Tips voor verhuizen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floortjeRein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 22:08

Maflinger_S schreef:
Fijn dat de verhuizing goed ging.

Kan je in stal misschien een hay play, da's een bal waarin je hooi kunt doen dat je paard er door de openingen weer uit moet halen, leggen of ophangen? Dan is hij een beetje bezig.
Vaak naar hem toe gaan en iets met hem doen helpt ook, dan ziet hij in ieder geval iets bekends. Je kunt hem lekker poetsen of anderszins tutten en een wandeling met hem aan de hand maken over het terrein?

ik ben er de afgelopen 4 dagen elke dag 5 uur+ geweest. Met rijden is die super braaf en het tutten vindt die fijn. Over het terrein wandelen doet die braaf als de andere paarden buiten staan en hij staat op de wei ook heel rustig. Echt alleen is stal is hij gek aan het doen. Hij heeft al een hayplay slowfeeder en balletje hangen!

Maflinger_S

Re: Tips voor verhuizen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:11

Zo te lezen doe jij al enorm je best om de verhuizing voor hem makkelijker te maken. De rest moet hij toch echt zelf doen. Wennen aan zijn nieuwe omgeving heeft tijd nodig.

floortjeRein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 22:12

Maflinger_S schreef:
Zo te lezen doe jij al enorm je best om de verhuizing voor hem makkelijker te maken. De rest moet hij toch echt zelf doen. Wennen aan zijn nieuwe omgeving heeft tijd nodig.

Ook als je bang bent dat het paard zichzelf bezeert? Ik word er zo verdrietig van als ik hem zo in paniek zie :)

floortjeRein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 22:12

floortjeRein schreef:
Maflinger_S schreef:

Ook als je bang bent dat het paard zichzelf bezeert? Ik word er zo verdrietig van als ik hem zo in paniek zie :)

verkeerde poppetje hihi ik bedoel :(

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:14

Kun je misschien van stal wisselen?
Het klinkt als verlatingsangst. Wat zegt de pensionhouder hierover?
Mocht hij niet rustiger worden, zou je ook nog met de dierenarts kunnen overleggen om wat tranquil o.i.d.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 19-05-25 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

floortjeRein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-25 22:15

Enige optie die ik heb is hem ‘s nachts alleen op de paddock zetten met schuilstal. De andere paarden staan binnen en die wilt ze daar laten staan en niet wisselen. Twee daarvan zijn extreem verlatingsangst gevoelig dus die zouden de boel al helemaal afbreken buiten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 22:17

Het is helemaal niet fijn als je ziet dat je paard zo in paniek is maar je kunt er moeilijk de hele dag zijn. Hij moet het echt zelf uitzoeken.

Uiteraard kan je dit wel voorleggen aan de pensionhouder en kijken of een andere stal of een andere oplossing mogelijk is.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-25 22:19

En hoe gaat het nu is hij al wat rustiger?