s0173957 schreef:En met bv 1600 kg kom je ook nergens als je er 2 achter wil hangen.
Dat wil toch ook niet iedereen? Als je geen E rijbewijs hebt kan dat niet eens.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Saga schreef:
s0173957 schreef:De KIA EV9 mag 2500 kg trekken in de AWD versie.
(en stiekem vond hij het een toffe auto)
) en dan kan met iedere EV. pol013 schreef:Phoe dat is een lastige eis voor jou van je werkgever.
Bij een 2 paards trailer kom je dan inderdaad alleen op vreselijk grote dure bakbeesten uit. Ik heb toevallig vorige week nog die zoektocht gedaan.
Als je minimaal 1400kg wil kunnen trekken wordt de lijst al wat langer volgens copilot:
Elektrische auto’s met ±1.400 kg trekgewicht
Volgens actuele overzichten van EV Database en Caravantrekker zijn dit modellen die rond de 1.400 kg mogen trekken:
- Volkswagen ID.4 (77 kWh, RWD) → maximaal 1.000–1.200 kg, maar de 4Motion AWD versie kan 1.400 kg trekken.
- Škoda Enyaq iV 80x (77 kWh AWD) → maximaal 1.400 kg.
- Tesla Model Y Long Range AWD → maximaal 1.600 kg, dus ruim boven de 1.400 kg.
- Mercedes EQA 300/350 4MATIC → maximaal 1.800 kg, maar de lichtere uitvoeringen zitten rond de 1.400–1.500 kg.
- Hyundai Ioniq 5 AWD → maximaal 1.600 kg, maar de RWD-versie zit lager (1.000–1.200 kg).
Ik heb voor mezelf (met 2 paards trailer) al bedacht dat de volgende auto een een hybride wordt. Dan kan in woonwerk op elektrisch doen en de trailer ritjes (minimaal 1 keer per week en ook vaak 40-100km enkele reis) op benzine blijven rijden. Ik moet alleen nog even een tijdje wachten tot die auto's 2e hands in mijn zoekbudget komen.
Ik weet niet hoe jouw km's verdeeld zijn maar wellicht kun je je werkgever overtuigen met je daadwerkelijke gebruik van de auto?
oji schreef:Stroller schreef:Ik ben momenteel op vakantie dus even een korte reactie.
Een Smart #1 of een #3 zijn fijne autos mogen 1600 kg trekken .
Ha ha bij smart denk ik aan een inimini autootje dat zelfs overdwars in een parkeerplaats past![]()
Wist helemaal niet dat die ook grotere auto's maken