Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Melzazu schreef:Ik heb heel dichtbij gestaan maar dat was qua management niet goed voor mijn paard. Toen op een kwartiertje gestaan. Dat leek eerst beter tot de winter kwam en hij vrijwel niet buiten kwam. Levensgevaarlijk werd hij en geef hem eens ongelijk.
Toen weer een zoektocht gehad. Veel stallen gezien en heel bewust ook gedacht: als ik iets verder moet dan is dat maar zo. Hij woont daar en moet het goed hebben. Nu sta ik op ongeveer 20 minuten met de auto en als ik echt heel veel pech heb is dat 30 minuten. Ik vind dat prima te doen maar sta volpension dus ga 1x per dag of een dagje een keer niet. Er zijn momenten dat ik 2x per dag wel eens ga (toen mijn paard niet lekker was voor temperaturen en medicatie wat zij ook willen doen als ik het ze vraag maar dat doe ik dan liefst toch zelf) en dat vind ik dan voor af en toe ook geen probleem.
Als ik dit zelfde dichtbij zou kunnen krijgen dan zou dat natuurlijk mooi zijn maar alleen “dichtbij” is voor mij dus niet het criterium.
Bieden schreef:Ik zou ook al vast wat dieren verkopen want je hoort steeds vaker dat dieren niet echt meer snel verkopen .Straks is het oktober en zit je met 20 dieren.Wel echt heel veel trouwens zag je niet aan komen dat je hier ooit weg zou moeten ?
In jou geval zou ik toch echt overwegen om alles weg te doen en er twee of drie op pension in de buurt te zetten.
En 32 uur per week werken. Hoe doe je dat sowieso al zonder reistijd haha.
Spaansepony schreef:[knip]
Optie om iemand 3 x in te huren per week is zeker een
Optie en overweging. Ik werk gemiddeld 4 dagen per week. Vaak de hele weekend maar dan gaat mijn vriend (ook paardenman in kwestie)
Dus ik zou circa 3 dagen moeten blokken door de weeks. maar wat zijn de normale tarieven daar tegenwoordig voor? En wie wil nou 3 x per week in de ochtend 2 uurtjes werk hebben? Lijkt mij dat ze dan vaker of langere tijden willen?
[knip]
Aelin schreef:Ik heb kwa reistijd 30 min enkele reis.
Dit doe ik naast 40 uur werken waarvan 2 dagen thuis en 3 dagen in de grote stad.
Daarnaast heb ik een hond, en een huishouden.
Ik ga zelf 5x per week en heb gelukkig een verzorgster die mij 2x per week helpt.
Binnen en buiten zetten en voeren wordt gelukkig gedaan, maar mesten moeten wij zelf doen.
Hoe je zoveel paarden kan houden naast je baan vind ik echt heel knap.
Roodvos schreef:Spaansepony schreef:[knip]
Optie om iemand 3 x in te huren per week is zeker een
Optie en overweging. Ik werk gemiddeld 4 dagen per week. Vaak de hele weekend maar dan gaat mijn vriend (ook paardenman in kwestie)
Dus ik zou circa 3 dagen moeten blokken door de weeks. maar wat zijn de normale tarieven daar tegenwoordig voor? En wie wil nou 3 x per week in de ochtend 2 uurtjes werk hebben? Lijkt mij dat ze dan vaker of langere tijden willen?
[knip]
De uren en aantal dagen is juist perfect voor een fitte pensionado die zelf geen dieren/paarden (meer) heeft. Maar graag nog wel een paar uren lekker buiten bezig wil zijn.
Normaal tarief: niets zinnigs over te zeggen. Doe dit in overleg met de persoon. Iets rondom minimum uurloon is zeker redelijk. Maar misschien wil iemand het ook wel doen voor bijvoorbeeld €50 per week.
Let wel op de regeling "dienstverlening aan huis":
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/werken/niet_in_loondienst_werken/huishoudelijke_werkzaamheden_voor_anderen/u_doet_huishoudelijk_werk_voor_iemand/voorwaarden/voorwaarden_regeling_dienstverlening_aan_huis
Antwoord op je vraag: met de auto ca. 45 minuten vanaf werk. Doordeweeks ga ik 3x vanaf mijn werk. Reisafstand is ongeveer gelijk aan reistijd en -afstand naar huis. Vanaf huis ca. 10 minuten. Ik werk fulltime en mijn paard staat in volpension. Als ik naast werk en reistijd ook nog mijn paard zou moeten binnen en buiten zetten en voeren en afmesten: niet te doen. Ik ben heel blij dat ik alleen nog maar hoef te poetsen en op te stappen.