- Basisboek dressuur van Tineke Bartels, echt geweldig. Makkelijk lezen, opzoeken, begrijpen.
- Van Groen tot Grand prix, hierboven ook al genoemd. Eddy vergeet ik sowieso ook niet meer.....

- Das Gymnasium des Pferdes, in het duits maar sinds kort ook in het Nederlands (toch wat makkelijker
)- Het boek van Coby en Hinnemann heb ik in de leen, erg de aanschaf waard.
- Jennie Loriston-Clarke; Dressuur, ruiter en paard in perfecte balans met de belangrijkste oefeningen stap voor stap.
- Clarissa L. Busch; Die Hilfengebung des Reiters, Grundbegriffe der Harmonischen Verständigung zwischen Reiter und Pferd.
- Jane Savoie; Paardrijden, winnen door de kracht van het positieve denken.
- en de absolute gouden tip voor een ieder die een woordje duits kan lezen (er is ook een engels vertaling maar daar weet ik geen titelnaam van): Susanne von Dietze; Balance in der Bewegung, der Sitz des Reiters.
Verder is Solange Schrijer bezig met het schrijven van een boek, daar kijk ik ook erg naar uit!
Let wel: paardrijden leer je in de praktijk, een theoretische basiskennis is onontbeerlijk maar niet zaligmakend. Niet voor niets noem ik deze boeken slechts mijn naslagwerken.