Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
[/quote]Citaat:"
Neem vooral de tijd om een combinatie te vormen en elkaar beter te leren kennen (...) niet te snel willen.
Durf de puzzelstukjes aan de kant te leggen en rustig de puzzel weer in elkaar te leggen
(...)
Zelf heb ik vaak pas na een jaar ongeveer het gevoel dat ik een combinatie begin te worden met het paard"
Lasso123 schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties! Zo veel paardjes, zo veel vehalen. Het stelt mij in ieder geval al een soort 'gerust' dat het herkenbaar is dat sommige paarden wat langer nodig hebben om te wennen.
En ik snap ook helemaal dat 24/7 niet bij ieder paard past, maar op dit moment heb ik hier nog te weinig signalen voor dat dit het issue is. Ik zie haar bijvoorbeeld regelmatig liggen en slapen(altijd buiten terwijl er ook stallen met stro zijn waar ze in kunnen slapen). Er zijn verschillende plekken waar ze kunnen eten maar kiezen er vaak voor om met z'n alle op 1 plek te eten.
Maar uiteraard wanneer onderliggende lichamelijke dingen echt uitgesloten zijn dan ga ik toch ook maar naar de huisvesting kijken. Maar nóg een verhuizing en de stress die daarbij komt kijken is een pad waar ik nog even niet op wil gaan![]()
We zijn nu begonnen met de hoeven..het is een quarter, heeft zoals veel quarters van die fijne kleine hoeven en ze loopt wel vrij gevoelig. Osteo komt maandag weer.
Verder leer ik haar steeds beter kennen en merk ik wel dat ze meer een binnenvetter is dan dat ik dacht. Dus ga ook aan de slag met trt. Omdat je haar niet zo lang hebt en al zo'n tijd aan het tobben bent is het soms ook lastig te bepalen wanneer ze echt zichzelf is.![]()
Ik ga misschien ook nog wel even een voedingsadvies opvragen. Mocht iemand betaalbare tips hebben? (de rekening staat intussen al op 4000 eu naast de gewone kosten.. dure hobby)