Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Texas02 schreef:Ik vind dat een paard regelmatig gereden moet worden als je er anderhalf uur mee op buitenrit wilt. Dan moet er minimaal 2x per week bij naar mijn mening. En dan moet er wel serieus getraind worden, anders moet je nog niet te veel willen in due anderhalf uur.
DorkyDweeb schreef:Ze lopen op deze paddock gemiddeld 6 km per dag. Hoe denken jullie er dan over?
Beemsterkaas schreef:Texas02 schreef:Ik vind dat een paard regelmatig gereden moet worden als je er anderhalf uur mee op buitenrit wilt. Dan moet er minimaal 2x per week bij naar mijn mening. En dan moet er wel serieus getraind worden, anders moet je nog niet te veel willen in due anderhalf uur.
Moet, moet, moet...
Gelukkig is het maar een hobby![]()
Anderhalf uur stelt niets voor voor een jong, gezond paard. Ik zou nu mijn 25-jarige merrie, die al jaren niets meer doet, zo kunnen opzadelen en makkelijk een staprit van een uur maken, met een drafje links en rechts.
Ja het klopt wat iedereen hier zegt, regelmaat is beter.
Maar soms kan het niet anders (of heeft iemand geen zin om vaker te rijden) en dat is écht het einde van de wereld niet, integendeel.
Met dit bericht hoop ik sommigen wat gemoedsrust te bezorgen
Amado schreef:Mijn paard doet het er prima op om 1x per week of soms zelfs 1x per 2 weken mee het bos in te gaan en verder in zijn kudde te chillen. Hij ziet er fantastisch uit en zo gedraagt hij zich ook. Hou ik er rekening mee qua zijn conditie? Ja.
Denk ik dat het slecht voor hem is? Nee absoluut niet.
Ik ga er dus in mee dat het prima kan, mits je je tempo erop aanpast. Zie hieronder mijn ‘wekelijkse’ rondje. Soms rij ik m net wat anders, maar qua draf-galop tijden wel aardig hetzelfde.
[ Afbeelding ]
Gaat iemand mij overtuigen dat dit slecht is voor een paard? :’)