Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bij de grote stal is er een toilet op de poetsplaats, en nu vind ik dat wel een opluchting.
Jouw probleem, en daarnaast zou ik nooit met medicatie op een stalhouder durven vertrouwen. Stalhouder van kleine stal hield er bijzondere meningen op na, van de grote stal doet de stalhouder zijn best maar is het geen paardenman. Op de grote stal helpen stalgenoten elkaar waar nodig. Jokonootje schreef:Ik denk dat veel valt of staat met de verstandhouding en communicatie.
Ik sta al jaren bij iemand aan huis naar volle tevredenheid van beide kanten.
Ik help mee waar ik kan en haar paarden zijn 'mijn' paarden maar andersom is mijn paard ook haar paard.
We maken afwegingen op basis van de kudde, maar zij heeft het laatste woord.
Ik help mee met klusjes en als ze ergens heen moet met paarden dan rij ik mee.
Overleggen wat mogelijk is en vooral logisch en nuchter nadenken

En iedereen kan een keer wat vergeten natuurlijk, maar laat dat even weten. En zo ruim je de volgende keer ook voor een ander een keer wat op als zij het per ongeluk vergeten.

Allerlei andere mensen erbij, er wordt zelfs thee gezet, er komen ineens tuinstoelen vanuit het niets om lekker te relaxen.... en als je zelf de wei op gaat voelt het net alsof je op bezoek gaat bij de nieuwe buurvrouw

Ik wil dat dan ook best aanschaffen mits mijn leverancier het heeft, dat rekenen we dan wel door in de stalkosten. Er is ruimte voor opslag van krachtvoer.Popstra schreef:Ik zou voor zondag zeker een sluitingstijd doen. Bijv alleen in de ochtend open tot 12 uur. Je bent dan toch zelf ook bezig de boel dan te verzorgen.
Smiddags lekker rust!!
Dat middagje rust is ook heel wat waard.

. Toilet zou overigens wel heeeeel fijn zijn. De stalhouder reageert heel vlot op whatsapp dus als er iets is app ik, tenzij het urgent is, dan bel ik even. De stal heeft geen momenten dat je niet mag komen, dat zou voor mij een no-go zijn. Maar door de indeling zijn privé en klantendeel heel duidelijk gescheiden en hoed je elkaar helemaal niet te zien. Dat is wel een must als stalhouder want anders wordt je gillend gek. En een goed aannamebeleid is nog belangrijker dan op een pensionstal. Je wil geen zeikerd die elke middag voor de deur staat.
. Ik geloof niet dat ik geschikt ben om als pensionstalhouder te fungeren, ben toch wel erg gesteld op mijn eigen plekkie met mijn eigen manieren. Vlekjes schreef:En wat te doen bij een perfekte stal, perfekte ligging,
Maar een hardnekkige roddelende pensionhoudster die je zo claimt dat je niet van haar afkomt

_Lorette_ schreef:Beemsterkaas schreef:Waarom wil je een klant?
Omdat ik vanwege de gezinsuitbreiding een tijd of permanent terug zou willen naar 1 (rij)paard. Er zou een pony of iets bij kunnen als gezelschap, maar daar zou ik dan niks mee doen en ik wil geen bijrijders of iets. Vandaar dat een pensionklant (of 2) en optie is. Ik twijfel over het inleveren van privacy en wat andere zaken. Maar we kunnen natuurlijk altijd beslissen dat een situatie niet bij ons past en een andere weg inslaan.
Gini schreef:Als je de behoefte voelt om alles dicht te timmeren en je afsprakenblad komt in de buurt van een A4'tje, dan zou ik aanraden om er niet aan te beginnen.
Kans is groot dat je klanten dan snel als een irritatie gaat zien.
ik heb juist geleerd dat goede afspraken irritatie voorkomen. Iedereen weet op voorhand wat er verwacht kan worden en wordt. Halfslachtige afspraken uit gaande van common sense zijn zelden een succes. Als er geen ruimte is voor ‘ja maar’ langs beide kanten weet iedereen gewoon hoe het gaat lopen.