Wij hebben een makita op accu. Zoeen met verwisselbare kop zodat er ook een kettingzaag (op steel) aan kan. Wij hebben ook 1,5ha.
Top ding!
Ten eerste pak ik deze veel makkelijker dan een benzine ding. Dat starten, tanken en de stank hielden me altijd tegen om te beginnen.
Deze pak ik veel makkelijker even.
We hebben meerdere accu's (want, meer van makita) en kunnen dus wisselen. En dat ik op de hoogste stand ook redelijk snel nodig. Op een lagere stand (prima om gewoon spul te maaien, zoals onkruid of onder de draad door) houdt hij het veel langer vol. Zo lang dat ik het 2e setje accu's echt niet leeg krijg voor ik pijnlijke handen en schouders heb van het maaien. Ik werk meestal met een mes. (omdat draadjes verwisselen inderdaad óók al niet mijn hobby is)
Maar omdat er geen startdrempel is om te beginnen hou ik dit soort klusjes nu veel makkelijker 'bij' en doe ik het fijner in een paar keer verdeeld over een paar uurtjes per keer hier en daar.
Op papier kan het misschien niet op tegen een benzine bosmaaier. Maar ik de praktijk ben ik echt veel en veel blijer met dit ding. Eigenlijk met alles wat we op accu hebben.
Tov met een kabel of op benzine gewoon zo veel praktischer.
Oh ik lees de laatste paar reacties nu ook.
Precies dezelfde ervaringen inderdaad!!!!
Wat betreft accu's laden. Ik ben er verassend goed in om dat steeds te doen. Misschien omdat de lader zo'n blij (irritant) muziekje afspeelt als ik de accu er in zet
én we aan de muur houders hebben waar ze in klikken als ze geladen zijn.