paard krijgt koebrok :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:16

koeienbrok heeft een verkeerde samenstelling voor een paardenmaag
WANT koeien hebben meerdere magen, koeien zijn herkauwers!!
dus die brok is voor onze 'een-magige' paarden, NIET geschikt

stierenbrok is zelfs dodelijk voor paarden (weet zo alleen niet meer waarom dat was )

dus goed is het niet
helaas gebeurt het te vaak Boos! dat boeren het aan de paarden voeren, want koeienbrok is nou eenmaal goedkoper
sja alles waar maar paard voor staat is nou eenmaal goedkoper ( denk aan paardenshampoo's etc :S )

maar ik denk niet dat je er in dit geval wat aan kan veranderen, het zijn zijn paarden ...niet die van jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:18

mjet schreef:
het lijkt me vreemd om een paard te gaan rijden van een ander en het dan al niet eens zijn met het eten wat het paard krijgt. ( ookal is het niet goed) wordt een zware klus dan en lijkt me niet gezellig om dan zo te beginnen. Ik zou daar ook niet gaan rijden. Voer kan je pas bepalen als je je eigen paard hebt. Als je het paard van een ander rijdt blijf je toch wel afhankelijk van wat diegene vindt is mijn ervaring

Helemaal mee eens, dat bedoelde ik ook in mijn 1e post, jij legt het alleen beter uit.

Als je zo al meteen denkt, kun je er beter niet gaan rijden, want die man zal met alles niet zo spits kijken, waar jij je dan weer aan ergert.
Gedoemd om te misslukken.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:57

zijn koeiebrokken nu echt veel goedkoper dan standaard merkloos paardenbrok? Ik snap die zuinige boeren nooit zo dierenarts is ook duur. Ik zou toch proberen met die boer er over te praten en anders niet die paarden gaan rijden ga je je alleen maar ergeren. Misshien schiet de rest van de verzorging ook wel tekort dan. Ik kende een boer die had zijn paarden op bladeren ipv stro, pruste zelf met het hoefbeslag en harnachement en gaf zijn paarden vaak restjes mayonaise bakjes vol.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 18:52

crossmonster schreef:
sja alles waar maar paard voor staat is nou eenmaal goedkoper ( denk aan paardenshampoo's etc :S )

Denk dat je duurder bedoelt. Haha!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:31

Maar sommige koeienbrokken hebben dezelfde samenstelling als paardenbrokken! Ik heb de zakken met elkaar vergeleken Haha! De samenstelling bleek hetzelfde alleen de paardenbrok was groter en breder dan de koebrok.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:37

Symbeami"]
[quote="crossmonster schreef:

Denk dat je duurder bedoelt. Haha!
[/quote]

Bloos! *SCHAAM!!!*
Haha!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:51

vatte hem al niet ben ook blond normaal zie ik die bloopers wel Blond

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:13

Kijk een naar je paarden, hebben ze gezonde mest ?
Zijn ze nog happy op stal en onder het rijden ?
Als ze zich prima en fit voelen zou ik me geen zorgen maken.

santerra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:32

zoek uit wat voor koeiebrok hij geeft, en wat erin zit.
en kijk wat er in basisbrok zit. Maak er een lijstje van, met de gevolgen van het verkeerd/ tekort in de koeiebrok.
laat dit aan hem zien en probeer te overleggen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:37

WenckeLover schreef:
Kijk een naar je paarden, hebben ze gezonde mest ?
Zijn ze nog happy op stal en onder het rijden ?
Als ze zich prima en fit voelen zou ik me geen zorgen maken.

Ze rijdt er dus nog niet.. Wel een poos gereden, toen weer gestopt en nu wil ze weer beginnen. Ze kan dus op dit moment nog niet weten hoe de paarden qua gezondheid zijn.. Wel goed lezen he! Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:06

Vroeger jarenlang een verzorgpony gehad die op geitenbrok leefde. Heeft ze nooit iets van gekregen, pony zag er zelfs prima uit!
Stel dat ik koeienbrok zou voeren, en jij zou mijn paarden komen verzorgen en gelijk over het voer beginnen te "zeiken" is het heel simpel... Daar is de deur

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:45

stef schreef:
Vroeger jarenlang een verzorgpony gehad die op geitenbrok leefde. Heeft ze nooit iets van gekregen, pony zag er zelfs prima uit!
Stel dat ik koeienbrok zou voeren, en jij zou mijn paarden komen verzorgen en gelijk over het voer beginnen te "zeiken" is het heel simpel... Daar is de deur

OK dan! Dat is gewoon zo, tenzij je zoooooveel overtuigingskracht hebt Clown

Margriet7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:37

runningkawa schreef:
Goed zal het vast niet zijn.
Maar om me meteen te gaan moeien met hoe hij zijn paarden voert?
Ik geloof dat ik er dan simpelweg niet ging rijden Lachen

ik zou gewoon van te voren zeggen wat ik er van vindt... normale biks voor zijn paarden kan hij gewoon bij een cooperatie halen, kost ook niet zo veel Tong uitsteken !!! er is vast wel over te praten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:42

Ik vind dat Stef het toch mooi verwoord heeft.
Ik denk dat die boer echt wel weet dat er paardenbrok bestaat, maar geen trek heeft die te kopen, had hij anders wel al gedaan.
En die zal hj dan ook niet voor een nieuwe bijrijdster gaan kopen.