Orientatie aanbieden pensionplek

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Orientatie aanbieden pensionplek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:22

Stel de advertentie op met de zaken die jij belangrijk vindt. Ik val niet over de eis van 5 dagen per week. Ik vind het een evidentie dat je eigenlijk iedere dag naar je paard gaat. Niet iedere Bokker is jouw ideale klant.

Ik veronderstel dat het bedrag van 280 euro niet uit de lucht is komen vallen, dus dan vind ik dat een mooi bedrag. Natuurlijk gaan mensen altijd zeggen dat je meer moet vragen, maar met 1 particuliere plek op niet-volpensionbasis en verplichte mestdiensten denk ik dat je wel realistisch zit. Evt. kan je wel bepaalde dingen lostrekken van de prijs? Bv. voer: wat als de klant duurdere of verschillende soorten (kracht)voer voor haar/zijn paard nodig heeft?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:30

280,- is best realistisch. Bij ons betaal je zo het dubbele aan volpension.

Griffioen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:32

Het enige puntje is dat er nog geen rijbak is. Misschien is het handig erbij te vermelden wanneer deze ongeveer klaar zal zijn. 280 is echt niet gek. Zeker niet met het kwaliteit hooi wat je aan biedt. Tegenwoordig is dat zo kostbaar.

En over die 5 dagen: misschien kun je algemeen benoemen in de advertentie dat je iemand zoekt die veel betrokken is bij het paard.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:45

Kun je uitleggen waarom je iemand minimaal 5x per week bij zijn paard wil? Ik zou dat zelf benauwend vinden, een pensionbaas/stalgenoot die er iets van vindt hoe vaak ik kom. Ik heb juist eigen paarden om geen verantwoording af te hoeven leggen.

Nu sta ik zelf aan de andere kant (paarden aan huis) en wil ik bewust geen pensionklant meer. Ik vind de inbreuk op mijn privacy te groot (het is hier niet voldoende afgescheiden). Maar áls ik het nog eens zou doen, dan denk ik op basis van volpension. In de praktijk was er toch wrijving over de verdeling van de werkzaamheden, zoals: hoe makkelijk zeg je je mestbeurt af? Moet je dan echt doodziek zijn of zijn mentale redenen ook gegrond? En verwacht je dan van je stalgenoot dat die invalt, of regel je iemand uit je eigen netwerk? Wat is nou echt een eerlijke verdeling van de werkzaamheden? Etc. Als je zo intensief met iemand gaat samenwerken, komen er gewoon verschillen naar boven. Ik zou die wrijving in ieder geval niet meer willen, en het daarom alleen nog doen als ik zelf gewoon alle werkzaamheden kon doen en voor een eerlijke prijs. :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:50

Maar het is toch niet verplicht om de stal van TS te kiezen? Als je niet 5x per week naar je paard wil kan je toch een andere stal kiezen?

Overigens moet je hier in de omgeving bij vrijwel elke stal gewoon elke dag komen. Ik vind het dus absoluut geen gekke eis.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:13

Ik heb ook een hele poos bij iemand aan huis gestaan als enige "klant". Ik betaalde ongeveer hetzelfde als wat jij in gedachten hebt.

We hadden 3 open gebroken stallen + paddock + bak. Alles stond altijd open, dus de paarden konden 24/7 kiezen waar te staan. Het was midden in de polder, dus weinig uitrijmogelijkheden. En er was een fijne plek als zadelkamer en waar je kon poetsen. De bak was zomers wel snel zwaar. Verder onbeperkt onverpakt hooi, altijd hele goede kwaliteit.

Ik deed 2 a 3x in de week alles mesten en af en toe hadden we klusdag.

Ik heb daar super fijn gestaan met mijn pony en we zijn ook echt vriendinnen geworden en gingen vaak samen op pad. Ik ben er nu een jaar of 2 weg en nog steeds spreken we elkaar af en toe :)

Je moet denk ik vooral de juiste combinatie zien te vinden die bij jou matched! Dan heb je een heel redelijk aanbod :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

Ik vind die 5 dagen nog mild.
Mijn pony's staan thuis, maar de keren dat ze dat niet gestaan hebben (2 jaar geleden ivm afspenen, en echt heel vroeger) is het op 1 hand te tellen dat ik een dag niet geweest ben (buiten vakantie om). Ziek of niet ziek, tijd of geen tijd, pony moet gedaan worden.

Begin van het jaar had ik een paar weken een pony elders in training staan, 1,5 uur hier vandaan, daar kwam ik niet iedere dag en daar had ik eigenlijk een hekel aan. 2x per week ging ik wel, stond all in (verzorging en training), maar liep altijd de box even na (laatste mest er uit) en zorgde dat ze gepoetst en opgetuigd klaar stond voor de training als ik er was.

Prijs, geen idee, ik heb ze aan huis dus durf het niet te zeggen.
Wel dat ik wel bij jou zou willen staan als ik ze niet thuis had staan.

Ik zou eerder ook vol pension doen omdat ik me dood zou ergeren omdat een ander nooit mest zoals ik zelf zou doen. En ik zou niet 'streng' genoeg zijn om mensen er op aan te spreken zodat ik er waarschijnlijk meer werk (en stress) van zou hebben omdat ik alsnog aan de gang ga dan waneer ik het gewoon zelf doe.

