Hoe het meest uit de mestvaalt halen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 10:07

Princesj schreef:
Ik heb een mestcontainer, maar idee zal vast niet veel verschillen. Ik bouw ook zo horizontaal mogelijk op en loop ook dagelijks aan. Voornamelijk het aanlopen maakt een mega verschil bij ons. Ik zie onze buren dat niet doen, die krijgen er echt veel minder in.

En wat kost jou een mestcontainer, hor groot is dat ding?

Ben namelijk ook met dit thema mestvaalt enz. Bezig.
Tis nogal een dingetje vind ik.
Dank voor je antwoord

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 10:09

pluisje88 schreef:
Bij mij op mijn vorige stal hielp het om telkens de bovenkant netjes glad te maken zodat je meer een vierkant blok krijgt dan een bult zegmaar. Als je op de bult wat opgooit rolt het eraf maar op het vierkante blok kun je verder bouwen. Ik deed eens in de paar dagen ff dat gene wat er al een paar dagen lag netjes verdelen/recht maken en een beetje vastkloppen en dan kon ik daarna verder bouwen zonder dat het ging schuiven.

Dit :j
En dat deed ik dan handmatig met een schep. Zwaar werk, maar gaf wel de meeste ruimte.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 10:28

Martina67 schreef:
Wesseltje schreef:
Ik had al wel zitten denken om eventueel een gedeelte dicht te maken. De mest wordt altijd opgehaald door een trekker met grijper, dus ik kan het niet helemaal dichtzetten, maar nog wel een gedeelte. Allermooiste zou zijn om het dicht te zetten met iets wat ook open kan, maar dan moet het ook stevig genoeg zijn om mest tegen te kunnen houden. Daar moet ik mij echt even in gaan verdiepen.

Mag ik vragen wat dat kost, het ophalen van de mest en wie dat doet?

De boer op de hoek van de straat :o