Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
noukie12 schreef:Deze zou ik sws nooit nemen, je kan alleen bij je paard als jij zelf op de weg staat. De zadelkamer hoort links en de voorinstap rechts (en dus in de berm).
Verder kan je veel zelf knutselen hoor wij halen wel eens onderdelen bij de boten winkel, veel polyester materialen daar.
Mando schreef:Ik deed in mijn Bockmann trailer het hooinet aan de stangen van het raampje knopen en dan in de punt een haakje waaraan ik de onderkant van het hooinet aan vast maakte.
Ik had geen zin in een boksbal en zo kon hij gewoon normaal eten.
noukie12 schreef:Deze zou ik sws nooit nemen, je kan alleen bij je paard als jij zelf op de weg staat. De zadelkamer hoort links en de voorinstap rechts (en dus in de berm).
Verder kan je veel zelf knutselen hoor wij halen wel eens onderdelen bij de boten winkel, veel polyester materialen daar.
cobiie schreef:Marije_jiplover schreef:Maar wat maakt rechts dan "de goede kant"?
Want die begrijp ik niet. Wat is er goed aan rechts en verkeerd aan links?
Als je bijv langs de snelweg stil komt te staan, dan is rechts de kant van de vangrail en veiliger om in te stappen dan links (kant van langsrijdend verkeer).
pol013 schreef:Over een zomerzeil: ik ben daar juist het jaar rond blij mee.
Doorlekken is echt heeel minimaal (en mijn trailer is van aluminium). En juist in de winter is het wel eens fijn om het met paard er in dicht te hebben tijdens het rijden. Dan zou ik echt geen dicht zeil willen hebben. In de rest van het seizoen is hij alleen dicht als hij ergens geparkeerd staat.
Art_Ificious schreef:Is een hooinet echt nodig?
Ik geef geen hooinet om deze redenen:
1. Mijn paard staat niet stabiel meer want hij is teveel aant spelen met dat net en schraapt dan met zijn been. Is daardoor al eens gevallen.
2. Ze kunnen tijdens het eten op hun tong bijten als je per ongeluk op een hobbel rijdt.
cupido1996 schreef:Ik heb dezelfde trailer en alleen zonder zadelkamer. Maar loop tegen dezelfde problemen aan.
Dom van mij, niet goed opgelet met kopen. Hooinet erin bevestigen is een uitdaging. Want ik heb ook die kleine ringetjes niet.
Met vastzetten. Een heel dun halstertouw zoeken, want anders past hij niet door het oog.
Marije_jiplover schreef:Maar wat maakt rechts dan "de goede kant"?
Als je bijv langs de snelweg stil komt te staan, dan is rechts de kant van de vangrail en veiliger om in te stappen dan links (kant van langsrijdend verkeer).
Maar ik ben dus al links uit de bus gestapt, dus ik sta al aan die kant.
Mijn trailer is aan de voorkant zeker smaller dan mijn bus, dus ik sta achter mijn bus tijdens het instappen. Dus ik zie oprecht niet wat daar verkeerd aan is.
Ik ben in 99 van de 100 gevallen alleen op pad met mijn paard, dan is links uitstappen en direct ook links in kunnen stappen echt niet verkeerd t.o.v. links uitstappen en dan naar rechts moeten.
In mijn geval moet ik of om mijn bus aan de voorkant heen, of aan de achterkant om de trailer heen, over de dissel is hier niet echt een optie.
En dan is direct uitstappen en het deurtje in kunnen echt niet onveilig of verkeerd.
speurneusc schreef:Marije_jiplover schreef:Maar wat maakt rechts dan "de goede kant"?
Maar ik ben dus al links uit de bus gestapt, dus ik sta al aan die kant.
Mijn trailer is aan de voorkant zeker smaller dan mijn bus, dus ik sta achter mijn bus tijdens het instappen. Dus ik zie oprecht niet wat daar verkeerd aan is.
Ik ben in 99 van de 100 gevallen alleen op pad met mijn paard, dan is links uitstappen en direct ook links in kunnen stappen echt niet verkeerd t.o.v. links uitstappen en dan naar rechts moeten.
In mijn geval moet ik of om mijn bus aan de voorkant heen, of aan de achterkant om de trailer heen, over de dissel is hier niet echt een optie.
En dan is direct uitstappen en het deurtje in kunnen echt niet onveilig of verkeerd.
juist wel, aan de rechterkant sta je dan niet gelijk naast het verkeer, ook qua veiligheid, bv je doet het deurtje open wil instappen en je paard geeft je een beuk of schrikt, lig jij gelijk op de rijbaan. Of in panieksituatie wil je paard deurtje uitkomen... en als ze dan gelijk naast je 120 rijden ben jij niet blij, aan de andere kant ben je beschut. Als het regent en je staat met pech op de vluchtstrook sta je dus vol in het opspattende water van de rijdende baan.