Wat zijn de openingstijden van jouw stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Wat zijn de openingstijden van jouw stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:35

Ik sta op een boerderij en ben altijd welkom, maakt de boer niet uit hoelaat ik kom. Wel doe ik zachtjes als ik vroeg ben, althans dat probeer ik haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 15:37

Ik zie veel stallen open om 08.00.

Maar als je in de zomer nou wil dauwtrappen en dus om 04.30 op je paard wil zitten ofzo wordt er dan een uitzondering gemaakt? Zijn ze zo flexibel? Of als je 's avonds pas om 22.00 op je paard wil zitten ivm 36 graden overdag?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:40

Bellatrix schreef:

Maar als je in de zomer nou wil dauwtrappen en dus om 04.30 op je paard wil zitten ofzo wordt er dan een uitzondering gemaakt? Zijn ze zo flexibel? Of als je 's avonds pas om 22.00 op je paard wil zitten ivm 36 graden overdag?

Bij mij niet in ieder geval. Vorige stallen waar ik met openingstijden gestaan heb ook niet.
In het geval van ziek paard is het anders, maar omdat je graag door de warmte op een andere tijd wilt rijden of wilt dauwtrappen, nee dat zit er echt niet in.
Soms wordt er met wedstrijden of dierenarts bezoek wel een uitzondering gemaakt. Maar dan wel liever in de ochtend dan in de avond. In de avond wordt het echt niet gewaardeerd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:43

Ik heb alle soorten openingstijden meegemaakt. Van geen enkele tijd is verboden. Als je het licht maar uit doet als je weggaat en een beetje zachtjes doet als het heel laat is. Tot van 10.00 tot 12.00 en van 14.00 tot 17.00 en dan 18.30 weer tot 20.00. En geen minuut eerder of later dan de aangegeven tijden, en ging er een slot op het hek. "Want de paarden moesten rustig kunnen eten" dat betekende als ze op de wei stonden ze maar binnen gingen voor brok en dan verplicht binnen moesten blijven tot de tijd. "Anders was het gevaarlijk". Geen enkele uitzondering was er mogelijk. Ik stond al op een wachtlijst en nadat bleek dat mijn tinker kapot gevoerd werd door haar konden we gelukkig ook eerder terecht in een noodstal.

Ook wel ergens gestaan op zondag mocht je komen maar niets doen behalve borstelen of via een achterpad van het terrein af en geen geluid maken ivm de zondagsrust.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:44

Bellatrix schreef:

Geen idee, dat is me veel te vroeg, daar begin ik niet aan _O- Maar om 22.30 erop zitten vanwege 36 graden nee, dan hebben ze maar vrij. Dat heeft nog nooit iemand bij ons gedaan. Wel sommigen om 8 uur direct.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:44

Geen openingstijden, je kan 24/7 komen. Scheelt dat de stal niet bij iemand op het erf is, denk ik.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:47

Toen ik nog op pension stond hadden alle 3 stallen waar ik gestaan heb geen tijden. Wel waren wij er altijd tussen 8 en 21u. Maar dat laatste kwam echt weinig voor. Meestal einde middag
In geval van ziekte of wedstrijden waren we gewoon altijd welkom. Ook als je een drachtige merrie had mocht je ook ‘s nachts komen als je wou

Wij hebben ze aan huis en we bieden vakantie/tijdelijke stalling aan. Wij hebben wel tijden van 8 tot 21u, tenzij er natuurlijk iets is. Maar meer omdat we ook rust willen voor de paarden ‘s avonds en we ze rond half 10 - half 11 laatste voerbeurt geven

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 15:52

Wij hadden ook geen openings uren,tot iemand bedacht dat 24.00 een mooie tijd was om te gaan rijden...Ik merkte dat de paarden onrustig werden,ik uit mijn bed gebeld werd omdat er dan van onrust weer een paar door de draden gelopen waren. ..Heb ik gezegd dat ik 23.00 een mooie tijd vond om te sluiten..Uitzonderingen zijn altijd mogelijk...maat bij mij staan ze in een kudde buiten en reageren anders in het donker ,dan over dag. Dus ik wil wel de rust in de kudde bewaren...

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:24

Bellatrix schreef:

Nee. Uitzonderingen worden er eigenlijk alleen gemaakt voor medische situaties.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 17:14

Bij ons gaan ze met echt heet weer eerder naar buiten dus dan kan je wel vanaf 7.00 op stal komen in plaats van 8.00 's ochtends zodat je voor je werk kan gaan rijden. Maar 4.30 zou wel een beetje extreem zijn. Bij ons moet de stalhouder namelijk wel het alarm eraf halen en denk niet dat die zin heeft om dat zo vroeg te doen als hij ook nog lekker kan slapen. :+

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 17:52

Onze stal is (behalve op zondag) open tot 22:00. Zondag tot 18:00, opzich prima! Weet niet vanaf hoelaat, ik ben er niet vaak vroeg :+ . Maar denk vanaf 8:00! Als wij willen dauwtrappen is dat denk geen probleem alleen is er ook een camping in het voorjaar/zomer dus je moet wel echt zachtjes doen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 17:58

Bij beide stallen geen opening en sluitingstijd. Mensen weten zelf wel wat een beetje redelijke tijden zijn.

