Waar haal ik olifantengras

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 16:21

Oke ja dat hoor ik vaker houtkrullen xl, vlas schijnt ook te zorgen voor schimmel.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:34

BigOne schreef:
Heel apart, ik heb een zwaar allergisch paard en kan alleen op hennep of vlas staan, dus je bewering van stof in vlas? Dan was die van mij allang dood geweest.

Vlas zit echt behoorlijk wat stof in anders hoor... mijn astmatische paard kan er ook niet tegen.

Hennepvezel wel :j

Gulpje

Re: Waar haal ik olifantengras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:41

Bij kliniek de Hofstede in Leusden hebben ze olifantengras voor de stallen, misschien kan je ze bellen om te vragen waar ze het halen?

(zou kunnen dat ze het halen bij de fouragehandel 5 minuten verderop: https://dezandbrinkermolen.nl/)

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 16:48

Plospan xl is voor mijn astmapatient de go to :j

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 14:19

Die van mij staat op bio waldboden, krullen is slecht voor de hoeven en vlas eet ze dus ik had weinig opties

Ik merk echt verschil tussen deze bodem en stro haar stal heeft amper nog spinnenwebben en geen stof op de randen van de muur.

Terwijl de boxen met stro wel echt meer spinnenwebben en stof op de randen moet ik wekelijks weghalen.

De bodem is goed dempend en als je het uiteindelijk moet vervangen kun je het in de weide of tuin als compost gebruiken.