mandymonica schreef:...Nadeel van de één is volgens mij, dat hij ook los schiet als je je voet er tegen schrap zet (en aangezien ik na langere ritten die plek op mijn voet kan voelen, doe ik dat blijkbaar zo af en toe)...
(...)
En zijn er nog andere opties, zoals beugels met een korfje of ijslandse stijgbeugels? Wat zijn de voor- en nadelen daarvan?
Ik heb beugels met een korfje, de zgn. FlexRide-beugels. Zal eens kijken of ik er een duidelijke foto van kan vinden. Er zijn iig veel enduranceruiters die ermee rijden, en ze zijn ook ideaal voor trektochten.
Vooral omdat je schrijft dat je op die plek je voet kunt voelen na lange ritten zou ik zulke beugels aanraden. Het gedeelte waar je voet op steunt is breder dan bij gewone beugels, wat minder vermoeiend is voor je voeten. Ik krijg met gewone beugels bij een lange rit ook last van de zijkant van mijn voet en ook van mijn kuitspier. Met die korfbeugels heb ik nergens last van.
Enige nadeel is dat ze nogal prijzig zijn, ik heb volgens mij 80 euro betaald voor een setje. Maar er zit bij normaal gebruik levenslange garantie op en ik heb er inmiddels al zoveel plezier van gehad dat ik echt geen moeite meer heb met het aankoopbedrag!