Stalgeld 2026, wat mag jij betalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:21

Hier geen bericht gehad van een verhoging in 2026, dus het zal wss de huidige prijs blijven:
€325 per maand per paard
Faciliteiten: binnenbak, 2 buitenbakken, longeercirkel, bos naast de deur. Zomer weide, winter paddocks, 2x per dag krachtvoer en 2x per dag ruwvoer, stallen worden 3x per week gemest en in het weideseizoen zit binnen/buitenzetten in de prijs (winter meerprijs). Ik zit in West-Vlaanderen, België.
Laatst bijgewerkt door D__S op Gisteren, 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:26

Dawn1993 schreef:
Nog geen bericht gehad maar ik betaal nu zo'n 1000/1080 per maand voor 2 paarden. Vol pension

Wat een geld :wow:

Wat zit hier allemaal in als ik vragen mag?

Orrie_VBW

Re: Stalgeld 2026, wat mag jij betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Ik sta volpension met binnen en buitenbak,prima uitrijmogelijkheden, snachts op overdekte paddock en overdag op de wei voor E175

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:46

Ik sta volpension bij iemand aan huis voor 175 per maand. Onbeperkt hooi. Buitenbak die redelijk goed is en paddocks/track

Regio Apeldoorn

Dries1990

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:49

Wat een verschillen per regio. Heel blij met waar ik sta, regio noord Limburg € 240 per maand. Hiervoor dagelijks weidegang, meerdere voerbeurten, binnenbak, 2 buitenbakken en stapmolen. Mesten zelf doen en veel hebben een Hooinet hangen wat je zelf dient te vullen dan. Trailerstalling (buiten) gratis.
Laatst bijgewerkt door Dries1990 op Gisteren, 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:53

Zonder de regio te vermelden zeggen deze bedragen helemaal niets.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

_Lorette_ schreef:
Wij hebben sinds kort 2 pensionklanten. Zij betalen 350 euro per maand voor volpension en er staat geen verhoging gepland. Wij zitten in het noordelijkste puntje van de Veluwe en hebben maximaal 4 paarden op stal.

Gedraineerde buitenbak met verlichting en springmateriaal, gedraineerde paddock, rijvereniging direct via fietspad te bereiken (loopafstand), 1.7 hectare gras, altijd toegang tot grote schuilstal (2 opgestrooide boxen met een aanbouw ervoor van 10x4), buitenbox van 3.5 x 3.5 (niet kinderachtig opgestrooid), minimaal 4x hooi per dag, altijd eetstro tot hun beschikking, 2x krachtvoer per dag (keuze uit het hele assortiment van de voerleverancier), slobber en wortels mag je vrij pakken (hooi ook als dat om welke reden dan ook nodig is), zadelkamer, poetsplaats, eenvoudig toilet, etc. Dekens, vliegenmaskers, etc. opdoen/afdoen/wisselen en supplementen voeren zit er ook bij.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik weet niet of wij duur zijn voor een privéstal... Misschien wel in verhouding tot de faciliteiten. Ik zie luxere stallen die minder vragen, maar dan heb je voer- en mestdiensten. Wel weet ik dat we de paarden in voer en strooisel relatief duur houden. Voor minder wil ik het ik elk geval niet doen.

Hopelijk blijven de prijzen een beetje stabiel, want het houden van paarden is echt wel even wat anders dan een paar jaar geleden.

Wat een mooi plekje Loretta!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:01

Amber_anne schreef:
Ik sta volpension bij iemand aan huis voor 175 per maand. Onbeperkt hooi. Buitenbak die redelijk goed is en paddocks/track

Regio Apeldoorn

Bij zulke berichten denk ik dat wij hartstikke duur zijn, maar ik kan voor dat geld niet eens voldoen aan de absolute basis? :oo

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Noord-Holland,/ randstad
Paddock, wei in zomer, onbeperkt ruwvoer, schuilstal,meedraaien in rooster
400 pm

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:05

Waar ik voorheen stond betaalde ik €695 per maand en dat gaat €750 worden. Wel een locatie met 20x 60 buiten baan, 20x40 buitenbaan, 20x40 binnenbaan en een 40x 60 binnenbaan. Longeerkraal overdekt, overdekte trainingsmolen. Goede weidegang, fijne paddocks en poetsplaatsen met warm water en solarium. Mesten en voeren zit bij de prijs in evenals buiten zetten en binnenhalen.
Dit is in de Randstad.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:21

_Lorette_ schreef:
Wij hebben sinds kort 2 pensionklanten. Zij betalen 350 euro per maand voor volpension en er staat geen verhoging gepland. Wij zitten in het noordelijkste puntje van de Veluwe en hebben maximaal 4 paarden op stal.

Gedraineerde buitenbak met verlichting en springmateriaal, gedraineerde paddock, rijvereniging direct via fietspad te bereiken (loopafstand), 1.7 hectare gras, altijd toegang tot grote schuilstal (2 opgestrooide boxen met een aanbouw ervoor van 10x4), buitenbox van 3.5 x 3.5 (niet kinderachtig opgestrooid), minimaal 4x hooi per dag, altijd eetstro tot hun beschikking, 2x krachtvoer per dag (keuze uit het hele assortiment van de voerleverancier), slobber en wortels mag je vrij pakken (hooi ook als dat om welke reden dan ook nodig is), zadelkamer, poetsplaats, eenvoudig toilet, etc. Dekens, vliegenmaskers, etc. opdoen/afdoen/wisselen en supplementen voeren zit er ook bij.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik weet niet of wij duur zijn voor een privéstal... Misschien wel in verhouding tot de faciliteiten. Ik zie luxere stallen die minder vragen, maar dan heb je voer- en mestdiensten. Wel weet ik dat we de paarden in voer en strooisel relatief duur houden. Voor minder wil ik het ik elk geval niet doen.

