De paardengoeroes, geldklopperij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: De paardengoeroes, geldklopperij?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:12

Volgens mij is dit een beetje iets van deze tijd, overal op internet zijn er online cursussen te koop en dat is iets waar veel mensen nu voor gaan. De prijzen daarvoor zijn soms ook echt flink.

Iets wat ik ook niet altijd begrijp omdat je mijn inziens veel beter in real life leert dan van een internetcursus.

Dus tja, mensen moeten het zelf weten waar ze hun geld aan uitbesteden..zou zelf alleen wel goed nadenken voor zulke grote bedragen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

Onali schreef:
Trek het met jouw voorbeelden vooral in de belachelijke met beschermde beroepen 8)7

Is het stelen als de informatie letterlijk hier op Bokt staat? Of op bepaalde websites?
Want ik snap niet goed wat er mis mee is om je eigen hersenen te gebruiken.

Het was niet bedoeld om het in het belachelijke te trekken, meer om het een komische noot te geven.

Ik bedoelde dat ik er niet mee zou zitten om geld uit te geven voor advies of een cursus van deskundigen. Ik heb ooit de cursus 'Communicatie met je paard' van Annemarie van Toorn gedaan. Dat zullen veel mensen ook onzin vinden, omdat je die informatie ook overal kunt vinden (en verder kijk je gewoon naar je paard). Maar voor mij was het leerzaam en leuk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:17

tengeltje11 schreef:
Idd, leven en laten leven.
Ieder is vrij zijn geld uit te geven aan wat hij zelf wil.

Precies dit dus.

Sommige mensen bellen een monteur om de verwarming te ontluchten, andere hebben kranen in hun badkamer van 2000 euro.
Doe het zelf klussers vinden het daarentegen al bizar om iemand te bellen voor het vervangen van je dak.

Het is vraag en aanbod.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:37

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:44

Ik heb toch veel avonden mijn laptop al zuchtend weggegooid omdat ik er niet aan uit geraakte :Y) Teveel keuze, teveel mogelijkheden, teveel dingen die fout kunnen gaan. Toen heb ik een paar bomen en een hoop haagplanten gekocht. Even alles wat kan foutlopen los gelaten en op goed gelukt gepland. Daarmee hou ik nog heel wat budget over van de cursus :D

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:46

Leuk idee maar paarden eten sneller als die planten groeien …een middag en alles is kaal gegeten.Toch ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:46

Eerlijk gezegd, wanneer er ‘fancy’ titels en meer dure woorden dan lidwoorden in het verhaal staan, dan ga ik er van uit dat het iemand is die het wiel opnieuw uitgevonden heeft en mogelijk goed is in wat ie doet maar het wordt automatisch niet meer interessant omdat ik er van uit ga dat ze het niet simpel kunnen uitleggen. En als je dat niet kan ben je zelf niet genoeg op de hoogte.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

Een cursus/opleiding an sich heeft natuurlijk wel een waarde omdat informatie gestructureerd aangeboden wordt en je handvaten krijgt om met een onderwerp aan de slag te gaan.

Een taal leren bv. kan ook perfect online, maar een beginnerscursus in die taal is niet echt weggesmeten geld. Waar begin je als je alles zelf moet uitzoeken? Dan is het een enorme tijdswinst om gewoon een gestructureerd leerplan met hoofdstukken te volgen.

Of iedere cursus even interessant en eerlijk geprijsd is, tja, dat is vraag en aanbod. Je kan een handtas voor 10 euro kopen en je kan een handtas voor 1000 euro kopen. Als er geen interesse is voor de handtas van 1000 euro verdwijnt die van de markt.

En wat is te duur? Ik heb voor 80 euro een marketingcursus gedaan om er achter te komen dat ik eigenlijk meer ervaring in het onderwerp had dan de cursusaanbieder. Laag bedrag, maar voor mij geen waarde. Is het dan goedkoop of duur?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:57

Ik vind het op zich geen heel gek bedrag. Ik zou het er ook niet aan uitgeven, want ik zoek alles zelf wel uit..kost het me wat tijd. Maar: als ik bijvoorbeeld een workshop doe voor mijn beroep. 2 uur durende cursus 475 euro ex btw. Met info die ik ook echt wel op internet vind of zelf al weet. En zo zijn al dat soort dingen hartstikke duur.

