Aan manegehouders en staleigenaren:

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:25

ja bij "Lageveld" zijn penny-meisjes altijd meer dan welkom he..

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:29

Huertecilla"]
[quote="lageveld schreef:
Ik weet niet hoe het er op maneges aan toe gaat, maar vlg. mij ben je er als manegehouder dan toch nog steeds zelf bij. Paal en perk zou ik zeggen.

Tja, lijkt mij ook, of is het weer zo'n lekkere wetgeving dat het voor het niet duidelijk geen publiek toegankelijk terrein is en dus als publiek toegankelijk opgevat mag worden Verward
Of is het gewoon een kwestie van creatief oplossen; bordje met 'kinderen zonder werktaak of abonnement, toegang 50 Euro'
[/quote]

Hahaha, de kas van de club kan je zo lekker spekken. Wel een idee.

De manege waar ik werkte van een Stichting. De bedrijfsleidster had de pest aan kinderen en was dus ook op zaterdag, zondag en woensdagmiddag vrij, gaf ook geen les aan kinderen alleen aan volwassenen. Zij had dus geen last van de hang meiden en wij des te meer.
Ons spulletje staat te koop. We hebben nog 1 pensionpaard staan. Het paard staat op pensioen, dus de eigenaar komt af en toe kijken. Verder komt er hier niemand die hier niks te zoeken heeft. Lekker rustig .

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:39

Vooral in de zomer komen hier regelmatig "penny-meisjes" aan de deur vragen of ze pony's of paarden mogen poetsen of rijden maar dan leggen we vriendelijk uit dat elk paard al iemand heeft en dat ze beter op een manege kunnen kijken maar heel vaak komen ze koppig terug. Dat is wel lastig, maar hier geen "penny-meisjes" dus. Alleen maar slechte ervaringen mee. Er zijn hier eens twee kinderen geweest die de shetjes de hele dag door voer gingen geven omdat ze het zielig vonden dat ze maar een halve kilo brok per dag kregen

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:27

Cassidy schreef:
Kan best...maar het effect blijft hetzelfde. Een manege is GEEN speeltuin. In stallen hoort rust te heersen en geen tikkertje gespeelt te worden. En wat blijft er dan nog over? De kantine, en moet degene achter de bar ze dan gaan entertainen?

Nobel streven, maar op een manege zijn nu eenmaal veel enthousiaste kinderen, die na hun eigen les graag nog even doorlessen met elkaar Haha!

Ik ben het er wel mee eens hoor, over de rust. Maar ik wilde vroegah ook de hele dag op manege zijn. Ik zat er altijd, voor/tussen/na school, weekenden, vakanties.. Ik fietste continu heen en weer (dromend dat mijn ouders naast de manege gingen wonen Cool ) Dat was toch wel een half uur fietsen.

Was altijd bezig, helpen met de kinderlessen, verzorgen/voeren/mesten/strooien/stal aanvegen/opruimen/zadels en tuig poetsen/paarden buiten en binnen zetten enz enz. Later, toen ik een jaar of 12 was, werdt het in conditie brengen van nieuwe of ex-geblesseerde paarden/pony's. Nog later paarden/pony's ingereden. Als ruil reed ik gratis lessen met de nieuwe paarden/pony's en mochten we gewoon ontzettend veel. Het was niet raar als ik drie uur reed op een dag.

Dus daar werden we gewaardeerd als je wat deed. Handen uit de mouwen..

pacster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:07

ik weet niet of ik nog onder penny-meisje val.. maar ik werk nu al jaren op een manege.. 's ochtends voeren, paarden naar buiten, stallen mesten.. daarna paarden zadelen, losrijden, uitstappen en weer afzadelen, paarden weer naar binnen en 's avonds weer voeren en afsluiten.. wanneer er nieuwe lesklanten of kinderen komen helpen we ze met het opzadelen van de paarden.. enz.. enz.. doe dit samen met mijn zusje elk weekend en vakantie.. we fietsen er eerder 12 kilometer voor.. nu we verhuisd zijn zijn we er nog vaker om te helpen..
weet zeker dat het wordt gewaarderd wat voor ze doen..! maar er komen met de les ook wel eens meiden die overal commentaar op hebben, maar zelf niets willen doen.. die kunnen mij gestolen worden!!

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:02

bij ons in de manege lopen ook veel jonge meiden rond (sommige penny meisjes, sommige niet) die helpen vaak wel met kreupele / geblesseerde paarden stappen (in de stal dus met toezicht) enzo. dat scheelt ons zoveel tijd! OK dan! vooral op zaterdags omdat het dan al zo druk is! Ook poetsen ze paarden en heel soms helpen ze nog een beetje met vegen enzo.
Alleen in de vakantie was er zo een irritante bij! Die stond echt te kijken hoe ik 's ochtends vroeg om 8 uur stallen aan het opstrooien en uitmesten was... Boos! tja ik vind het allemaal best maar om 8 uur 's morgens moet je me toch gewoon ff laten gaan, zo rond 9 uur ben ik weer volledig aanspreekbaar! Tong uitsteken Haha!