Keizerinnnn schreef:Kijk wat een toppers zijn jullie! Zoveel reacties en tips al!
Bij het langere gras doe ik inderdaad ook wat meer schudden zodat de poep erop rolt en ik niet helemaal in het gras moet steken. Ik zal eens een metalen mestvork gaan proberen, die heb ik helaas destijds na verkoop eigen paard op pensionstal achtergelaten maar zijn de kosten ook niet om alsnog te halen.
Er staat een hogere mestboy, maar op een of andere manier als ik die bak optil en moet omkiepen in de kruiwagen dat is voor schouder nog erger. En nu staan ze op de wei naast de mesthoop dus slinger ik alles rechtstreeks de mesthoop op, dat is natuurlijk weer makkelijker met een mestvork![]()
Ik ben redelijk pietje precies, zeker omdat ze maar 3 weitjes hebben waar ze het hele seizoen moeten doen. Wat echt niet lukt, lukt niet en er wordt veel gesproeid als ze weer naar nieuwe wei gaan waardoor het ook geen ramp is als er wat blijft liggen. Maar ik ben er wel te gast natuurlijk dus doe gewoon mijn best het zo goed mogelijk weg te halen.
Ik denk dat ik gewoon beide opties eens ga proberen! Het kinderharkje is ook niet duur, ik denk dat de eigenaar me al ziet aankomensnorkel1986 schreef:Een trimmer kopen en zorgen dat je mest plek kortgras houdt..werkt hier.. maar geen strook begrazing wel schouder probleem ( hoop dat ooit over gaat) maar ik gebruik een kinder vlas vork en heel veel mijn been als hulp/ kantel punt ( minder belasting op schouder) en zorgen voor kort gras waar ze mesten
Ja als ze vast op een grote weide zouden staan zou dat een optie zijn. Maar ze hebben telkens een nieuwe wei en dan ook nog via strookbegrazing. Het ligt dus altijd overal en vooral in het lange gras. Wat moet ik me voorstellen bij een kinder vlas vork? krijg het zo gauw niet gevonden.
Licht gewicht vlas vork( alu en plastic) korte steel ( ik had ze ooit voor de kinderen gekocht maar gebruik ze zelf het meeste