Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
loulou schreef:De oude Horseware dekens lekte bij mij nooit door, maar de nieuwe helaas wel. Ik had nu een Lemieux regendeken en die leek niet door te lekken en ligt ook heel mooi. Meteen nog 1 gekocht…. Lekt ook door.![]()
Ik wissel ze nu dus maar gewoon om na een regen dag.
Devic schreef:Maar waar worden je paarden nat? Echt midden op de rug of zou het ook kunnen dat het inregent? Dus aan de borst of op de billen?
Hier altijd Bucas en echt nog nooit lekkage gehad.
Daihyo schreef:Ik wil ook een 27-urige dag! Waar heb je die gevonden?
Daihyo schreef:Ik wil ook een 27-urige dag! Waar heb je die gevonden?
Maar ontopic: van Bucas vind ik alleen de Smartex fijn voor 24/7 buiten. De andere modellen van Bucas zijn wel waterdicht, maar de pasvorm is minder.
) van de kudde, die altijd buiten staan ongeacht het weer en eigenlijk nooit de inloopstal in willen, ongeacht het weer, ligt bij veel regen en sneeuw en vooral in de wintermaanden de ouderwetse en ruim 20 jarige Buccas Smartex Rain. De één is met 100 grams voering, de ander met een flink versleten 50 grams. De laatste gooi ik vaak over een buitendeken die dikker is, maar niet 100% waterdicht. Niet wassen, slechts 1x per jaar inspuiten met waterdichte spray van de Decathlon. Als ze niet gebruikt worden hangen ze aan het dekenrek. Ze liggen op een ouderwetse KWPN- merrie en een Lipizzaner-ruin. Passen prima en zijn er altijd droog onder. Daarnaast staan er in de kudde ook twee welgevoede europese sportpaarden, die ook bij uitzondering onder de nieuwe versie van de Buccas Smartex staan. Ook hierbij nooit problemen met doorlekken. Super sterke dekens, zelfs met hengstenveulens in de kudde, veel bomen waartegen geschuurd kan worden en noem maar op. loulou schreef:Ik zal wel heel veel pech hebben, maar ik ben naar meerdere lekke amigo’s overgegaan naar een rhino, maar die lekte nog harder door dan de amigo.
Tancreda4 schreef:Als je rhino door lekt zit daar wel vaak garantie op. Toen die van mij binnen een jaar door ging lekken op de rug (ronde natte patches) heb ik heel netjes een nieuwe deken ontvangen. En gelukkig de nieuwe 0 problemen mee.