Hoe veel tijd ben jij per dag (dat je er bent) kwijt aan je paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Re: Hoe veel tijd ben jij per dag (dat je er bent) kwijt aan je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:55

Paard in eigen beheer staan aan ongeveer eind van de straat. Ik ben er wel zeker ff mee bezig. Alles zelf doen. Als ik ook ga rijden ben ik wel paar uurtjes zoet. Ik ga er ook minstens 3 keer per dag heen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:59

Reistijd enkele reis 30 minuten.
Op stal alles van 1 uur tot meer dan 4 uur, afhankelijk van wat ik wil en wat er moet (wel of niet rijden, stal en weiland uitmesten, poetsen of uitgebreid wassen, grondwerk of niet, bakkie op het terras terwijl paard in de paddock staat, wedstrijd zelf of helpen).

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:40

Jessix schreef:
Hier 4 paarden aan huis en minimaal 3 uur per dag kwijt aan de basis verzorging.

Wat doe je dan als ik vragen mag in die 3 uur? Ik kom met 2 nog niet aan de helft nl

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:51

Wildgirl schreef:
Jessix schreef:
Hier 4 paarden aan huis en minimaal 3 uur per dag kwijt aan de basis verzorging.

Wat doe je dan als ik vragen mag in die 3 uur? Ik kom met 2 nog niet aan de helft nl

Nou dan klopt het toch dat ik met 4 het dubbele kwijt ben?! :D

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:55

Nou nee haha, want met 2 boxen mesten, land mesten, voeren en water geven ben ik in totaal 45 min bezig. Dus ik ben dan altijd benieuwd waar die tijd bij een ander in gaat zitten :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:08

Op de dagen dat ik de basisverzorging zelf doe, 1 u daaraan, aan rijden meestal 1,5 u inclusief op en afzadelen, na verzorgen etc.
Maar dan tel ik niet alle uren qua terreinonderhoud en dergelijke :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

Wildgirl schreef:
Nou nee haha, want met 2 boxen mesten, land mesten, voeren en water geven ben ik in totaal 45 min bezig. Dus ik ben dan altijd benieuwd waar die tijd bij een ander in gaat zitten :D

Ik heb 4 paarden dus ook 4 stallen en ook dubbel zoveel uit te mesten op het land. Daarbij meerdere voerbeurten per dag, verschillende dieetsamenstellingen en verzorgingsbehoeften. Verder houd ik van heel schoon, dus ook de waterbakken en voerbakken etc. maak ik dagelijks schoon. Zelfs mijn laatste ronde tussen 11 en 12 uur 's avonds ben ik nog wel een half uurtje mee bezig, want dan haal ik toch even de mest eruit, schud het stro nog een keer op, alle 4 hooi geven wat ik ook uitschud, nog een appeltje, etc.

Verder is het denk ik ook niet zo 1 op 1 te vergelijken. Ligt ook wel aan de locatie natuurlijk hoe bewerkelijk iets is. Heb je al je paardjes op een rijtje staan en alles in hetzelfde gebouw en de mesthoop er direct naast dan kost het wellicht minder tijd.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Ik heb 5 grote pony’s, aan huis dus geen reistijd. ‘s morgens buiten zetten is een kwartier werk. Mesten kan ik in 30 minuten maar meestal iets langer. Binnen zetten en voeren een half uur. Dus: een uur en een kwartier per dag, enkel de minimale verzorging. Ga ik poetsen, rijden, longeren…dan meer uiteraard.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

Reistijd: (2x) 5 minuten auto, of (2x) 12 minuten fietsen.
Als ik alleen ga voeren: 10-15 minuten max.
Als ik ga voeren en uitmesten: 20-25 minuten.
Als ik in de bak ga rijden: 15 min. poetsen en zadelen, 30-45 minuten trainen, 10-15 minuten cooling down, 10 minuten afzadelen en terug in de wei zetten.
Gaan we naar les, komt er nog 2x 25 minuten trailer bij, en 2x 10 minuten trailer aankoppelen en klaarzetten en weer parkeren en afkoppelen bij.

