Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dabo schreef:Dankjullie wel voor jullie leuke berichtjes. Ik ga er maar gewoon niet meer te moeilijk over doen. Ze is wie ze is, mijn lieve oude heksje
Freya6 schreef:Magnesium heb ik ook nog aan gedacht, zou dat helpen?Magnesium?
Baat het niet, schaad het niet?
daarom longeer ik nog wel, ondanks geconstateerde hartruis en aritmie, ze voelt zich goed en gaat ook uit zichzelf nog uit dr plaat
Maddy_Paola schreef:Hier een van 29, als het aan haar lag zou ik nog rijden. Op dr 21e van een manege overgenomen, daar was ze zo rustig. Ze is laatste jaren alleen maar gekker geworden, en drammerig als ze te veel dagen achter elkaar niets doet volgens haardaarom longeer ik nog wel, ondanks geconstateerde hartruis en aritmie, ze voelt zich goed en gaat ook uit zichzelf nog uit dr plaat
ikke schreef:Maddy_Paola schreef:Hier een van 29, als het aan haar lag zou ik nog rijden. Op dr 21e van een manege overgenomen, daar was ze zo rustig. Ze is laatste jaren alleen maar gekker geworden, en drammerig als ze te veel dagen achter elkaar niets doet volgens haardaarom longeer ik nog wel, ondanks geconstateerde hartruis en aritmie, ze voelt zich goed en gaat ook uit zichzelf nog uit dr plaat
Beetje kort door de bocht maar hartruis is voor watjes.
Je moet het niet bagatelliseren maar aan de andere kant: het is bij mijn paard indertijd vastgesteld toen ze 24 was.
Ik kreeg op 27 jaar van de dierenarts te horen dat ze "forse hartruis" had en heel eerlijk, ik heb er in het werk nooit wat van gemerkt.
Wat ik wel deed: haar uitspattingen binnen de perken houden. Ja, ze mocht met enige regelmaat knoerthard uit d'r plaat gaan want dat was helemaal haar ding maar niet de 2km die ze het liefst af zou jakkeren (langer was het pad niet) en ook niet zo vaak als ze eigenlijk graag wilde maar op deze manier bleef ze wel happy. Daarnaast zorgde ik voor veel beweging, rustig aan maar wel proberen elke dag een stuk te rijden, al is het maar een stapritje van een half uur. Wandelen was niet zo haar ding. Deden we ook maar vond ze minder leuk.
En als ze daardoor maar 29 is geworden en anders wat ouder had kunnen worden? So be it. Ze was blij tot het laatst.
kerstkransje schreef:c_alsemgeest schreef:Heb geen tips voor je... mijn merrie is bijna 30 geworden en altijd net zo gek en druk gebleven
Hetzelfde hier, tot haar dood op ruim 31 jarige leeftijd vol gas

Maddy_Paola schreef:Derde poging tot plaatsen.
Aritmie heeft ze al minimaal 7 jaar, is laatste 2 jaar erger geworden, en afgelopen jaar ruis erbij. Meerdere dierenartsen hebben rijden afgeraden ivm eigen veiligheid