Oplossing mest in mestcontainer doen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 21:42

Wat Jibberjabber laat zien?
Google eens op Zakkenlift..

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-25 21:52

KiKiDo schreef:
Wat Jibberjabber laat zien?
Google eens op Zakkenlift..

Bedankt ik wilde de zoekterm al vragen. Ik ga het allemaal rustig doornemen, maar ik ben erg blij dat er best wat dingen voorbij komen welk hier passend voor kunnen zijn :j

CxKenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:16

Snap je probleem hoor, lijkt me pittig om dat telkens te moeten tillen. Wij hebben een huis gekocht waar de paarden ook komen te staan, ook aan het nadenken wat we qua mestopslag moeten doen. Met een aanhanger zie ik niet zitten. Bij ons in de buurt zit van Leeuwen mestcontainers, een super bedrijf waar je een container kunt huren of (ook tweedehands) kopen. Wij denken er aan om er eentje in te laten graven, kost misschien wat maar dan gebeurt het meteen goed. wwww.paardenmestcontainers.nl

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:47

Ik heb al jaren dezelfde container. Gezien mijn container niet verplaats wordt kreeg ik het advies de wielen eraf te halen, maar dit schilt al gauw 20cm. Verder gebruik ik een rechthoekige speciekuip om de mest erin te kiepen, want dit werkt makkelijker vanwege de vorm. Wanneer het erg veel geregend heeft is de mest zwaarder en doe ik de kuip minder vol. Succes!

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 00:14

Ufurio4e schreef:
Vanuit de stal direct erin ipv in een bak?

Je kunt ook in een kruiwagen scheppen en eruit scheppen direct in de container?

Zo doe ik het ook, maar heb niet heel veel stalmest en drollen gaan op composthoop

cinniz123

Re: Oplossing mest in mestcontainer doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 08:56

Ik vind ze vanaf half vol al echt niet meer te rijden is dat bij jullie niet het geval?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 10:01

Wij duwen hem samen naar de weg en dan zit hij overvol. Dat is voor ons geen probleem. Wielen eronder is dus ook wel nodig. Het huis biedt geen oplossing voor een andere container daar de container naar de weg wordt verplaatst om te legen. Dus het is echt een oplossing zoeken voor deze container, maar in dit topic staan er nu echt al wat :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:08

Nessie schreef:
Wij duwen hem samen naar de weg en dan zit hij overvol. Dat is voor ons geen probleem. Wielen eronder is dus ook wel nodig. Het huis biedt geen oplossing voor een andere container daar de container naar de weg wordt verplaatst om te legen. Dus het is echt een oplossing zoeken voor deze container, maar in dit topic staan er nu echt al wat :j

O dat is balen dat die naar de weg moet, ik had denk ik anders gewoon een
bak in de grond gemaakt waar de container in "gehesen" kan worden, dan kan jij
de grond in storten.

Is wellicht ook nog wel een optie om te vragen aan je afvalverwerker, hebben ze
geen afzetcontainers? Deze kunnen zeker weten gehesen worden met takels vanaf de bakwagen :)
Met een 3m3 container zou je echt wel uit de voeten kunnen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:15

CxKenzo schreef:
.... Wij denken er aan om er eentje in te laten graven...l

Een ijzeren mestcontainer zou ik nooit in laten graven... die verroest en na 10 jaar vallen de gaten er in, kun je hem weer -duur- uit laten graven en afvoeren.
Dan kun je beter ineens goed investeren in een mestbak van betonelementen. Die van mij zit ondertussen al dik 20 jaar deels in de grond en niets mee aan de hand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:38

Nessie schreef:

Dus je moet je container elke keer naar de weg duwen? Wat een gedoe. Kan er geen vrachtwagen bij jullie het erf op?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-25 10:48

Het is geen boerderij maar een vrijstaand woonhuis met alles erachter, dus wij hebben een reguliere oprit (past wel een enkele vrachtwagen op maar een dubbele kan die draai niet maken). Dat naar de weg duwen is voor ons geen werk, het moet 1x per maand en we vinden dat nog wel mee vallen hoe zwaar het is. Ik wilde niet buitenaf wonen, dus dit is dan de consequentie :P Maar het mag wel iets simpeler gemaakt qua het erin laden van de mest.

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 11:53

bij ons is er ook geen ruimte voor een vrachtwagen om naar achteren te rijden om de mest op te laden en doen het dus ook op deze manier. alleen slepen wij de container naar voren met een minitractor.
Wat nog zou kunnen wellicht is dat je een minitractor met een voorlader gebruikt om in te mesten en dat je die dan met voorlader in de bak kan kiepen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:04

Bouwlift is wat je zoekt, maar dan een kleine variant, zoals hier al een foto voorbij kwam van Jibberjabber. Marktplaats afstruinen?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 13:42

Mjetterd schreef:
Wij hebben op stal een transportband om de mest in de container te krijgen. Voorheen moesten we altijd omhoog lopen, dit ding is echt een uitvinding. (Onze container is wel iets hoger, zo'n 3 meter hoog schat ik)

2dehands op de kop getikt, voorheen werd het gebruikt bij een witlof bedrijf.
Zoiets:
[ Afbeelding ]

Deze dingen zijn bij van die faillissementsveilingsites nog wel eens voor een leuke prijs te scoren, BVA auctions of zo. :j