manier vanzelf wel rotzooi vrij.
Raad eens waar die rotzooi blijft , ik zie er geen voordeel in
KittyDylan schreef:Normaal zet ik hem ook bij de veulens omdat hij een geweldige opvoeder isAlleen had hij eerder al bij het hengstveulen moeten kunnen, nu heeft hij al een merrieveulen maatje die híj als zijn eigen ziet
Hij speelt graag maar kan ook prima rustig aan doen.
Och je had hem moeten zien met 2 veulens en de toen 2 jarige hengst er bij. Die hoefde echt niet verkeerd naar de veulens te kijken, dan vloog de ruin al aanmaar jonge hengsten worden ook meer hengst
en nu gaat dat helaas niet meer samen.
Dat hengstveulen moet gewoon weg maar de markt hapt echt niet![]()
Maar conclusie. Ik lees dus, gaat niet over, maar ook mogelijk wel? Dus afwachten. Dan hebben we een conclusie volgend jaar als de veulens geboren zouden worden. En de hengst weg zou zijn.
Echt een groot nadeel aan een ruin hebben!