Sluitingstijd stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:09

_suus19_ schreef:
Nee, ik voel me niet aangevallen. Maar jij zegt dat het voldoende moet zijn, dus ik vraag me af waar je dat dan op baseerd :)

Ik vraag mij eerlijk gezegd ook af hoe je het red tot 22u om met 2 paarden bezig te zijn haha. Al helemaal als je geen stalklusjes hoeft te doen. Of ben je daar pas half 9,9u?
Niet dat dat er veel toe doet hoor, maar ben stiekem wel nieuwsgierig.

Om even in topic te blijven, als de stal tot 22u open is zou het geen probleem moeten zijn als je om kwart voor 10 nog moet afzadelen of een hooinet vullen. Zou dan inderdaad even een gesprekje met de staleigenaar aangaan. Helemaal als ze bij de deur op je staan te wachten met de lichten al uit, zou mij erg opgejaagd voelen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:12

Zeker als het een aparte dienst is lijkt de oplossing me simpel genoeg: kwartier of half uur later laten beginnen. Dat kost geen geld want de duur verandert niet, het schuift alleen wat op.

OneLiner

Re: Sluitingstijd stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:14

Ik zou dit ook met de eigenaar bespreken. 22 uur is 22 uur toch, zou me ook erg opgejaagd voelen als ik 10 min voor sluitingstijd al wordt aangekeken of dat er lichten uit worden gedaan.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:31

OneLiner schreef:
Ik zou dit ook met de eigenaar bespreken. 22 uur is 22 uur toch, zou me ook erg opgejaagd voelen als ik 10 min voor sluitingstijd al wordt aangekeken of dat er lichten uit worden gedaan.

Precies. Als de sluitingstijd 22.00 uur is dan is het prima net ervoor weg te zijn. Wat het personeel doet met weggaan gaat jou niet aan.
Stel ze vragen of je bijna klaar bent, prima, maar het mag niet zo zijn dat ze je zo ongeveer wegjagen om kwart voor als je aan het afzadelen bent. Het lijkt me helder genoeg dat je aanstalten maakt weg te gaan nadat paardlief op stal is gezet.
Licht uitdoen als een pensiongast nog aanwezig is, vind ik not-done. Beetje fatsoen mag wel.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:46

Kabayo schreef:
_suus19_ schreef:
Nee, ik voel me niet aangevallen. Maar jij zegt dat het voldoende moet zijn, dus ik vraag me af waar je dat dan op baseerd :)

Ik vraag mij eerlijk gezegd ook af hoe je het red tot 22u om met 2 paarden bezig te zijn haha. Al helemaal als je geen stalklusjes hoeft te doen. Of ben je daar pas half 9,9u?
Niet dat dat er veel toe doet hoor, maar ben stiekem wel nieuwsgierig.

Om even in topic te blijven, als de stal tot 22u open is zou het geen probleem moeten zijn als je om kwart voor 10 nog moet afzadelen of een hooinet vullen. Zou dan inderdaad even een gesprekje met de staleigenaar aangaan. Helemaal als ze bij de deur op je staan te wachten met de lichten al uit, zou mij erg opgejaagd voelen

Ik spreek even voor mezelf, maar ik ben meestal rond half 7 op stal voor 2 paarden. Beide stal schoonmaken en voer (hooi en brok) klaar zetten is een half uur per paard, dan is het half 8. Dan beide paarden kwartiertje poetsen en opzadelen, 45 min rijden, kwartiertje afzadelen en voeren (slobber). Dat is 1 uur en 15 min per paard, 2,5 uur voor beide, dan is het 10 uur.

Zonder voer en uitmesten is dat wel een lang verhaal misschien, maar we hebben ook geen idee hoe laat zij op stal kan zijn, misschien is ze er wel pas om 8 uur.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 17:08

Ik werk tot 6 officieel. Meestal wordt het iets eerder. De hond is mee naar werk, die laat ik na werk meteen uit, 20-30 minuten. Dan rij ik naar stal, 45 min.
Zeg dat ik tussen 19-19.30 op stal ben.

Ik heb nergens gezegd dat ik in full pension sta, ik moet 2 stallen mesten, paarden buiten zetten, binnen halen, die paddock uitmesten, aanharken voor ik wegga. Voer klaarzetten (vaak voor 2 dagen want ik ben er niet elke dag).

Dan verlies je nog ergens 15 minuten aan een kletspraatje met een stalgenoot.

Poetsen, opzadelen, afzadelen etc.

Meer tijd dan 30 minuten per paard rijden hou ik echt niet over.
Als mijn stallen vies zijn, of ik moet ook de wei uitmesten (zomer), dan red ik het maar net om één paard te doen.