Ik zou een advertentie zelf iets strenger op stellen dan je echt zou willen, iets toe geven of soepeler maken is makkelijker dan strenger worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:11

VogeltjeM schreef:
Kun je uitleggen waarom je iemand minimaal 5x per week bij zijn paard wil? Ik zou dat zelf benauwend vinden, een pensionbaas/stalgenoot die er iets van vindt hoe vaak ik kom. Ik heb juist eigen paarden om geen verantwoording af te hoeven leggen.

Dat heeft ze uitgelegd. Omdat ze geen mensen wilt die amper naar hun paard omkijken en maar 2 of 3 keer per week komen.
En dat begrijp ik wel. Waarom zou je in normale omstandigheden nog minder dan 5 keer per week gaan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:46

Ik denk dat je dus goed moet bepalen wat je dan van je pensionklant verwacht. Want de 1 vindt 1 keer per week uitmesten genoeg (en als je dat goed aanpakt kan dat ook), maar een ander wil elke dag dat het gedaan wordt.
Want gaat het je om het uitmesten of om die 5 keer? Of wil je ook echt zelf een keer een dagje rust? Dan moet je dat ook duidelijk maken in de advertentie.
Wanneer heb je het idee dat iemand niet naar z'n paard omkijkt? Want als je volpension zou aanbieden, dan zou de eigenaar alleen maar hoeven betalen en te rijden. En als er niet gereden wordt, dan komt het paard immers wel buiten, krijgt z'n natje en droogje en een schone stal.

Wil je dan niet liever een semi doe het zelf stal aanbieden? Als je het zo verwoordt krijg je misschien weer andere mensen?

Ik heb juist ervaring met beloftes van een stalhouder die niet nagekomen worden. Soms zelfs niet met contract. Je moet dit goed met elkaar afspreken dus.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:09

Kidde schreef:
Maar het is toch niet verplicht om de stal van TS te kiezen? Als je niet 5x per week naar je paard wil kan je toch een andere stal kiezen?

Overigens moet je hier in de omgeving bij vrijwel elke stal gewoon elke dag komen. Ik vind het dus absoluut geen gekke eis.

Als ik moet gaan voor de verzorging, vind ik dat wat anders dan dat ik 5x per week moet komen omdat iemand anders anders gaat oordelen dat ik te weinig naar mijn paard omkijk, zeg maar. (Hier niet van toepassing hè, ik heb ze bijna 9 jaar aan huis dus ik doe alles zelf. Maar het zou mij een gevoel geven van verantwoording af moeten leggen over wat ik doe met mijn eigen paarden.)

Ik vind 2-3 keer per week naar je paard gaan zelf niet raar, als die er verder gewoon goed verzorgd bijstaat in een situatie zoals bij TS. Zo'n paard komt dan echt niet per se iets tekort. Iemand kan kleine kinderen hebben, de afstand kan groot zijn, iemand kan in een opleiding zitten etc. Dus wat maakt dan dat diegene per se zo vaak in de week moet komen? Ben je dan niet vooral op zoek naar gezelschap voor jezelf (en is het daarmee dan niet "gedoemd om te mislukken" omdat je het te persoonlijk maakt)?

Niet kritisch bedoeld overigens hoor, ik gun je natuurlijk een fijne pensionklant met wie je goed op één lijn zit.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:35

Ik vind het interessant dat het toch echt mensen een benauwend gevoel geeft. Positief interessant, want ik leer gelijk hoe het over komt.
Voor mij is het niet meer dan logisch om elke dag even je paard te zien en te checken.

Ik heb op vol pension stallen gestaan waar de paarden ‘s winters binnen bleven als de eigenaar hier voor koos.
Sommige paarden stonden hier dus wel eens 4 dagen volledig op stal en werden niet bezocht om daarna gereden te worden en dan werd er gemopperd dat het dier niet los was.

Ik heb op die stal vroeger vaak met tranen in mijn ogen toegekeken. Nu is het voordeel van veel of altijd buiten zijn dat ze niet zo stijf worden. Maar ik heb daar echt moeite mee gehad, ik wil dat hier dus echt niet.

Mijn vorige pensionklant kwam onregelmatig vanwege werk en meestal wel 4-6 keer per week en dat was voor mij echt prima. Die 5 dagen is echt niet dat je je moet verantwoorden of inchecken, maar geeft voor mij een beetje een beeld van wat voor eigenaar ik zoek. Ik zal het in mijn advertentie wel anders verwoorden merk ik!

Ik vind je paard 2-3 dagen per week zien te kort, ook al staat ie prima en hou ik het dier natuurlijk ook altijd in de gaten.

Vanwege gezelschap dat hier gezegd wordt, vind ik inderdaad fijn, maar ik zou het juist heel benauwend vinden als diegene niet ook zelfstandig hier bezig kan zijn. Dus gezelschap en elkaar lekker laten rommelen hier is voor mij beide belangrijk.

Bedankt weer voor alle reacties, tips en ervaringen!
Hopelijk kunnen we snel met de bouw starten en kan ik op zoek naar die ideale pensionklant :D