Zachte paardensnoepjes? En voer voor deze ppid'er...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 00:29

kimmie1 schreef:
Annemeik schreef:
Zijn er ook paardensnoepjes die zacht zijn? Onze ppid'er moet de pilletjes binnen krijgen, maar appel lukt ondertussen al meer. Wortel probeert hij ze nu ook uit te werken.

Het fijnste zou zijn als je een soort zacht snoepje zou hebben, waar je het pilletje in kan duwen.

En als jullie nog tips hebben voor smakelijk voer voor hem, hij stopt vaak na 3 zakken voer (nee, niet achterelkaar :') ) met een bepaald soort voer eten. Het liefst laag in suiker en zetmeel, hoog in eiwitten en vetten. Maarja, dat smakelijke dan ..

We hebben al gehad:
Vitalbix daily complete
Vitalbix active
Havens gastro
Vitalstyle weight and condition
Vitalstyle gastro muesli
Bodybuilder van Mijten
Pavo Gutsecure

Misschien Topsport van Pavo? 21% eiwit.

Dankjewel, ga ik even naar kijken.

Ik moest even nadenken, maar deze ken je niet. Dit paard is de opvolger van Oro.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 00:31

MirandaDvG schreef:
Mijn ervaring is dat je heel veel moet wisselen.
De ene dag in een stukje appel, de andere dag in een boterham, dan weer in een stukje banaan.
Anders weten ze precies waar het in zit en eten ze dat niet meer.

Met voer moest ik ook bijna maandelijks wisselen overigens.

Ja dat inderdaad, en op het gegeven moment weet je het soms even niet meer. Vooral omdat je ook niet iedere keer een zak wil kopen en hij het dan weer niet lust.

Annemeik

Re: Zachte paardensnoepjes? En voer voor deze ppid'er...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 00:33

Dankjewel, de meeste gezonde voer hebben we inderdaad al geprobeerd. Ook die van Agrobs. Maar dat gaat er niet in.

We gaan nu nog de pavo condition en merriebrok van subli proberen binnenkort.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 01:26

In het ergste geval kun je de pil rectaal ingeven. Echter, vind dat toch ook altijd wel “iets” bij dieren. Liefst vindt je toch iets wat werkt met wat lekkers. Zelf een gezond zacht koekje bakken van fruit met olie en havermout?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 01:32

Heb je masters senior horsebrox al eens geprobeerd? Mijn paard wat niks lustte en elke keer na een halve zak zei joh bekijk het maar schopte bijna de wand uit de stal als hij te lang moest wachten. Mijn huidige twee paarden zijn er ook gek op en breken de stal bijna af als ze proberen over het halve schot de emmer zelf te pakken :)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 07:31

Stud muffins zijn wel een optie, die kan je kleiner maken en zijn zacht en plakkerig. De basis is volgens mij dadels en dat vind dan niet elk paard lekker... Hiermee besef ik wel weer dat het wel een zegen is dat mijn paard alles eet, zonder discussie...

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:19

Voorkant van een injectiespuit eraf snijden, zodat het 1 groot gat is. Voltrekken in ene pot appelmoes, pil erin, met lepeltje nog een klein beetje appelmoes erop. En als een wormenkuur zo naar binnen schuiven.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:20

Afbeelding

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:25

Mijn ppid'er voer ik grasbrok en havens crumbs. De grasbrok eet ze het best als ik de crumb er goed doorheen meng. Bodybuilder krijgt ze op de dagen dat ze gewerkt heeft erbij.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 08:31

Herkenbaar, mijn pony laat ook al het voer staan wat ze rondom de medicatie krijgt toen ik moest starten
Ik heb wel prascent, lost vrij snel op.
Ik leg het al jaren nu in haar wangzak en bloedwaardes zijn super!
Vlak daarvoor of erna geef ik geen voer een eet ze alleen hooi.
Sindsdien laat ze inmiddels (bijna) niks meer staan.
Vanwege wat ondergewicht en een aantal missende kiezen krijgt ze bijna dagelijks slobber.
Ik heb nu de nutrimash van vitalbix en ben sinds kort begonnen met cushcare condition.
Onwijs fijne en smakelijke brokjes die kruimelig zijn en zowel droog als nat gegeven kan worden.
Heel tevreden mee!

https://www.rwdh.nl/dodson-horrell-cush ... h44zyIkLrp

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 17:00

pluisje88 schreef:
Heb je masters senior horsebrox al eens geprobeerd? Mijn paard wat niks lustte en elke keer na een halve zak zei joh bekijk het maar schopte bijna de wand uit de stal als hij te lang moest wachten. Mijn huidige twee paarden zijn er ook gek op en breken de stal bijna af als ze proberen over het halve schot de emmer zelf te pakken :)

Bedoel je dan de muesli of de slobberbrok? Want we moeten s ochtends voer klaar zetten, en dat mag geen geweekt voer zijn.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:11

Ik voerde indertijd de Cush care van Dodson and Horrell.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 17:26

Ik heb die nu iig besteld, we gaan het weer zien.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 23:14

Annemeik schreef:
pluisje88 schreef:

Bedoel je dan de muesli of de slobberbrok? Want we moeten s ochtends voer klaar zetten, en dat mag geen geweekt voer zijn.

Oh dit is inderdaad slobber. Ik had er niet uit begrepen dat je een brok of muesli zocht. Ik had gelezen dat je iets zocht om de medicatie in te verstoppen.