Bakjes voor krachtvoer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 14:49

JudithGigi schreef:
Nouvel schreef:
Ik heb afsluitbare bakjes bij de agradi gekocht, die worden op de stal waar ik nu sta heel veel gebruikt.
Maar ik gebruk zelf tot nu toe gewoon lege supplementen emmertjes, die voldoen prima.

https://agradi.nl/products/agradi-horse ... akje-groen Zijn dat deze? Die zien er wel heel handig uit!

Ja klopt!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:18

manzano schreef:
https://www.xenos.nl/opbergbox-3-liter-19x23x12-cm
Ik gebruik deze, gaan al jaren mee. Of ze groot genoeg zijn durf ik niet helemaal te zeggen want ik voer niet met voerscheppen.

Ah zo te lezen past hier een voerschep goed in. Voordeel van de vorm is dat je ze netjes ergens in een hoek kan zetten en door de vorm van de deksels kan je ze stevig stapelen (onderkant van bakje valt in deksel waar je hem op zet). Oh en ze passen makkelijk door het "luikje" van de box bij de voerbak. Ook niet onbelangrijk.
Die ronde bakken die ik hier voorbij zie komen heb ik ook, maar vind ik helemaal niet fijn. Liggen hier ongebruikt in de schuur. Heel soms handig voor slobber :D
Laatst bijgewerkt door manzano op 09-05-25 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Re: Bakjes voor krachtvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:21

Ik heb 2,5 liter bakjes. Zorg dat ze makkelijk te openen zijn en goed stapelbaar. Fijn voor de stalmensen die voeren en goed stapelbaar neemt de minste ruimte in.
Wat ook werkt is 1 grote bak die goed afsluitbaar is en werken met hersluitbare plastic zakken van 2,5 liter. Die kun je dan ook gewoon hergebruiken.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:21

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:26

Ik heb ook de bakjes van de zeeman, die zijn vrij stevig. Ik weet niet hoe de toegang naar de voerbak is, maar als dit via een gat in de tralies is, dan is het ook handig om er rekening mee te houden dat je bakje door het gat heen past.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:40

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:43

Ik gebruik de bakjes voor roomijs
Mijn moeder is iemand die overal verpakkingen van bewaard wanneer die ook maar enigzins van pas kunnen komen, dus ik heb die uit de kast gepakt. Ze zijn mooi stevig, ze gaan al 4 jaar mee en ze worden regelmatiger omver gesmeten door de paarden wat ze altijd hebben overleefd. Je moet er wel wat bakken ijs voor leeg eten :Y)
Afbeelding

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 15:55

JudithGigi schreef:
Nouvel schreef:
Ik heb afsluitbare bakjes bij de agradi gekocht, die worden op de stal waar ik nu sta heel veel gebruikt.
Maar ik gebruk zelf tot nu toe gewoon lege supplementen emmertjes, die voldoen prima.

https://agradi.nl/products/agradi-horse ... akje-groen Zijn dat deze? Die zien er wel heel handig uit!

Enige nadeel van deze ronde bakken is dat ze niet door de standaard voeropening in een boxwand passen. Heel irritant voor de pensionhouder

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-25 16:02

Dispar_Vulgo schreef:
JudithGigi schreef:

Enige nadeel van deze ronde bakken is dat ze niet door de standaard voeropening in een boxwand passen. Heel irritant voor de pensionhouder

Goed dat je het zegt, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht!

vikawiek schreef:
Ik gebruik de bakjes voor roomijs
Mijn moeder is iemand die overal verpakkingen van bewaard wanneer die ook maar enigzins van pas kunnen komen, dus ik heb die uit de kast gepakt. Ze zijn mooi stevig, ze gaan al 4 jaar mee en ze worden regelmatiger omver gesmeten door de paarden wat ze altijd hebben overleefd. Je moet er wel wat bakken ijs voor leeg eten :Y)
[ Afbeelding ]

Ohhh nee, wat vervelend! Een hoop ijs moeten eten! :9

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:40

Ik heb op mijn vorige stal wel 10 jaar met deze bakjes gedaan (ooit gehaald bij de Blokker maar na googlen staan ze ook op bol.com). Ik gebruik ze nog steeds als ik op vakantie ga en andere mensen mn pony's moeten voeren. Super stevig, verschillende maten en als ze vallen blijven ze heel. En de grote maat past ook door de voer opening van een stal. https://www.bol.com/nl/nl/p/dbp-alaska- ... UYQAvD_BwE

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 16:46

pol013 schreef:
1,2 liter is een standaard voerschep.
Dus de inhoud van je bakje is dan bij voorkeur 1,5 liter. Dat staat er meestal gewoon op of bij.

Die yoghurt emmertje zouden net kunnen misschien. daar gaat 1liter yoghurt in en hebben dan een heel kleine ruimte over bovenop.