Ben echt niet heel langzaam, maar 2,5 - 3 uur is gewoon niet veel voor twee paarden.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 17:30

Nee, dat zou ik ook niet redden als ik pas tussen 7 en half 8 op stal was. Dan vind ik nog dat je snel bent eerlijk gezegd :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 17:34

Dat is best veel werk in korte tijd...
Dat je daar nog plezier uit haalt joh. Lijkt mij dat VP staan voor jou fijner zou zijn en je dus lekker kunt ontspannen paard rijden. (Maar daar gaat het hier niet om)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:07

_suus19_ schreef:
Ik werk tot 6 officieel. Meestal wordt het iets eerder. De hond is mee naar werk, die laat ik na werk meteen uit, 20-30 minuten. Dan rij ik naar stal, 45 min.
Zeg dat ik tussen 19-19.30 op stal ben.

Ik heb nergens gezegd dat ik in full pension sta, ik moet 2 stallen mesten, paarden buiten zetten, binnen halen, die paddock uitmesten, aanharken voor ik wegga. Voer klaarzetten (vaak voor 2 dagen want ik ben er niet elke dag).

Dan verlies je nog ergens 15 minuten aan een kletspraatje met een stalgenoot.

Poetsen, opzadelen, afzadelen etc.

Meer tijd dan 30 minuten per paard rijden hou ik echt niet over.
Als mijn stallen vies zijn, of ik moet ook de wei uitmesten (zomer), dan red ik het maar net om één paard te doen.

Ben echt niet heel langzaam, maar 2,5 - 3 uur is gewoon niet veel voor twee paarden.

Ow sorry dat meende ik even, mijn fout

Jeetje dan moet je wel erg veel werk doen nog, ik vind het knap dat je het überhaupt red… eet je wel na het werk? Lekker irritant dan dat er ook nog iemand staat te ‘drukken’ dat je eigenlijk half 10 al weg moet zijn. Je kan niet toveren…

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:16

_suus19_ schreef:
Fijn dat jullie mijn gevoel bevestigen. Ik ga inderdaad een keer in gesprek met de eigenaar, maar wilde even checken of ik niet onredelijk was.

Ik snap wel dat ze waarschijnlijk maar tot 22.00 uur betaald worden, maar goed, als ze standaard om 21.45 klaar zijn, kunnen ze ook een kwartier later beginnen natuurlijk. Er is geen start-tijd.

Anderen die afsluiten lopen wel gewoon na 22.00 uur nog een rondje om te checken of alle boxen goed dicht zijn etc.
Deze mensen willen alleen maar vroeg weg en checken verder niets.

Ik denk niet dat stalklanten een sleutel gaan krijgen. En ik probeer echt wel om wanneer het kan om 21.45 weg te gaan. Ben er echt niet altijd tot de laatste minuut, maar dat moet wel kunnen natuurlijk. En dan vind ik het vreselijk als iemand me elke 5 minuten verteld hoe laat het is en commentaar gaat leveren als ik om 21.15 nog op mijn paard stap.

En als je dat gevoel nou eens compleet negeert. En alleen reageert met, ja ik ben zo klaar, uiterlijk om 22.00. Je er verder niet aan ergeren en gewoon je ding doen. Ik weet het, dat is moeilijk, maar helpt wel denk ik. Zowel voor je zelf en die anderen zijn dan ook zo klaar met opjagen als dat blijkbaar geen effect heeft.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:28

Als je maar om 22u het erf afgaat en dat doe je.
Woont er geen eigenaar bij de stal?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:59

Ben je echt altijd stipt 22.00 van het erf af?

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:11

Precies dit vroeg ik mij ook af
ruitje schreef:
Ben je echt altijd stipt 22.00 van het erf af?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:11

22.00 is voor mij ook om 22.00 de deur achter je dicht trekken en in de auto stappen.
Dus niet pas om 22.00 de lichten uit en afzadelen of om 22. nog de spullen opruimen of weet ik wat nog.

Zo te lezen doe je dat ook. Toch?
Maar snap wel dat de mensen ook om 22.00 echt willen gaan.
Niet het vergelijk van winkelpersoneel is er na sluitingstijd ook nog.

Toen ik nog in de beveiliging zat sloot een pand bijvoorbeeld om 21.00 en was het ook echt de bedoeling dat de mensen ook dán de deur uit liepen zodat ik de lichten uit kon doen en het alarm er op.
En om 20.45 ging ik dan al naar de mensen toe die er nog waren om te zeggen, heb je de tijd in de gaten het is bijna 21.00? En ja dat waardeerde de mensen juist want vele hadden het niet in de gaten.
Of vonden het een mooie smoes om aan de telefoon te zeggen, de security is hier en ik moet afsluiten, met een dikke grijns op de mond :D
En als de raam dan open stond sloot ik die ook alvast zodat ik niet na 21.00 nog weer naar etage 3 hoefde te lopen.

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:51

billy3105 schreef:
Moraal hiervan, knoop even een gesprek aan met de dames! Vaak dekt dat de lading al!

