Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CD6400 schreef:Nee zo kort door de bocht zal het niet gaan, als er iets met het paard is, is nood breekt wet. En alles natuurlijk in overleg. Alleen het dubio (voor mij) is dat ik niet sta te springen als iemand 7 dgn in de week langs komt op tijden die ze zelf mogen bepalen. Daar zou ik dus afspraken over willen maken.
CD6400 schreef:Ja volledig mee eens. Ik stel inderdaad dan beperkingen in terwijl ze er wel voor moet betalen. Ik kan natuurlijk altijd de vraag stellen. Maar ik denk dat ik kan concluderen dat ik te gesteld ben op mijn privacy en ik dit beter niet kan gaan doen. En daar kan ik dan maar beter vooraf achter komen dan dat ik straks spijt heb..
pateeke schreef:Het is niet gemakkelijk om zoiets met vrienden te doen. De kans is reëel dat de vriendschap eronder gaat lijden.
Ik begrijp heel goed dat je je privacy wil bewaken, maar tegelijkertijd vanuit het standpunt van de ander zou ik het ook niet prettig vinden om maar op bepaalde dagen naar mijn paard toe te mogen komen. Ik heb op een pensionstal gestaan waar er de gewone openingstijden waren, maar het toch echt niet geapprecieerd werd als je op bepaalde momenten kwam (doorgaans 's ochtends, voor de middag). Je werd dan echt zowat buiten gekeken met een zeer nors gezicht. En ook kregen we soms een bericht van de pensionhouder dat we maar beter allemaal thuis konden blijven ipv naar ons paard te komen (weekend), met dan één of ander smoesje waar niks van aan bleek. Prettig is dat niet. Niet als klant, maar ook niet voor de pensionhouder. En voor alle duidelijkheid: dat was een professionele / commerciële stal, niet bij een vriend / kennis dus.
Wat voor positiefs zou het voor jou opleveren als je vriendin bij jou komt staan? Als ik jouw berichten zo lees, is het voordeel voor jou zeer beperkt (jij doet het werk zoals mesten etc, je verdient er weinig of niets op, jij geeft jouw privacy op,..). Als je dit al zou doen, moet er imo voor jou toch ook enig voordeel aan zitten.
anjali schreef:pateeke schreef:Het is niet gemakkelijk om zoiets met vrienden te doen. De kans is reëel dat de vriendschap eronder gaat lijden.
Ik begrijp heel goed dat je je privacy wil bewaken, maar tegelijkertijd vanuit het standpunt van de ander zou ik het ook niet prettig vinden om maar op bepaalde dagen naar mijn paard toe te mogen komen. Ik heb op een pensionstal gestaan waar er de gewone openingstijden waren, maar het toch echt niet geapprecieerd werd als je op bepaalde momenten kwam (doorgaans 's ochtends, voor de middag). Je werd dan echt zowat buiten gekeken met een zeer nors gezicht. En ook kregen we soms een bericht van de pensionhouder dat we maar beter allemaal thuis konden blijven ipv naar ons paard te komen (weekend), met dan één of ander smoesje waar niks van aan bleek. Prettig is dat niet. Niet als klant, maar ook niet voor de pensionhouder. En voor alle duidelijkheid: dat was een professionele / commerciële stal, niet bij een vriend / kennis dus.
Wat voor positiefs zou het voor jou opleveren als je vriendin bij jou komt staan? Als ik jouw berichten zo lees, is het voordeel voor jou zeer beperkt (jij doet het werk zoals mesten etc, je verdient er weinig of niets op, jij geeft jouw privacy op,..). Als je dit al zou doen, moet er imo voor jou toch ook enig voordeel aan zitten.
Op een dergelijke (commerciele) stal heb ik ook ooit gestaan, die met heel beperkte openingstijden werkte. Het was tevens een manege en eigenlijk voornamelijk op de tijden dat er ook manegelessen waren kon je er goed terecht. Daarom zijn er daar veel mensen vertrokken. Ik heb er toch zeer lang gestaan omdat de volpensionverzorging van de paarden heel goed was. Ze deden echt alles, logisch ook wat wel moest als je maar beperkt open bent. Ik vond dat eigenlijk prima want zo kon ik zelf onbezorgd op vakantie etc.. Die stal is zelf gestopt anders had ik er nu nog gestaan. Want wat ik daarna op andere stallen meemaakte is dat het zog. volpension erop neerkomt dat je er zelf toch vrijwel dagelijks naartoemoet om vanalles te doen, bij te voeren enzo en dat die nog veel duurder zijn ook.Wel bijna altijd open wat wel moet als je je paard gedeeltelijk zelf moet verzorgen. Het is ieders keuze natuurlijk.
maar ik zou ook niet akkoord gaan met vaste dagen en tijdstippen. Dat is iets wat ik verwacht als bijrijder, niet als paardeneigenaar.
CD6400 schreef:Nee zo kort door de bocht zal het niet gaan, als er iets met het paard is, is nood breekt wet. En alles natuurlijk in overleg. Alleen het dubio (voor mij) is dat ik niet sta te springen als iemand 7 dgn in de week langs komt op tijden die ze zelf mogen bepalen. Daar zou ik dus afspraken over willen maken.
Maar daar hoef je dus al niet meer over na te denken