Noodoproep: ik zoek een oplossing om mijn paard bij me te houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:09

ellepel schreef:
Maar even een andere gedachte: kun je geen lessen aanbieden op je paard?
Denk dat heel wat mensen maar wat graag op een paard zouden willen rijden van dit niveau om meer te leren.
Dan verdiend hij zijn eigen stalling en jij kan hem nog blijven zien.

Dankje voor jouw reactie, en dit was echt een hele goede oplossing. Mijn stal is hier helaas heel streng in. Er mag alleen les worden gegeven door hun instructie. Groepslessen gaat hij niet lekker op. Dat vindt hij niet leuk. Ik ga wel even nadenken of hier toch niet iets in te bedenken is!

Elisa2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:10

Elisa2 schreef:
https://www.facebook.com/share/p/17e2NX8jVP/

Niet precies degene die ik zocht maar wellicht is het wat en kun je zelf even rond neuzen in die groep.

Heel erg bedankt dat je dit hebt doorgestuurd. Ik heb een berichtje gestuurd!

Elisa2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:10

Ilayla schreef:
Ik las laatst weer dat iemand opzoek was naar een paard voor een (orun)opleiding. Daar klinkt het paard heel geschikt voor. Misschien is zoiets wel wat?

Dit klinkt ook heel goed! Weet jij waar je dit hebt gelezen?

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:20

Elisa2602 schreef:
Ilayla schreef:
Ik las laatst weer dat iemand opzoek was naar een paard voor een (orun)opleiding. Daar klinkt het paard heel geschikt voor. Misschien is zoiets wel wat?

Dit klinkt ook heel goed! Weet jij waar je dit hebt gelezen?

Ik denk op Facebook, maar kan het bericht niet terugvinden. Je kan natuurlijk ook zelf een oproepje in een groep plaatsen. Waarschijnlijk heb je dan nog best wat keuze uit mensen die zoiets zouden willen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:45

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:10

Sterkte met de situatie! Ik hoop oprecht dat je een oplossing vind die bij je past! :knuffel:

Yessy

Re: Noodoproep: ik zoek een oplossing om mijn paard bij me te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

Wat onwijs vervelend dat je in deze situatie zit, sterkte! Er zijn al veel ideeën aangedragen, ik hoop dat er iets bij zit wat je helpt! De meest eenvoudige manier om kosten te besparen op een manege is inderdaad om je paarden in de lessen in te laten zetten. Van stallen waar ik heb gestaan was het meestal zo dat 1 (groeps)les van een uur per dag, dus 6 per week, gelijk stond aan geen stalling meer betalen. Je geeft aan dat je twee paarden hebt waarvan eentje het niet leuk vindt. Geeft de manege geen privélessen op betere paarden waar je jouwe voor kan inzetten? En hoe zit het met de ander? Is die hiervoor geschikt? Stel je komt wel uit met bijvoorbeeld beide paarden 3 uur per week inzetten dan bespaart je dat potentieel dus een volledig paard aan stalgeld.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:40

In welke regio zoek je hulp, misschien helpt dat met meedenken of opties aanbieden?

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Wat een liefde spreekt er in je openingspost <3 .
Ik hoop met heel m'n hart dat je een oplossing vindt !

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:04

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:19

Elisa2602 schreef:
ellepel schreef:
Maar even een andere gedachte: kun je geen lessen aanbieden op je paard?
Denk dat heel wat mensen maar wat graag op een paard zouden willen rijden van dit niveau om meer te leren.
Dan verdiend hij zijn eigen stalling en jij kan hem nog blijven zien.

Dankje voor jouw reactie, en dit was echt een hele goede oplossing. Mijn stal is hier helaas heel streng in. Er mag alleen les worden gegeven door hun instructie. Groepslessen gaat hij niet lekker op. Dat vindt hij niet leuk. Ik ga wel even nadenken of hier toch niet iets in te bedenken is!

Niet zelf gaan lesgeven met je eigen paard. Dat is pas een manier om jezelf enorm in de nesten te werken: als er iets gebeurt ben jij aansprakelijk voor de schade en je bent er niet voor verzekerd!

Ik zou wel overwegen of ze inderdaad in de lessen kunnen lopen op de manege, misschien privélessen en anders toch kijken of groepslessen een optie is.

Maar de optie dat een ruiter er een opleiding mee doet of het paard naar een hoger niveau wil rijden lijkt me ook een goede dus ik zou zeker die groepen gaan opzoeken en oproepjes plaatsen.