Dit zou ik denk ik ook in eerste instantie doen; proberen met degene in gesprek te gaan die dit doet..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 19:55

Paarden zijn ontspanning, hobby, even ademen na een dag vol deadlines. Ik zou er ongelukkig van worden als de paarden ook ineens een drukkende deadline krijgen.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 20:35

Ja ik ben echt om 22.00 uur weg. En dan zorg ik dat ik mijn spullen netjes opgeruimd heb en mijn stalgang geveegd heb, want ik snap dat ze daar geen zin in hebben om dat nog eens te gaan doen als ik weg ben.

Een keer was ik 5 minuten later, omdat een ander z'n zooi niet opgeruimd had, dus dat heb ik gedaan. Wel in overleg dat ik dan dus 5 min later weg was. Dat was oke.

Ik ben echt een nette pensionklant en kan prima klokkijken. Ik weet hoe belangrijk ze het vinden om optijd weg te gaan, dus vergeet echt de tijd niet.

De eigenaar woont niet op het terrein.

Mestservice kan ik helaas niet betalen. Maar goed, ik vind het ook belangrijk dat ze savonds nog even in vrijheid buiten komen, en kan dan als ik toch wacht net zo goed ook uitmesten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 22:58

Maar wat moet er precies op slot als je weg bent? Want een slot op een stal zou ik er al niet willen staan.
Een hek prima trouwens, maar een stal zelf niet.

Ik wil dan ook 24/7 toegang tot mn paard hebben. Toen ik nog in pension stond was ik altijd 1 van de laatste en hadden we de afspraak dat de laatste afsloten.
Zou het gewoon bespreken want misschien vind de eigenaar het allemaal niet zo'n probleem.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 23:13

Ik denk dat als je regelmatig in de laatste 5 minuten op stal bent, dat dit wel voor irritaties zorgt.
Vaak is het toch een ongeschreven regel om wat eerder dan de eindtijd weg te zijn.
Is niet netjes dat ze er moeilijk over doen, maar ik zou voor jezelf wel uiterlijk 21.45 aanhouden.

Als jij trouwens tevreden bent met je planning is dat prima en fijn, maar het klinkt wel intens.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-25 23:34

In ieder geval de zadelkamers, kantine en kantoor achter de kantine gaan op slot. Hek aan de weg gaat ook op slot. Ik geloof dat de stallen zelf niet afgesloten worden. Mijn paarden staan in een buitenstal, dus daar geldt het sowieso niet voor.

Mijn planning is idd wat intens. Maar goed, soms verandert je leven en is het even niet anders. Sommige dingen kon ik 18 jaar geleden ook niet voorzien.. ik wil mijn paarden niet wegdoen (zou ook niet fair zijn, eentje is 23 en ze kunnen niet zonder elkaar).
Maar ik ga wel maar 2 dagen doordeweeks en 1 weekend dag. De andere dagen heb ik 2 top verzorgers.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 07:28

Gini schreef:
Paarden zijn ontspanning, hobby, even ademen na een dag vol deadlines. Ik zou er ongelukkig van worden als de paarden ook ineens een drukkende deadline krijgen.

Dat is het handiger dat je je paarden aan huis zet, in plaats van op de stal van iemand anders. Zodat je zelf kunt bepalen hoe laat je paard de volgende ochtend voer krijgt als je tot diep in de nacht bezig bent geweest.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 07:43

Temeraire schreef:
Ik denk dat als je regelmatig in de laatste 5 minuten op stal bent, dat dit wel voor irritaties zorgt.
Vaak is het toch een ongeschreven regel om wat eerder dan de eindtijd weg te zijn.
Is niet netjes dat ze er moeilijk over doen, maar ik zou voor jezelf wel uiterlijk 21.45 aanhouden.

Als jij trouwens tevreden bent met je planning is dat prima en fijn, maar het klinkt wel intens.

Maar waarom? Je betaalt stalgeld en daarmee heb je het recht om tot 22.00 uur op stal te zijn. Dan vind ik het juist niet netjes om te verwachten dat mensen eerder weg zijn. Ik heb het NIET over te laat nog op stal zijn, maar 22.00 uur is 22.00 uur. Anders moeten ze er 21.45 van maken.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 08:11

germie schreef:
Maar waarom? Je betaalt stalgeld en daarmee heb je het recht om tot 22.00 uur op stal te zijn. Dan vind ik het juist niet netjes om te verwachten dat mensen eerder weg zijn. Ik heb het NIET over te laat nog op stal zijn, maar 22.00 uur is 22.00 uur. Anders moeten ze er 21.45 van maken.

Maar dan wel om 22 uur van het terrein af zijn, en niet om 22 uur op je gemakje naar je auto kuieren.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 09:03

smurffie schreef:
Maar wat moet er precies op slot als je weg bent? Want een slot op een stal zou ik er al niet willen staan.
Een hek prima trouwens, maar een stal zelf niet.
.

Zadelkamers, kantine, alarmsysteem aan, hek,check of alles dicht is, of de paarden er normaal bij staan... best wat dingen die afgesloten moeten worden als stallen het hebben.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 09:03

Is het geen optie je zelf de stal af sluit? Dat jij die taak op je neemt als je er toch altijd zo laat nog bent!?