Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Ik zou eerst gaan keren/lostrekken en aanrijden. Nadeel is dat je pas in het najaar weet of het echt heeft geholpen, omdat we nu toch in de goede tijd van het jaar zitten.
Drainage hebben wij laatst vernieuwd in de paddock. In verhouding zijn die kosten veel lager dan de aanschaf van paddockroosters/modderplaten. Wel moet het water ergens heen afgevoerd kunnen worden.
Roosters en modderplaten kun je inderdaad weer meenemen of verkopen, maar zoals DubbelFun al zegt: onderschat die klus niet.
Bij een gehuurd stuk zou ik het eerst proberen met keren, lostrekken en bijvullen. Weet je zeker dat je er nog heel wat jaren wil en kan blijven staan, dan zou ik drainage laten aanleggen. Je hebt dan gewoon de hele paddock goed, niet alleen een eetplek.
Amado schreef:Zit je op zandgrond? Zo ja, dan 100% de grond laten keren. Wij hebben hier het hele jaar door droge voetjes sinds we dat gedaan hebben, daarvoor ook zoveel andere dingen geprobeerd.
boedjang schreef:Wij hebben van dat split was volgens mij ook niet goedkoop maar geen blub meer , de rijbak die eraan vast zit heeft het niet dus we merken het verschil als we daar moeten mesten
heel goed [ Afbeelding ]
Mallow schreef:Ik hoor steeds vaker verhalen over het storten van gebroken puin. Heeft iemand daar ervaring mee?
DuoPenotti schreef:Zulke dingen als puin storten zou ik toch echt vragen aan de verhuurder.
Dat is toch heel wat anders dan mud control platen die je eruit lukt halen
s0173957 schreef:Misschien ook eens vragen aan de eigenaar wat hij ziet zitten.
Ik zou als verhuurder niet bepaald tevreden zijn als iemand zonder het mij te vragen grondwerken begint uit te voeren op mijn eigendom.
Popstra schreef:Puin laten storten zou ik nooit doen. Komt allemaal eens weer naar boven en daar zit echt troep bij...
Als het echt zo een sompige zooi is kun je je beter afvragen of het wel geschikt is om paarden op te zetten als je niet wil of fatsoenlijk kan investeren in drainage e.d en wellicht wat anders beters gaan zoeken.