Little_Gift schreef:Waarom ga je überhaupt op een stal staan waar je geen weidegang hebt?
Omdat niet iedereen en overal die luxe heeft????
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepel schreef:Nou ik zou niet meteen weg gaan maar eerst eens met ze in gesprek gaan.
En neem je partner mee![]()
Je betaald ergens voor,dan heeft die staleigenaar zorgplicht naar jouw dieren toe dus moet de boel gewoon Voor elkaar zijn toch,kapotte bedrading is niet oké
Zonnetje81 schreef:Little_Gift schreef:Waarom ga je überhaupt op een stal staan waar je geen weidegang hebt?
Omdat niet iedereen en overal die luxe heeft????
Cioccolato schreef:Geen weidegang is geen enkel probleem. Als je her weet en ermee instemt

Little_Gift schreef:Dan hou je geen paard. Simpel.
Het is niet minder dieronwaardig omdat je die luxe niet hebt. Of omdat je het weet en ermee instemt!
Wil je iets, dan moet je zorgen dat je het KAN geven wat het nodig heeft, het is helemaal geen luxe om weidegang te voorzien, dat is een basisbehoefte en een primaire levensbehoefte.
Jouw denkwijze is alsof je een schildpad in een glas water huisvest omdat je geen luxe hebt om die een aquarium te schenken.
ruitje schreef:Voor veel paarden in NL is weidegang eerder welzijns verminderend. Je weet niets over de conditie van de paarden, dus daar kan je niks zinnigs over zeggen i.m.o.
Mijn harde mening als bedrijf:
Als je zwart, zonder contract bij een particulier gaat staan moet je ook niet zeuren
Dat is een beetje hetzelfde als botox laten spuiten bij Gerda op de hoek omdat het lekker dichtbij en goedkoop is en dan balen dat je eruit ziet als een kabouter...
Snel weg gaan en ergens heen gaan waar je wel eisen kunt stellen
Little_Gift schreef:Mag je onzin vinden en mag jij welzijnsverminderend vinden ruitje, maar een paard is gemaakt voor de open velden, vlaktes en de geestesverrijking die fourageren met zich mee brengt en dat kan je zo goed als mogelijk proberen na te bootsen op aarde paddocks of zandpaddocks en met hooi enz maar de geestesverrijking en de beweging die een paard al grazend in een veld voor zichzelf creëert, kan je niet opvangen daarmee.
En om dan al van tevoren welbewust de keuze te maken om met een gezond paard (want ik lees niets over enige problematiek bij de paarden waardoor anders überhaupt nodig zou zijn) te gaan staan op een plek die geen weidegang aanbiedt, is niet dierenwelzijnsbevorderend.
Andere discussie lijkt me. ruitje schreef:Voor veel paarden in NL is weidegang eerder welzijns verminderend. Je weet niets over de conditie van de paarden, dus daar kan je niks zinnigs over zeggen i.m.o.
Mijn harde mening als bedrijf:
Als je zwart, zonder contract bij een particulier gaat staan moet je ook niet zeuren
Dat is een beetje hetzelfde als botox laten spuiten bij Gerda op de hoek omdat het lekker dichtbij en goedkoop is en dan balen dat je eruit ziet als een kabouter...
Snel weg gaan en ergens heen gaan waar je wel eisen kunt stellen
trysteffy schreef:Ze hebben idd het helle jaar geen weidegang ja als ik er ben klein uurtje kunne ze voor hun paddock op een looppad grazen ook dus niet veel.
Maar aangezien er hier in de omgeving waar ik naar toe zelf ben verhuisd is er heel weinig weidegang tot niet eigenlijk alleen maar paddocks en rijbak.
Maar nou wat er allemaal is gebeurd want zo lang sta ik er ook niet ruim half jaar misschien iets langer heeft me toch wel aan het nadenken gezet van nee ik gun mijn paarden meer dan rij ik maar stuk verder doe ik nu ook naar me werk dan maar daar in de omgeving.
Ik gun ze ruimte en gras ik wil dat ze weer kunnen bokken en rennen plaats van met 2 passen en ze zijn weer aan de andere kant van de paddock.
Little_Gift schreef:[]
[Cioccolato schreef:Geen weidegang is geen enkel probleem. Als je her weet en ermee instemt
Dan hou je geen paard. Simpel.
Het is niet minder dieronwaardig omdat je die luxe niet hebt. Of omdat je het weet en ermee instemt!
Wil je iets, dan moet je zorgen dat je het KAN geven wat het nodig heeft, het is helemaal geen luxe om weidegang te voorzien, dat is een basisbehoefte en een primaire levensbehoefte.
Jouw denkwijze is alsof je een schildpad in een glas water huisvest omdat je geen luxe hebt om die een aquarium te schenken.
ruitje schreef:Mijn harde mening als bedrijf:
)

Zijn onderhand meer kleine dingetjes gebeurd dus ik ben op zoek gegaan naar ander plek en godzijdank is er in de buurt een plekje vrijgekomen op een paddock paradise; precies wat ik wilde
Little_Gift schreef:Cioccolato schreef:![]()
Er zijn meer manieren om paarden te houden. Her gaat om afspraken.
Afspraken die indruisen tegen wat een paard van nature nodig heeft en wat zijn primaire levensbehoeften zijn, zijn geen manier om paarden te houden.
Cioccolato schreef:Het maakt alleen helemaal niet uit wat jij daar van vindt als een ander er bewust voor kiest![]()
Jij kiest jou stalling naar wens en een ander naar zijn wens. Waar jij voor kiest moet nageleefd worden en waar de ander voor kiest ook.
Het kan altijs tegenvallen. Maar bewust tegenwerken of anders werken dan afspraken kan van beide kanten niet.