Soms als ik echt heel vroeg ben, maar dat is zelden dan app ik even. Maar meer zodat mensen niet schrikken en denken dat er inbrekers op het terrein zijn.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 17:59

Als het zo heet is moet je in mijn ogen helemaal niet op een paard stappen, ook al is het ‘s ochtends of ‘s avonds koeler. Het neemt al erg veel van een paard gedurende dag in die temperaturen :o Maar dat is uiteraard een andere discussie

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:01

365 dagen per jaar van 9 tot 21 uur, uitzonderingen als je paard de da nodig heeft buiten die tijden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:03

Zebrastreep schreef:
Bij beide stallen geen opening en sluitingstijd. Mensen weten zelf wel wat een beetje redelijke tijden zijn.

Dat weten mensen dus niet :')
Of nouja, sommigen hebben een ander levensritme.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:27

Bij ons ben je in principe welkom van ca 7.00 uur tot 22.30 uur.

Bij bijzonderheden zoals vroege of late wedstrijd o.i.d. kun je in overleg vroeger komen om je paard op te halen, of later om hem thuis te brengen.

En in de zomer kom ik ook wel eens rond 6.30 ofzo, dan leg ik wel alle spullen in de trailer i.p.v. in de zadelkamer en kan dan vroeg richting bos ofzo. Maar dat overleg ik dan wel altijd even met de stalbaas en dan zet ik mijn auto bij de winkel op de parkeerplaats i.p.v. op de parkeerplaats op het erf bij de stallen, of ik ga op de fiets.
Het hek en de zadelkamer gaan pas open wanneer de stal eigenaar komt voeren.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:42

Hele jaar door van 8.00 tm 22.00 uur.
In de zomer bij temperaturen boven de 25 graden vanaf 7.30 uur maar dan alleen voor de klusjes.

Medische dingen uitgezonderd, zolang je maar appt.
Ik mag evt ook vanuit mn werk komen rond 7.45 uur maar dan wel eerst even appen.

Hebben 1 keer een dauwtraprit gedaan, mochten toen om 6.00 uur komen maar niet eerder dan 6.30 uur vertrekken.

En we hebben 2 keer gehad of we rekening wilden houden met.
1 keer vanwege de bruiloft van zijn zoon en 1 keer omdat er een dak met asbest werd verwijderd.

Toen was stal een gedeelte van de dag afgesloten.
Werd door ons niet moeilijk over gedaan.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:04

Ik sta in eigen beheer. Mag komen wanneer ik wil. Ook snachts. Met oud en nieuw en ziektes heel handig.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:20

Ik sta bij iemand aan huis, kleinschalig, geen openingstijden. Ik vind het wel prettig, kan komen wanneer ik wil en nog even snel deken wisselen oid in de ochtend om 6.30u is daarom geeen probleem.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:30

Ik snap stallen zonder sluitingstijd niet. Wij willen een check ronde lopen. Er zitten elke ronde grendel niet op stallen... we hebben er wel eens 1 uit de molen gevist terwijl de eigenaar weg was.

Wij slapen pas goed als we weten dat alle klanten weg zijn en alles veilig is.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:43

Mijn staleigenaar loopt ook een ronde voor het naar bed gaan, maar met 4 paarden is dat makkelijker dan met 40. Ik ben de enige die wel eens in de avond komt, de rest niet.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:45

Bij ons geen tijden. Ik ben de enige pensionklant. Uiteraard moeten wij alles afsluiten als we weg gaan, maar dat doen we ook overdag. Ik zou daar ook makkelijk midden in de nacht langs kunnen gaan, als ik geen overdreven kabaal maak, hebben ze daar helemaal geen last van.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:46

Geen openingstijden bij ons op stal. De laatste doet het licht uit. Meestal ben ik dat. Vaak heeft de staleigenaar dan ook net pas de laatste ronde gedaan of is die zelf nog bezig, dus die weet dan al wel dat ieder paard veilig is of dat alleen ik nog bezig ben. Net voor dat ze gaat slapen checkt ze op de camera's en door uit het raam te kijken of ieder paard staat waar die moet staan en de lichten uit zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:56

Ik heb een paar jaar een paard geleast in Zwolle (Bredewold) waar je niet op zondag mocht komen.
Ook de mensen met een eigen paard mochten er niet komen.
Als iemand op zondag wedstrijd had, moest je het paard zaterdag ophalen en maandag terug brengen.
Enkel als je paard medisch iets mankeerde mocht je er op zondag komen om het te verzorgen.
De eigenaar voerde op zondag wel brokken en hooi, maar deed geen stallen mesten en de paarden bleven op stal.
Dus als je op maandag kwam, had je een hele vieze stal.
Ik weet nog wel dat mijn lease paard een keer iets mankeerde en ik er op zondag heen mocht, dat een aantal mensen die daar een eigen paard hadden staan, mij vroegen om iets voor hun paard te doen.

Dit is zo'n 20 jaar geleden, maar nooit dat ik een eigen paard ergens zou stallen dat je er op zondag niet heen mag of sowieso bewerkingen hebt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 20:09

Geen openingstijden, maar het zijn alleen mijn twee paarden daar.