Aan de andere kant: Door internet zijn we ook een beetje de waarde van info uit het oog verloren. Dus iemand die denkt: ik heb daar zelf allemaal geen zin in. Wil het voorgeschoteld krijgen snap ik dan ergens ook nog wel. Als je bijv naar een electronicazaak gaat met persoonlijke info betaal je ook meer als online op internet.

Enfin: er zijn ook mensen die 2000 euro vragen voor een weidemaatje. Tja, als iemand het ervoor over heeft. Ik heb trouwens weleens een kast gratis op internet gezet. Geen enkele reactie. Toen was ik zo flauw en heb er 600 euro voor gevraagd. Binnen 3 dagen verkocht.

De waarde van een produkt of dienst wordt bepaald door degene die betaald (of niet). En dat is alleen een zaak tussen verkoper en koper.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

Ik vind het al een paar jaar een wildgroei aan allerlei goeroes op paardengebied, maar blijkbaar is daar vraag naar anders hebben ze geen bestaan. In dit geval geloof ik best dat zo iemand je van goed advies kan voorzien. Niet alleen wat betreft de bodem, want dat kan een goede grondwerker ook, maar ook voor geschikte beplanting. En inderdaad de nodige inspiratie. Of je dat de prijs waard is moet je zelf beslissen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:20

Er zijn wel meer paardengoeroe’s die een hoop geld vragen voor hun kennis, erg commercieel zijn ondertussen. Het is aan ieder voor zich om te bepalen of de kosten de info waard is. Zelf vind ik het ook leuk om zelf informatie op te zoeken, maar uiteindelijk kosten tijd en fouten maken ook geld.

Ik zie ook mensen die veel geld betalen voor een KEP cap, luxe leren rijlaarzen etc, terwijl daar goedkopere alternatieven voor zijn. Dat moet toch ook ieder voor zich weten? Zo’n cursus is nog voor paardenwelzijn ipv voor de mooi.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:28

Ik denk dat er in bepaalde regio's steeds minder mensen met praktijkervaring zijn, waar je 'werkendeweg' iets van kunt leren. Wij wonen in een dorp en komen uit een boerenfamilie, dus ik heb veel gaandeweg geleerd en er zijn altijd mensen in de buurt aan wie ik iets kan vragen.
Als je dat niet hebt, moet je andere wegen zoeken. Wat ik wel jammer vind is dat er vroeger meer voor/met elkaar werd gedaan met gesloten beurzen. Er wordt nu soms geld gevraagd voor zaken waarvan ik denk: dat is toch meer een vriendendienst dan iets waar je voor moet betalen?
Maar het klopt, het is een open markt, iedereen kiest zelf welke diensten hij/zij aanbiedt of afneemt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:35

Het is net als met formulieren invullen. Sommige mensen denken al meteen bij voorbaad dat het vast te lastig is en betalen fors geld waar iemand dan een kwartier mee bezig is.
Lekker laten gaan.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:32

Er wordt ook veel gebruik gemaakt van “ angst marketing”, en dat groeit fors.
“ als jij je paard niet dit geeft dan” “ als jij je paard zus en zo voert dan” “ weet jij wel hoe ongezond dit en dat voor jouw paard is”…
Er is veel invloed vanuit bijvoorbeeld influencers op de socials, een druk op de meee onzekere mens ( niet alleen binnen de paardenwereld) en men wil het goed en juist doen.
Een aantal mensen springt daar handig op in.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:38

DuoPenotti schreef:
Melzazu schreef:
Dat is dus het mooie. Je hebt dus mensen die dit allemaal zelf gaan opzoeken en daar zelf tijd en energie in steken om dat allemaal uit te zoeken en je hebt mensen die denken: daar heb ik geen zin in en geen tijd voor (of ze hebben wel tijd maar hun tijd is kostbaarder of ze vinden het niet leuk het uit te zoeken en betalen er dan liever iemand anders voor) en die vinden het fijn dat de informatie kant en klaar geleverd wordt. Voor ieder wat wils dus.

Zo heb ik ook bij sommige dingen dat ik denk: vind ik niks aan om te doen, dan werk ik liever een paar uur extra (want mijn werk vind ik wel leuk) en betaal ik iemand anders, iedereen blij!

Dit dus.