En als ik naar het bos ga kan het rijden gedeelte verschillen, van 40 minuten tot 3-4 uur, en evt ook nog trailer tijd.

Kortom, bij mij is geen dag op stal hetzelfde en wat ik ga doen hangt mede af van wat hij de dag ervoor gedaan heeft, hoeveel energie ik heb en hoeveel tijd ik die dag heb (naast andere verplichtingen zoals werk bv).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:49

Tien minuten enkele reis met de auto, stallen mesten kwartiertje voor 2 stallen, hooinetten vullen en bakjes voer klaar zetten hoort daar ook bij. Dan de wei uitmesten en de waterbakken in de wei vullen, rond de 20 minuten. Als ik dan ook nog ga rijden komt er nog een uur minstens bij aan poetsen en na verzorgen. Meestal wel 2,5 uur dat we op stal zijn. We helpen ook minstens 3 keer per week met binnen zetten.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:53

Reistijd 2x 12 minuten met de auto
3 paarden, 6 mini's
45-60 minuten bij normale voerbeurt.
3 paarden krijgen dan brok, alle hooinetten vullen, en alle waterbakken aanvullen.

In het weekend ben ik er op zondag bijna altijd van 12-18u dan doen we groter onderhoud waar nodig, uitgebreide poetsbeurtjes, wandelingetjes maken, gewoon waar we die dag zin in hebben. Rijden doe ik sinds mei niet meer, dat pak ik volgend jaar weer op.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:54

Paard met pensioen en mini pony staan in eigen beheer.

5 minuten reistijd enkele reis (als er geen file staat) ik ga minimaal 2x per dag maar vaak ook 3x.

Voeren en mesten max 20 minuutjes werk per dag. Verder wei open doen begin van de dag en wei weer dicht doen eind van de dag.

Op mijn vrije dagen 3x per week rommel ik wat op stal poetsen beetje wandelen dan ben ik een uurtje bezig.

Toen mijn paard nog niet met pensioen was was ik elke dag ongeveer 2 uur kwijt incl. Rijden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:35

2 paarden doe het zelf, 15 min reistijd heen en 15 weer terug.
Stallen en paddocks mesten, voer klaar zetten, buitenzet beurten doen, voerbeurten.
En dan nog paarden aandacht en beweging geven.
Ik denk zo’n 3 uur per dag gemiddeld, ene keer wat minder en de andere keer wat meer.
Op vrije dagen wat meer en op werkdagen wat minder.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:56

Ik had een tijdje geleden een bedrijfs fysiotherapeut op mijn werk om te kijken of mijn werkhouding oké was.( ik maak schoon)
Vraagt die man op een gegeven moment of ik ook aan sport doe.
Nou ik heb paarden zeg ik.
Oké en hoeveel tijd ben je daar dan per dag mee bezig.
Dus ik zeg nou wel twee tot drie uur..
Die man vond dat maar raar, hij zegt wat lang en dat is toch niet gezond.
Ik nog uitleggen dat ik er niet op zit,maar met alle klusjes er omheen wel zo lang bezig ben.
Hij bleef volhouden dat het te lang was.

Nu ik lees dat iedereen zo lang bezig is met de paarden ben ik dus echt niet raar _O-

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:26

Ik reken altijd dat ik 3 uur weg ben incl. reistijd (20 minuten enkele reis). Dat is dan op mijn gemakje verzorgen, rijden en uitmesten (1 paard). Nu rij ik natuurlijk niet elke dag en kan ik ook een beetje doorwerken, dus het kan ook korter als ik dat zou willen.

Als het mijn beurt is om de paarden binnen/buiten te zetten dan ben ik langer bezig als ik ook nog wil rijden.

Het is een kostbare hobby, dus daar besteed ik graag veel tijd aan. Ik heb gewoon elke dag een aantal uur ponykamp *\o/*

Nu moet ik wel zeggen dat ik vroeger eigenlijk altijd 2 paarden had en dat deed ik ook in 3 uur _O-