Hebben jullie losgooi mogelijkheden op pension?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Re: Hebben jullie losgooi mogelijkheden op pension?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:02

Ja het was afzien met die bevroren grond. In de rijbak mogen wij niet losgooien (snap ik). In de longeerkraal gelukkig wel. Maar die was de laatste tijd ook zo bevroren dat ook dat niet ging. Ik hoop dat het dit weekend weer mooi zacht wordt.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 14:40

Lang leve Jazz bloed, mijne wordt nu 7 en ik herken je probleem volkomen
Afgelopen jaren ook gestaan op een stal waar losgooien niet kon (wel longeren in overdekte cirkel) maar niet echt lekker los
Dat is dus je leven riskeren om erop te stappen :+

Inmiddels op een fijne stal waar zowel losgooien als longeren in de binnenhal toegestaan is en dat scheelt enorm
Ook staan ze alle dagen grotendeels buiten in groepsverband
Ik zocht (zoek evt in de toekomst je weet nooit) ook echt specifiek naar een stal waar losgooien mogelijk is in de winter periode

Helaas geen tips maar hopelijk dooit het weer snel en kan je paard weer lekker z’n energie kwijt :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 14:58

Als je paard verder lekker buiten komt zou ik het niet zo'n probleem vinden. Losgooien op een slechte bodem zodat ie koud ff lekker uit zijn plaat zou gaan zou ik ook echt niet willen. Ik had vroeger ook zo'n paard waar je duidelijk aan kon merken dat ie zijn energie niet kwijt kon. Dat was er op en gelijk lekker draven of rustig rond galopperen, na een kwartiertje kon je m dan weer wat gaan vragen zonder ontploffen.

Lexis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 15:23

Fijn zoveel reacties! Wisselende antwoorden wel, maar ik vind het leuk om iedereens visie en ervaring te lezen.

Maris__ schreef:
Afgelopen jaren ook gestaan op een stal waar losgooien niet kon (wel longeren in overdekte cirkel) maar niet echt lekker los

Inmiddels op een fijne stal waar zowel losgooien als longeren in de binnenhal toegestaan is en dat scheelt enorm
Ik zocht (zoek evt in de toekomst je weet nooit) ook echt specifiek naar een stal waar losgooien mogelijk is in de winter periode

Helaas geen tips maar hopelijk dooit het weer snel en kan je paard weer lekker z’n energie kwijt :j

Ha ik ben niet de enige dus! Wat fijn dat je nu meer mogelijkheden hebt! Ik heb jaren geleden ook op een pensionstal gestaan (met mijn vorige paard) met een 20x60 binnenbaan waar ze altijd los mochten. Het was een hele kleinschalige stal waardoor dat gewoon dagelijks kon als ik er was. Helaas stopte die stal ermee en is dat paard later ingeslapen, dus toen ik opnieuw begon met dit paard moest ik op zoek naar wat anders. Sta hier verder naar volle tevredenheid, maar de lange winters voelen wel meer als overleven nu. In de zomer gaat hij in een klein groepje de wei op en is hij mentaal veel relaxter, dat maakt dan ook dat ik in de winter een schuldgevoel naar hem begin te krijgen en vragen ga stellen aan mezelf.

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 15:53

Lexis schreef:
Fijn zoveel reacties! Wisselende antwoorden wel, maar ik vind het leuk om iedereens visie en ervaring te lezen.

Maris__ schreef:

Ha ik ben niet de enige dus! Wat fijn dat je nu meer mogelijkheden hebt! Ik heb jaren geleden ook op een pensionstal gestaan (met mijn vorige paard) met een 20x60 binnenbaan waar ze altijd los mochten. Het was een hele kleinschalige stal waardoor dat gewoon dagelijks kon als ik er was. Helaas stopte die stal ermee en is dat paard later ingeslapen, dus toen ik opnieuw begon met dit paard moest ik op zoek naar wat anders. Sta hier verder naar volle tevredenheid, maar de lange winters voelen wel meer als overleven nu. In de zomer gaat hij in een klein groepje de wei op en is hij mentaal veel relaxter, dat maakt dan ook dat ik in de winter een schuldgevoel naar hem begin te krijgen en vragen ga stellen aan mezelf.

Hoeveel en hoelang komt die ‘s winters buiten ?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 16:10

Vervelend. Hier waren de paddocks natuurlijk ook hard, maar ik zag mijn merrie voorzichtig wat kunstjes vertonen :D Bij ons zijn de paddocks in ieder geval zo groot dat ze prima een sprintje kunnen trekken.
Hier ook een jonkie en aan het revalideren, dus ik mag haar ook niet op de cirkel zetten.
Snap je probleem dus wel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 19:58

Ik heb vandaag mijn paard en de ruin lekker de bak laten omploegen, daar konden ze de energie even kwijt. Hadden ze echt nodig.