Geschoren paard, welke deken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 20:29

Starspangled schreef:
Goh, rustig, ik wist niet dat je boos werd. :') Het advies was dan ook gericht aan de TS en niet aan jou, aangezien jij aangaf dat je niet nog een keer ging scheren deze winter. Ik reageerde alleen op je hypothetische situatie.

Uhm, mijn reactie is alles behalve boos.

amyz

Re: Geschoren paard, welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:21

Het verschilt per paard. Mijn geschoren merrie staat nu onder 200g (met hals), dr buurman onder 100g. In de winter staat ze meestal onder 400g, maar als het echt koud wordt ook gerust onder 600g als ze aangeeft het fris te hebben.

Dus is echt een beetje kijken en testen wat werkt voor jouw paard

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:57

En ik had altijd mijn welsh cob onder 0 gram staan als hij was geschoren, want die had het altijd mega heet. Alleen als het onder het vriespunt ging had ik 100gr op.
Andere paarden hebben zonder het geschoren te hebben al koud (ik ken een paard die nu onder 400gr staat ongeschoren), dus het is wat uitproberen. Ik vind dan een linersysteem wel mega handig

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

Ik heb die van mij vrijdag laten scheren en die staat nu onder 100 gram en heeft het nog niks koud eronder . Moet zeggen kwam ook mega pak haar afzetten .

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:54

Mag ik ook jullie advies vragen? Ik heb een 20 jarige pony die helemaal geschoren is incl benen. Ze staat in een buitenstal. Ze heeft nu een 300 grams deken op met hals. Is dit te warm of moet ik naar 200 grams? Ze zweet er niet onder.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16

truitje schreef:
Mag ik ook jullie advies vragen? Ik heb een 20 jarige pony die helemaal geschoren is incl benen. Ze staat in een buitenstal. Ze heeft nu een 300 grams deken op met hals. Is dit te warm of moet ik naar 200 grams? Ze zweet er niet onder.

Als ze niet zweet en ze voelt niet te warm zou ik het zo laten denk ik. Het ene paard is het andere niet. De een staat met 200 gram te zweten en de ander met 300 gram te rillen >;). Het wordt wel weer wat warmer deze week zie ik trouwens.