De prijs bij bovenstaande op is bekend. Dus geen oplichter. En dan beslis je zelf of je dat wilt gaan doen of niet.

Snap eigenlijk het probleem niet.

tegenwoordig worden mensen snel oplichter genoemd terwijl ze op een eerlijke manier hun geld verdienen maar degene die het wil kopen het te duur vind...

Ik heb zelf 2 linkerhanden dus als ik iets gemaakt wil hebben op stal of daarbij moet ik iemand inhuren (en klusjesmannen hebben een flinke uurprijs) en met materialen erbij betaal ik daar flink voor, terwijl mn zwager bijv alles zelf kan en vaak materialen koopt dan via marktplaats en voor een appel en een ei klaar is maar dat wil niet zeggen dat degene die ik inhuur een oplichter is.. hij word gewoon goed betaald voor zn werk. Dat is precies hetzelfde. Ik heb wel groene vingers dus een paddock aanleggen vind ik wel leuk om zelf te doen en kan dat ook allemaal uitzoeken maar niet iedereen is goed in dezelfde dingen en dat is maar goed ook :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:01

@Sassy4barrel volgens mij heb ik echt helemaal nergens iemand een oplichter genoemd toch? Of waarom heb je me precies gequote?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Gaat het over Femke?
Want dat is iemand waar ik me al geruime tijd over facineer. En haar schare volgers eveneens trouwens. Als blinde lammeren er achteraan :=
Één ding moet ik haar nageven; Commercieel gezien erg slim.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:44

Ik was ook verbaasd en dacht vooral voor dat geld verwacht je dat iemand langs komt en een eerste plan maakt voor je :+

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:27

Melzazu schreef:
@Sassy4barrel volgens mij heb ik echt helemaal nergens iemand een oplichter genoemd toch? Of waarom heb je me precies gequote?

Ik reageerde op de quote van Duopenotti

En ik was het juist met jullie eens ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

Muze schreef:
“ als jij je paard niet dit geeft dan” “ als jij je paard zus en zo voert dan” “ weet jij wel hoe ongezond dit en dat voor jouw paard is”…
Er is veel invloed vanuit bijvoorbeeld influencers op de socials, een druk op de meee onzekere mens ( niet alleen binnen de paardenwereld) en men wil het goed en juist doen.

Over angst marketing gesproken, lees een random topic hier op Bokt van iemand die een klein probleem aan kaart waar paginas later een enorm probleem van gemaakt is!
Want dat kan men hier ook goed. Bij elke scheet je paard verkeerd laat allerlij peuten aan bevelen of anders maar in laten slapen!
Men word onzeker en angstig van alle meningen die ze op hun bord krijgen!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:09

Maartje1990 schreef:
Ik wist niet helemaal hoe ik de titel moest omschrijven.

Maar, ik zag laatst op facebook een oproepje van iemand die een cursus van ik geloof bijna 800 euro had gekocht om van een postzegel paddock een iets interessantere postzegel paddock te maken. Mijn ogen rolde haast uit mijn hoofd :wow: vervolgens hoorde ik iets van de prijzen van het volledig aanleggen van zo'n "interessante postzegel" rolde ik helemaal van mijn stoel.

Ik snap dat er "geld verdient moet worden" als het de paarden wereld betreft. Maar dit klinkt mij toch eerder als het leeg kloppen van iemands portemonnee in de oren.

Wij hebben zelf ook eens contact gehad met een ander bedrijf hierin die ook dergelijke dingen biedt, maar die gaf wat meer redelijke prijzen voor bijv bodemonderzoek en hulp bij modder etc.

Wat zijn jullie visies, meningen of ervaringen hierin?

Ben wel benieuwd naar reacties op social media gaf het nogal wat reacties en vond dat wel wat stof tot nadenken.

Die heb ik ook voorbij zien komen.
De verkoper ook wel eens uitgenodigd. Hoop geld kwijt voor niks want al wat ze adviseerde mag niet zomaar op huur grond.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 01:22

Muze schreef:

Ja dit inderdaad ook! Je moet 3 soorten getest hooi voeren, uiteraard onverpakt, 10 watertjes met een "smaakje", slowfeeders zijn uit den boze, doe je dat allemaal niet heb je niet het beste met je paard voort. Vond men vroegah paard natuurlijk erg.