Marije_jiplover schreef:Ik heb een schuilstal met zandbodem.
In de zomer ligt er niks op het zand, toevallig heb ik afgelopen vrijdag weer houtkrullen in de schuilstal gereden, als het land natter wordt, heb ik dat bovenop het zand liggen.
Mijn paard mest niet in de schuilstal, een heel enkele keer plast hij er wel in als het heel slecht weer is, maar doorgaans wordt het echt als leefgebied beschouwd en de w.c. is buiten
Ik vul dus alleen maar houtkrullen aan, voer er verder niks uit af.
Bodem blijft nagenoeg droog, in dit jaar getijde wordt het wel een beetje vochtig, al is het maar omdat hij met natte voeten de schuilstal in loopt en er met een natgeregende deken in gaat liggen, maar meer dan dat wordt het niet.
Oh wat heerlijk, erg jaloers! Mijn paarden gebruiken een bodembedekking helaas speciaal als wc. Ze lopen er echt speciaal voor naar de schuilstal om te mesten en plassen. En er dan met z'n allen lekker doorheen lopen natuurlijk. Op die manier is het gewoon niet schoon te houden, zeker niet als ligplek.
Ik heb al zitten peinzen over een 'verlaagd plafond' oid (middels buizen eventueel). Dat ik een plek zou maken waar ze alleen kunnen liggen en niet als wc gebruiken. Maar ik geloof niet dat zoiets bij paarden (veilig) zou werken dus het blijft helaas nog bij een hersenspinsel.