Dressuur: uit welk BOEK lesnemen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:44

Als ik eens wat na wil lezen staan in ieder geval de volgende titels paraat:

- Basisboek dressuur van Tineke Bartels, echt geweldig. Makkelijk lezen, opzoeken, begrijpen.
- Van Groen tot Grand prix, hierboven ook al genoemd. Eddy vergeet ik sowieso ook niet meer..... Knipoog
- Das Gymnasium des Pferdes, in het duits maar sinds kort ook in het Nederlands (toch wat makkelijker Haha! )
- Het boek van Coby en Hinnemann heb ik in de leen, erg de aanschaf waard.
- Jennie Loriston-Clarke; Dressuur, ruiter en paard in perfecte balans met de belangrijkste oefeningen stap voor stap.
- Clarissa L. Busch; Die Hilfengebung des Reiters, Grundbegriffe der Harmonischen Verständigung zwischen Reiter und Pferd.
- Jane Savoie; Paardrijden, winnen door de kracht van het positieve denken.
- en de absolute gouden tip voor een ieder die een woordje duits kan lezen (er is ook een engels vertaling maar daar weet ik geen titelnaam van): Susanne von Dietze; Balance in der Bewegung, der Sitz des Reiters.

Verder is Solange Schrijer bezig met het schrijven van een boek, daar kijk ik ook erg naar uit!

Let wel: paardrijden leer je in de praktijk, een theoretische basiskennis is onontbeerlijk maar niet zaligmakend. Niet voor niets noem ik deze boeken slechts mijn naslagwerken.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:54

Akademische Reitkunst van Bent Branderup wil ik toch ook wel toevoegen. De video's van Richard Hinrichs zijn ook erg goed. Bewegende beelden zijn toch ook weer illustratiever dan een boek.

skysari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:59

verlichte rijkunst van heather moffett

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:26

carola1 schreef:
ik heb een heel goed boek. Ruiters en rechters. van Ernest van Loon. Maar let wel op, paardrijden leer je niet zomaar even uit een boek he.

yep..de bijbel van paardenmensen

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:38

Ragne schreef:
Volgens mij is deze nog niet genoemd:

basisboek dressuur: op stal bij Tineke Bartels

ook zeker een boek waar je qua dressuur echt wat aan hebt.

Vindt ik ook een superboek!!! Ik lees hem erg vaak, en is super makkelijk te lezen, en veel plaatjes!!! Lachen

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:42

Dressuur met Kyra, van Kyra Kirklund.
Top boek, geeft veel info over hoe je dingen aanleert en oefeningen die je kan gebruiken.

dressuurmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:34

Centered Riding van Sally Swift
Dressuur met Kyra van Kyra K.
Het jonge paard (ofzoiets dergelijks) van R. Klimke

wendytj4h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:40

annegti schreef:
Had ooit een boek van jenny Lorriston-Clark. Titel is me ontschoten. Het boek is verdwenen met mijn ex-schoonzuster.... Zaten wel leuke tips in dat boek voor allerlei"'probleempje'.... (Vind trouwens irl haar man heel tof.... )

Het jonge paard aanrijden en trainen soms??

Aan dat boek heb ik wel veel gehad.
Het is idd wel handig voor het oplossen van allerlei probleempjes...