Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
zorro schreef:Als paarden een uur op de trailer staan of een buitenrit van 2 uur maken kunnen ze vaak ook niet drinken, maar ik vind 2 uur zelf wel de max. Als ik langer (onder)weg ben neem ik altijd een jerrycan water mee. Dus ook in de paddock zou ik daar wel iets voor verzinnen.
Nouvel schreef:Als je het aan huis hebt kun je het zelf regelen en dat is gewoon super fijn!
Helaas hebben we die mogelijkheid niet allemaal en moeten we het doen met de afspraken die gelden op de stal waar je staat.
Natuurlijk is het dan makkelijk te zeggen, dan zoek je toch een andere/betere stal, maar dat valt gewoon vaak echt niet mee…
Je moet moet echt roeien met de riemen die je hebt en er n combinatie met het stalbeleid het beste van maken.
Wij moesten noodgedwongen weg van een stal waar ze heel veel buiten stonden en dat konden we hier in de buurt niet meer vinden, ze staan nu de ochtend buiten (zomer wel langer) en we zorgen dan zelf dat we altijd (ook nog) eind van de dag gaan, dan zetten we ze zelf nog een tijdje buiten en gaan we wat met ze doen, zo komen ze er toch zoveel mogelijk uit.
En als TS haar paard 4 uur onder zonder hooi en water buiten staat is dat zeker niet ideaal maar het kan wel en het is geen ramp.
Als ze dan maar de rest van de dag wel voldoende hooi en water krijgen en TS zelf zorgt dat haar paard er ook nog een ruime tijd uit komt naast die paar uur paddock.
Je krijgt het nooit ideaal helaas als je het niet thuis hebt en zelf kunt regelen…