Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Popstra schreef:Ik zou het voeren in eigen beheer houden als pension eigenaar.
Hoe je ook went of keert het word een troep. Bakjes, tonnen...en wat als iemand is vergeten klaar te zetten?
Gini schreef:Popstra schreef:Ik zou het voeren in eigen beheer houden als pension eigenaar.
Hoe je ook went of keert het word een troep. Bakjes, tonnen...en wat als iemand is vergeten klaar te zetten?
Het paard alsnog zelf voeren? Vergeten kan altijd. En je kan zelf bepalen hoe coulant je daarin wilt zijn. Bv. 3 keer vergeten op een maand tijd = extra betalen.
DuoPenotti schreef:Zou ik ook doen.
Keuze uit een vitamine korrel en een basisbrok.
Alle extra doen ze zelf maar na het rijden. (behalve door de da voorgeschreven medicijnen)
Ook geen dekenrek aan de staldeuren. Geen voertonnen. Maar een vrije gang.
Voor dekens enz plek maken bij de zadelkamer.
Was waar ik voorheen op pension stond en dat was juist fijn. Ipv de bende die sommige er van maken
DuoPenotti schreef:Dan voer je dat aangepaste zelf toch bij.
De paarden daar stonden allemaal op de basisbrok.
Van recreatief tot Z.
Van volbloed tot koudbloed. Zelfs de enige A pony.
Hoeveelheid was wel per paard anders.
Van een handje voor het idee tot 4 kilo.
Denk dat 90% niets anders bij gaf als enkel voor de gezellig na het rijden.
En dan een paar gaven supplementen en dat ging door een eigen slobber of muesli.
Al die soorten hardvoer is voor een groot deel commercie. Inspelen op het gemoed van de baasjes.
En dat is de laatste jaren steeds groter geworden.
Gini schreef:DuoPenotti schreef:Dan voer je dat aangepaste zelf toch bij.
De paarden daar stonden allemaal op de basisbrok.
Van recreatief tot Z.
Van volbloed tot koudbloed. Zelfs de enige A pony.
Hoeveelheid was wel per paard anders.
Van een handje voor het idee tot 4 kilo.
Denk dat 90% niets anders bij gaf als enkel voor de gezellig na het rijden.
En dan een paar gaven supplementen en dat ging door een eigen slobber of muesli.
Al die soorten hardvoer is voor een groot deel commercie. Inspelen op het gemoed van de baasjes.
En dat is de laatste jaren steeds groter geworden.
Dat is één manier. Een andere aanpak is niet per se verkeerd.
Popstra schreef:Er hingen altijd bordjes op de stallen met daarop geschreven de hoeveelheid die het paard nodig had. Door het belachelijk grote aanbod van voer tegenwoordig wil iedereen wat anders omdat ze ,,denken,,dat dit beter is voor hun paard.

Zo krijgt iedereen afgepast wat er nodig is. Het is zelden dat een bakje wordt vergeten. Mijn merrie krijgt alleen al op dit moment meerdere soorten voer in haar bakje en zo zijn er meer. Ik kan echt niet uit de voeten met alleen basisbrok
LaDonna75 schreef:Ik zou niet willen dat mensen zelf moeten komen voeren, elke keer die onrust op stal als er weer een brokken krijgt. Dus ofwel bakjes klaar laten zetten op een van de nette manieren van hierboven ofwel een soort basisbrok aanbieden.
DuoPenotti schreef:Gini schreef:
Dat is één manier. Een andere aanpak is niet per se verkeerd.
dat zeg ik ook niet.
Gini schreef:Je zegt niet letterlijk het woord 'verkeerd' maar je beschrijft het wel als commercie, bende, zooi en je wordt er niet blij van.
Als iemand mijn werk zo zou omschrijven, ga ik ervanuit dat ik verkeerd bezig ben zonder dat die letterlijk het woord 'verkeerd' zegt.
Citaat:Maar dat is een manier die wel gewoon kan. En ook belicht mag worden.
Persoonlijk vind ik de zooi die tegenwoordig in de gang staat en hangt niet meer normaal.
Maar dat is inderdaad mijn manier (en die van mijn vorige stal)
Komt er per ongeluk een paard in de nacht los wordt je ook niet blij met al dat voer en zooi.
Dennis schreef:Ik kwam laatst op een stal een soort ophang systeem/kastje tegen waar een paar bakjes in konden.
Dus mooi van de grond af, niet steeds bukken, geen paarden die het makkelijk om kunnen stoten of makkelijk bakjes open kunnen maken als er eens perongeluk eentje los loopt.
Heb er alleen geen foto van.
idee van zeg maar zo'n toiletrolhouder, boven aan vullen onder pakken.
En mijn mede stalgenoten net zo. Ben je ziek of op vakantie van vult iemand anders jouw bakjes.