Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ghostattack schreef:Ik vraag me vooral af hoe je structureel
aan 800-1200 euro per maand komt voor 1 paard? Heb je dan zon mega dure stalling?
Hier over het algemeen om en nabij de 500-550 euro per maand. Mijn hypotheek is minder dan mn stallingKom met gemak rond maar dit is wel mn laatste paard. Ik vind de prijzen steeds minder leuk worden en mijn grens van wat ik wil betalen maandelijks komt steeds dichterbij.
Ibbel schreef:Tja, ik heb ze aan huis. Huis is afbetaald, hooi komt van eigen land (pak voordroog van 400 kg kost me 3 tientjes), 24/7 buiten met inloopstal, dus bodembedekking is ook minimaal qua kosten. Ik ben voor 4 paarden samen nog niet eens 400 euro per maand kwijt
melis_93 schreef:Hier ook veel goedkoper, paarden staan aan huis (ouders). Ik denk dat ik zo'n 350 euro kwijt ben per maand voor voer, hoefsmid, lessen en vereniging (Grove inschatting)
Krachtvoer + supplement: ca 100 euro
Vlas: ca 50 euro per maand
Hooi: ca 20 euro per maand
Smid 35 euro per maand (70 per 7 weken)
Privelessen en contributie vereniging: ca 150 euro per maand
Kosten voor enten, mestonderzoek, ontworming, fysio, tandarts en zadelmaker etc niet meegerekend. Ik denk even grof geschat dat dat gemiddeld op 50 euro per maand uitkomt. Wedstrijden en KNHS niet meegerekend .
Al met al dan zo'n 400 euro per maand,
Hooi komt dan van eigen land, kosten per baal 20 euro, trekker en uren etc niet meegerekend. Geen kosten meegerekend van eens in de zoveel tijd inzaaien, bijzaaien, omheining etc. Daarnaast vaste lasten voor stroom/water etc gaat via mijn ouders.
Verder qua hypotheek en andere vaste lasten zit ik niet zo hoog. Wat kleiner huis en in de goede tijd gekocht.
Het is dat de stallen bij mn ouders vol zijn, anders had ik er wel een 2e paard bij willen kopen
Ghostattack schreef:Ik vraag me vooral af hoe je structureel
aan 800-1200 euro per maand komt voor 1 paard? Heb je dan zon mega dure stalling?
Sky_As schreef:melis_93 schreef:Hier ook veel goedkoper, paarden staan aan huis (ouders). Ik denk dat ik zo'n 350 euro kwijt ben per maand voor voer, hoefsmid, lessen en vereniging (Grove inschatting)
Krachtvoer + supplement: ca 100 euro
Vlas: ca 50 euro per maand
Hooi: ca 20 euro per maand
Smid 35 euro per maand (70 per 7 weken)
Privelessen en contributie vereniging: ca 150 euro per maand
Kosten voor enten, mestonderzoek, ontworming, fysio, tandarts en zadelmaker etc niet meegerekend. Ik denk even grof geschat dat dat gemiddeld op 50 euro per maand uitkomt. Wedstrijden en KNHS niet meegerekend .
Al met al dan zo'n 400 euro per maand,
Hooi komt dan van eigen land, kosten per baal 20 euro, trekker en uren etc niet meegerekend. Geen kosten meegerekend van eens in de zoveel tijd inzaaien, bijzaaien, omheining etc. Daarnaast vaste lasten voor stroom/water etc gaat via mijn ouders.
Verder qua hypotheek en andere vaste lasten zit ik niet zo hoog. Wat kleiner huis en in de goede tijd gekocht.
Het is dat de stallen bij mn ouders vol zijn, anders had ik er wel een 2e paard bij willen kopen
Maar dit is ook niet echt realistisch gerekend natuurlijk... Want 20 euro voor een pak hooi maar vervolgens meer dan de helft van de kosten niet mee rekenen geeft niet echt een eerlijk beeld ...
En dat je ouders dingen betalen wil niet zeggen dat dat niks kost
Sky_As schreef:Maar dit is ook niet echt realistisch gerekend natuurlijk... Want 20 euro voor een pak hooi maar vervolgens meer dan de helft van de kosten niet mee rekenen geeft niet echt een eerlijk beeld ...
En dat je ouders dingen betalen wil niet zeggen dat dat niks kost