Hopelijk blijven de prijzen een beetje stabiel, want het houden van paarden is echt wel even wat anders dan een paar jaar geleden.

Ik zou per direct mijn paard hier neerzetten, wat heb je een mooi plekje! Ik zou ook het liefst bij mensen aan huis staan, maar ik kan tot nog toe niks vinden in deze regio wat passend is.
Ik woon overigens tussen Düsseldorf en Keulen momenteel, maar goede hoop dat we over een bepaalde tijd weer naar Nederland kunnen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

_Lorette_ schreef:
Amber_anne schreef:

Regio Apeldoorn

Bij zulke berichten denk ik dat wij hartstikke duur zijn, maar ik kan voor dat geld niet eens voldoen aan de absolute basis? :oo
Als ik zie wat jij te bieden hebt, vind ik het een koopje! En nee, ik zit niet in de Randstad, maar heb de paarden aan huis en weet wat het kost en hoeveel tijd erin gaat zitten als je het écht goed wilt doen.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:30

Ik heb alles in eigen beheer maar ben zeker al 250 ex per kale box kwijt.

Ik zou zo tekenen bij sommige mensen op stal. :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

Ik ben 2 weken geleden verhuisd van een pensionstal met binnenbak, buitenbak, longeercirkel apart in paddock. Binnen buiten zetten, mesten 2x per maand binnenzetbeurt 314 euro.
Grens Friesland/ Groningen

Nu verhuisd naar pensioen stal. 275. En geen zorgen, hoef niets te doen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:17

Ik heb 3 pensionpaardjes staan, vol pension. 200 per maand incl hooi, stro, uitmesten, buiten en binnen zetten (8 uur pd). Verder geen rijbak of andere faciliteiten. eigenaren komen sporadisch. Ik heb nog geen plannen om de huur te verhogen, maar als ik de bedragen hier zo lees ben ik wel heel goedkoop.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:21

Orrie_VBW schreef:
Ik sta volpension met binnen en buitenbak,prima uitrijmogelijkheden, snachts op overdekte paddock en overdag op de wei voor E175

Jeeee waar is dit dan? Zo goedkoop en dan een binnen- en buitenbak ook nog. Wauw.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:23

Nou idd. Hoe komen die mensen ooit uit? Dan moet je toch geld toeleggen? :=
Of is dit in België/Duitsland?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:29

Hier hebben we al 2 verhogingen gehad dit jaar dus ik mag hopen dat er niks meer bij komt. Begin dit jaar betaalde ik €195 voor volpension (veel land, onbeperkt voer, maar slechte bak). Nu betaal ik €300. En ja dat is nog steeds goedkoper dan in de randstad, maar als je ziet dat het met 105€ is gestegen dit jaar is het wel een beste prijsstijging! (Wat ik overigens helemaal begreep hoor :) )

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

Cayenne schreef:

Zelfs al moest het in België zijn is dit nog zeer weinig.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:30

Qua faciliteiten vergelijkbaar met TS betaal ik 250. Ook in Friesland, bij mensen aan huis. Ik mag in mijn handjes knijpen :D

Maar eerlijk, 400 per maand aan stalling zit er ook gewoon niet in. Dan gaat het paard weg.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:31

Cayenne schreef:

Hangt er vanaf waar in Duitsland, want NRW is echt reteduur. :')

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:32

prugelpiet schreef:
Qua faciliteiten vergelijkbaar met TS betaal ik 250. Ook in Friesland, bij mensen aan huis. Ik mag in mijn handjes knijpen :D

Maar eerlijk, 400 per maand aan stalling zit er ook gewoon niet in. Dan gaat het paard weg.

Same here. Dat kan ik gewoon niet betalen!

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:40

Voor mijn shet van wel 83 cm ( :') ) betaal ik €165,- per maand. Hier zit 1 mestdienst per week bij waardoor ik korting krijg. Het volle mep bedrag is €207,-.
Pony staat op een paddock paradise in een gemengde kudde met zowel paarden als pony's 24/7 buiten met droge ligplekken en onbeperkt ruwvoer (zonder weidegang). Hooi is inbegrepen. Voer is niet inbegrepen en dat koop en geef ik zelf.
Er is een bak aanwezig op het terrein met springmateriaal en een bos op loopafstand.

Regio midden Nederland.

Hier ook nog niet gehoord of het omhoog gaat, maar afgelopen jaar is het stalgeld wel al 2 maal verhoogd, dus ik hoop heel erg dat het niet binnen nu en 3 maanden weer omhoog gaat
Laatst bijgewerkt door taartjee op Gisteren, 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:41

Ik betaal €325 en nog niet gehoord dat het omhoog gaat….

Heb binnenbak, longeerkraal, bos om de hoek (en strand), alles wordt gedaan en hele dagen buiten met eten….
Laatst bijgewerkt door Oskarrino op Gisteren, 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:42

EngeltjeS schreef:
:knuffel: Misschien hebben meerdere mensen al een bericht van hun stal gehad dat de prijzen weer omhoog gaan in het nieuwe jaar...

Ik kreeg vandaag wel een berichtje.
Dus nu ben ik nieuwsgierig, wat betalen andere mensen voor hun pensionstal in 2026?

Ik bijt de spits wel af:
Vanaf 2026 betaal ik €295,- per maand. :')
Bij ons op stal zit o.a. buitenbak, longeerbak, binnenbak, bospaden, 5x voeren op een dag.
Dure hobby maar te kostbaar om nu mee te stoppen.

Wat betaal jij in 2026 per maand aan je stal?

Euh, heb je een tikfout gemaakt?
295 euro is een lachertje voor wat je allemaal opsomt joh!