Hoeveel kan ik vragen voor mijn paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:33

Nog even een vraagje, heeft hij in die ene wedstrijd die hij heeft gelopen winst gehaald of niet? Denk je dat je hem voor september wel in het L hebt? Dat zou wel schelen in prijs. Hoe meer wedstrijdervaring hoe beter, bij voorkeur ook buiten en op grotere concoursen dan alleen in de bekende binnenbak op stal. Verder is het verkeersmak zijn denk ik nog wel een punt. Kun je er vertrouwd mee de weg op of is het een levensgevaarlijke operatie? De maat is nog wel lastig. 1.62 is echt niet groot, dus dat beperkt 'de markt'. Ik zou denk ik wel minimaal richting 4500 euro vragen, tenminste als hij tegen die tijd wat meer wedstrijdervaring heeft, wat winstpunten heeft gelopen en goed langs de weg kan. En inderdaad, ik zou ook die kennis vragen om hem een keer een (oefen)parcours te laten springen. Veelzijdige paarden zijn denk ik wel meer waard dan paarden waar je alleen mee in een binnenbak kunt rijden...

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:44

Sonja schreef:
En dan evt. een weigerend paard retour brengen..... Haha!

Desnoods met een verkoopafspraak maar een paar staanders en balken lenen van de rijvereniging oid, lijkt me handiger.

Mij ook.
Maar sommige mensen nemen het risico een paard mee op proef te geven. Voor mensen die niet veel verstand hebben van paarden, en bijvoorbeeld dit hun eerste paard wordt, is het altijd een veiliger idee even ermee naar de les te gaan en te kijken hoe het paard thuis op stal is etc.
Het blijft een aanschaf, geen pakje eerappeln Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:49

Toch zou ik JUIST zulke mensen mijn paard niet op proef geven. Dan zou ik zeggen "Kom 'm hier maar een weekje verzorgen en rijden", maar ik zou een leek mijn paard niet meegeven....

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:53

je kan ook iemand oefenparcoursjes knhs met hem laten springen.. die heb je in 60 en 80 cm.. hoef je geen winstpunt dressuur behaald te hebben en geen startkaarten, mag je zo aan mee doen.
je springt dus wel de lijnen van knhs springen, alleen 20 cm korter dan de b Knipoog
dan kan je wel zien hoe hij reageerd op alles wat er staat. doen wij ook met onze merrie, die springt zown parcours geweldig maar als je in de bak met haar oefet stormt ze als een gek. ze springt wel goed.. maar onstuimig en tijdens een oefenparcours is ze de rust zelfe.

misschien een idee..

ik zou het paard ook nie op proefgeven.. idd zoals sonja zegt komen verzorgen voor een week ofzo.. heeft een stalgenoot van me ook gedaan voordat ze hem kocht.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 15:54

Hij had toen 2 winstpunten, was helaas alleen onderlinge dus ze tellen niet..
Ik ga er vanuit hem in september inderdaad wel in de L te hebben..

Naar buiten is best te doen met hem,
alleen hij is nog net niet bomproef zeg maar..
Hij is nog net wat te kijkerig om hem echt verkeersmak te noemen,
maar hij is lang geen gevaar in het verkeer!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 15:55

Hij springt erg goed..
Heeft best net inzicht enzo, kan mooi uitkomen in parcoursjes, ook de wat moeilijkere..
Alleen mij ontbreekt de techniek en de moed..

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:05

Ik vind je vraagprijs echt veel en veel te hoog. Dat zou ik bij lange na niet eens voor mijn merrie durven vragen en die is L1-geklasseerd, betuigd, superverkeersmak. Plus dat ze een stermerrie is (hetzij wel tuigpaard, maar dan nog!). Als ik zie wat wij voor onze ruin betaald hebben, die Z-dressuur is geweest, is jouw vraagprijs inderdaad onder het mom van 'wat de gek ervoor geeft'.
Ik ga met anderen mee in de mening dat de afstamming niet eens zo bijzonder is, plus dat ik jouw paard om te zien een pony vind. Sorrie... Ik zou de helft van je vraagprijs nog niet eens neer willen leggen en denk ook zeker dat je veel teveel voor hem hebt betaald bij aanschaf!

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:29

Ik vind het een mooi beestje en op de foto's loopt hij ook erg mooi. Ik zou er wel 4000 voor vragen als ik jou was. dan zou je er altijd nog wat van de prijs af kunen doen.

jacobien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:38

Als die Röntgenologisch tussen 3000-4000 ongeveer

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:56

Ik vind jullie wel allemaal laag zitten. Paarden zijn gewoon duur, tenminste een goed, veelzijdig paard waar je mee naar buiten kunt, die een goede dressuurproef kan lopen en die kan springen. Als je hem in een paar maanden wel in de L kunt krijgen met dressuur, en daar ook winstpunten in kunt rijden, dan stroom je volgens mij snel genoeg door om te kunnen zeggen dat hij meer kan. dan vind ik 4500 nog steeds geen hele gekke prijs.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:12

hallo,

Master is geen onbekende in de dressuur,en een heel mooi gebouwd paard.
dus zo onbekend zijn de afstammelingen niet.