Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Celebi schreef:Wat je ook gebruikt, het is de kunst om echt een dikke onderlaag op te bouwen die wekenlang blijft liggen. Wij hebben nu in de uitloop vlas liggen. Vorig jaar deed iemand dat en die haalde er ook altijd heel veel uit. Was altijd een klein dun laagje daardoor die snel vies werd. Nu heeft iemand anders de taak op zich genomen en het bed is verdriedubbeld in formaat en hoogte. Dan heb je dus echt een vieze natte onderlaag die goed opneemt, daarna een laag met half viezig vlas en daar bovenop een schonere laag. Nu hebben we helaas gravers in ons midden die de bodem wel eens overhoop trekken, maar het lijkt best aardig te houden nu. Toen ik nog in een eigen stal stond had ik dat gehakseld stro. Veel mensen kregen dat ook niet op orde omdat er te snel uitgehaald werd, waardoor het juist viezer bleef. Dus misschien is die winst te behalen door echt de bodem goed op te potten?
Dat scheelt enorm in verbruik nu dat niet meer gebeurd.
En op die wedstrijden krijg je altijd maar een minimale hoeveelheid om je stal op te strooien oid

marleen_usar schreef:Ik gebruik Myscantus dus olifantengras en dat meng ik met vlas, mijn shet is gevoelig voor rotstraal dus wil ik een droge stal.