Wat betreft kapot gaan: gegarandeerd dat spullen in de winter eerder kapot gaan. De meeste plastic soorten worden harder en stugger bij kou. Dus voor je iets heel groot in gaat slaan zou ik het eerste een winter aankijken.

En om je zelf en je pensionhouder een plezier te doen: ga voor makkelijk openen en sluiten. Ik zou er echt gillende gek van worden als ik 20 verschillende bakjes open moet maken, allemaal met een andere lastige gebruiksaanwijzing. Bijvoorbeeld 2 of 4 klemmetjes per bakje -O-

En als aanvulling daarop: iets dat ook past door het voergat bij de voerbak.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 17:19

En iets wat er ook nog een beetje representatief uit ziet als je een nette stal hebt :=

Ik zou helemaal dol worden als het vol staat met alle soorten en maten bakjes.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:00

Afbeelding

Deze vinden wij echt top. Ze zijn er nu volgens mij niet kleiner dan deze. Daar gaat bijna 2kg voer in.
Grootste voordeel is dat je niet elke keer deksels erop en eraf moet doen, daar werd ik altijd gestoord van :D

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:27

Ik hergebruikte de witte supplementpotten van de Paardendrogist. Ziet er netjes uit, past best wat in, hartstikke stevig en ze passen door zo'n voergat. Ik ben over op een balancer, dus ik gebruik ze niet meer, dus je zou ze best voor verzendkosten van me mogen hebben!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:42

SansaS schreef:
En iets wat er ook nog een beetje representatief uit ziet als je een nette stal hebt :=

Ik zou helemaal dol worden als het vol staat met alle soorten en maten bakjes.

Ja, ik zie het redelijk simpel: wanneer je als staleigenaar wil dat klanten bakjes klaar zetten en je wil ook nog dat het er representatief uit ziet, dan zul je op zijn minst bepaalde bakjes moeten voorschrijven, óf de gewenste bakjes moeten verstrekken.

Wanneer je alleen de opdracht geeft om het in bakjes te doen, moet je niet zeuren wanneer elke klant iets anders kiest.

@TS: ik gebruik bakjes van Ikea. Wel iets kleiner dan jij nodig hebt, mijn pony krijgt niet zoveel krachtvoer per dag, maar Ikea heeft in dezelfde lijn ook grotere bakjes.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:48

JudithGigi schreef:
Ohhh nee, wat vervelend! Een hoop ijs moeten eten! :9

Ja afzien! Maar je moet wat voor je paarden overhebben he :j

Ik heb ook altijd supplementenemmers, ijsballen etc hergebruikt.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:52

De Waldhausen bakjes van 2L passen hier door de opening heen en past voldoende voer in. Bakjes gaan al zeker anderhalf jaar mee en zien er nog nieuw uit, makkelijk te stapelen en prima te openen en sluiten goed af. Bakjes van de action etc begin ik niet meer aan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 18:57

De genoemde Zeeman bakjes had ik ook, degelijk en goed betaalbaar.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 19:00

Dispar_Vulgo schreef:

Bij ons op stal passen ze wel

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 19:04

Sababber schreef:
[ Afbeelding ]

Deze liter emmertjes van de yoghurt. Kost niks, er gaat zat voer in, ze zijn ook redelijk te stapelen. Ik ben er heel tevreden mee. Verkrijgbaar bij (bijna?) alle supermarkten.

Deze bedoel ik idd maar past geen kilo in volgens mij. Al vind ik ze zelf erg prettig en passen door voerluikjes gaa ook behoorlijk lang mee ( bij mij dan) tekst op deksel met water vaste stift ( verschil avond/ smorgens & naam paard)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 19:19

Vraag even aan de staleigenaar waar de voorkeur naar uit gaat?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 20:41

Ik gebruik al jaren de bakjes met blauwe deksel van de action. Denk dat in 3 jaar tijd er 2 kapot gegaan zijn.
Ligt er ook aan hoe diegene die voert ze open maakt hoor.

Ik heb er standaard 8 staan op mijn kast. Ideaal.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 20:55

pol013 schreef:
En om je zelf en je pensionhouder een plezier te doen: ga voor makkelijk openen en sluiten. Ik zou er echt gillende gek van worden als ik 20 verschillende bakjes open moet maken, allemaal met een andere lastige gebruiksaanwijzing. Bijvoorbeeld 2 of 4 klemmetjes per bakje -O-

Heb jaren gevoerd en inderdaad, alsjeblieft geen klemmetjes! Mocht de voerbak door een opening in de boxwand moeten, kijk dan ook even of dat gemakkelijk past, dat je niet iedere keer moet passen en meten om dat bakje er doorheen te krijgen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 21:43

Gewoon maar even informeren dus wat je stalhouder wil. Zoveel mensen zoveel wensen. Zie hier weer dingen die ik juist niet zou willen en wat ik fijn vind (en ook vond toen ik nog op grote stal voerde) vinden anderen niet fijn zo te lezen.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 22:11