Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Onali schreef:Trek het met jouw voorbeelden vooral in de belachelijke met beschermde beroepen
Is het stelen als de informatie letterlijk hier op Bokt staat? Of op bepaalde websites?
Want ik snap niet goed wat er mis mee is om je eigen hersenen te gebruiken.
tengeltje11 schreef:Idd, leven en laten leven.
Ieder is vrij zijn geld uit te geven aan wat hij zelf wil.
Teveel keuze, teveel mogelijkheden, teveel dingen die fout kunnen gaan. Toen heb ik een paar bomen en een hoop haagplanten gekocht. Even alles wat kan foutlopen los gelaten en op goed gelukt gepland. Daarmee hou ik nog heel wat budget over van de cursus
DuoPenotti schreef:Melzazu schreef:Dat is dus het mooie. Je hebt dus mensen die dit allemaal zelf gaan opzoeken en daar zelf tijd en energie in steken om dat allemaal uit te zoeken en je hebt mensen die denken: daar heb ik geen zin in en geen tijd voor (of ze hebben wel tijd maar hun tijd is kostbaarder of ze vinden het niet leuk het uit te zoeken en betalen er dan liever iemand anders voor) en die vinden het fijn dat de informatie kant en klaar geleverd wordt. Voor ieder wat wils dus.
Zo heb ik ook bij sommige dingen dat ik denk: vind ik niks aan om te doen, dan werk ik liever een paar uur extra (want mijn werk vind ik wel leuk) en betaal ik iemand anders, iedereen blij!
Dit dus.
De prijs bij bovenstaande op is bekend. Dus geen oplichter. En dan beslis je zelf of je dat wilt gaan doen of niet.
Snap eigenlijk het probleem niet.
Muze schreef:Er wordt ook veel gebruik gemaakt van “ angst marketing”, en dat groeit fors.
“ als jij je paard niet dit geeft dan” “ als jij je paard zus en zo voert dan” “ weet jij wel hoe ongezond dit en dat voor jouw paard is”…
Er is veel invloed vanuit bijvoorbeeld influencers op de socials, een druk op de meee onzekere mens ( niet alleen binnen de paardenwereld) en men wil het goed en juist doen.
Een aantal mensen springt daar handig op in.
Maartje1990 schreef:Ik wist niet helemaal hoe ik de titel moest omschrijven.
Maar, ik zag laatst op facebook een oproepje van iemand die een cursus van ik geloof bijna 800 euro had gekocht om van een postzegel paddock een iets interessantere postzegel paddock te maken. Mijn ogen rolde haast uit mijn hoofdvervolgens hoorde ik iets van de prijzen van het volledig aanleggen van zo'n "interessante postzegel" rolde ik helemaal van mijn stoel.
Ik snap dat er "geld verdient moet worden" als het de paarden wereld betreft. Maar dit klinkt mij toch eerder als het leeg kloppen van iemands portemonnee in de oren.
Wij hebben zelf ook eens contact gehad met een ander bedrijf hierin die ook dergelijke dingen biedt, maar die gaf wat meer redelijke prijzen voor bijv bodemonderzoek en hulp bij modder etc.
Wat zijn jullie visies, meningen of ervaringen hierin?
Ben wel benieuwd naar reacties op social media gaf het nogal wat reacties en vond dat wel wat stof tot nadenken.
Muze schreef:Er wordt ook veel gebruik gemaakt van “ angst marketing”, en dat groeit fors.
“ als jij je paard niet dit geeft dan” “ als jij je paard zus en zo voert dan” “ weet jij wel hoe ongezond dit en dat voor jouw paard is”…
Er is veel invloed vanuit bijvoorbeeld influencers op de socials, een druk op de meee onzekere mens ( niet alleen binnen de paardenwereld) en men wil het goed en juist doen.
Een aantal mensen springt daar handig op in.