Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Lorette_ schreef:Wij hebben sinds kort 2 pensionklanten. Zij betalen 350 euro per maand voor volpension en er staat geen verhoging gepland. Wij zitten in het noordelijkste puntje van de Veluwe en hebben maximaal 4 paarden op stal.
Gedraineerde buitenbak met verlichting en springmateriaal, gedraineerde paddock, rijvereniging direct via fietspad te bereiken (loopafstand), 1.7 hectare gras, altijd toegang tot grote schuilstal (2 opgestrooide boxen met een aanbouw ervoor van 10x4), buitenbox van 3.5 x 3.5 (niet kinderachtig opgestrooid), minimaal 4x hooi per dag, altijd eetstro tot hun beschikking, 2x krachtvoer per dag (keuze uit het hele assortiment van de voerleverancier), slobber en wortels mag je vrij pakken (hooi ook als dat om welke reden dan ook nodig is), zadelkamer, poetsplaats, eenvoudig toilet, etc. Dekens, vliegenmaskers, etc. opdoen/afdoen/wisselen en supplementen voeren zit er ook bij.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik weet niet of wij duur zijn voor een privéstal... Misschien wel in verhouding tot de faciliteiten. Ik zie luxere stallen die minder vragen, maar dan heb je voer- en mestdiensten. Wel weet ik dat we de paarden in voer en strooisel relatief duur houden. Voor minder wil ik het ik elk geval niet doen.
Hopelijk blijven de prijzen een beetje stabiel, want het houden van paarden is echt wel even wat anders dan een paar jaar geleden.
_Lorette_ schreef:Wij hebben sinds kort 2 pensionklanten. Zij betalen 350 euro per maand voor volpension en er staat geen verhoging gepland. Wij zitten in het noordelijkste puntje van de Veluwe en hebben maximaal 4 paarden op stal.
Gedraineerde buitenbak met verlichting en springmateriaal, gedraineerde paddock, rijvereniging direct via fietspad te bereiken (loopafstand), 1.7 hectare gras, altijd toegang tot grote schuilstal (2 opgestrooide boxen met een aanbouw ervoor van 10x4), buitenbox van 3.5 x 3.5 (niet kinderachtig opgestrooid), minimaal 4x hooi per dag, altijd eetstro tot hun beschikking, 2x krachtvoer per dag (keuze uit het hele assortiment van de voerleverancier), slobber en wortels mag je vrij pakken (hooi ook als dat om welke reden dan ook nodig is), zadelkamer, poetsplaats, eenvoudig toilet, etc. Dekens, vliegenmaskers, etc. opdoen/afdoen/wisselen en supplementen voeren zit er ook bij.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik weet niet of wij duur zijn voor een privéstal... Misschien wel in verhouding tot de faciliteiten. Ik zie luxere stallen die minder vragen, maar dan heb je voer- en mestdiensten. Wel weet ik dat we de paarden in voer en strooisel relatief duur houden. Voor minder wil ik het ik elk geval niet doen.
Hopelijk blijven de prijzen een beetje stabiel, want het houden van paarden is echt wel even wat anders dan een paar jaar geleden.
_Lorette_ schreef:Als ik zie wat jij te bieden hebt, vind ik het een koopje! En nee, ik zit niet in de Randstad, maar heb de paarden aan huis en weet wat het kost en hoeveel tijd erin gaat zitten als je het écht goed wilt doen.Amber_anne schreef:Ik sta volpension bij iemand aan huis voor 175 per maand. Onbeperkt hooi. Buitenbak die redelijk goed is en paddocks/track
Regio Apeldoorn
Bij zulke berichten denk ik dat wij hartstikke duur zijn, maar ik kan voor dat geld niet eens voldoen aan de absolute basis?
)
) betaal ik €165,- per maand. Hier zit 1 mestdienst per week bij waardoor ik korting krijg. Het volle mep bedrag is €207,-.EngeltjeS schreef:Misschien hebben meerdere mensen al een bericht van hun stal gehad dat de prijzen weer omhoog gaan in het nieuwe jaar...
Ik kreeg vandaag wel een berichtje.
Dus nu ben ik nieuwsgierig, wat betalen andere mensen voor hun pensionstal in 2026?
Ik bijt de spits wel af:
Vanaf 2026 betaal ik €295,- per maand.![]()
Bij ons op stal zit o.a. buitenbak, longeerbak, binnenbak, bospaden, 5x voeren op een dag.
Dure hobby maar te kostbaar om nu mee te stoppen.
Wat betaal jij in 2026 per maand aan je stal?