Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Kun je die wel alleen achter laten? En kan jouw paard alleen achter blijven als de pensionado een keer gaat wandelen of naar de kliniek moet?
Voor je het weet moet je alsnog denken aan een tweede paard om als derde te gaan fungeren. Dat zijn de dingen die mij bezig houden met hopelijk toekomstplannen met paarden aan huis. Mijn pensionado kan echt niet alleen blijven. Dus als ik een nieuw rijpaard zou kopen moet ik alsnog nadenken over een maatje voor hem.
liberia schreef:Waarom geen 20x40 bak die je kunt gebruiken voor rijden en als dagelijkse paddock. Mits goed mestruimen en geen hooi in de bak voeten zou dat moeten gaan. Tussen bak en stal een bestraat gedeelte waar je ze kunt opsluiten. Voor samen een ruime inloopstal waar je hooi voert. Dan heb je voor bak en bestraat 20x 50 m nofig en dan de stal zelf nog. Zoek een plek op het terrein waar drainage makkelijk te realiseren is.
Is je vriend koeienboer of akkerbouwer? Ik denk het eerste?
Dino_xhi schreef:carika schreef:Kun je wellicht voor de zomer in de buurt een weiland pachten?
Voor de zomer is genoeg land, dat is niet het probleem!
capopjekop schreef:Ik denk dat ze het losgooien bedoelt. Dat is niet perse goed voor je bodem. Ik ken genoeg bakken waar dat verboden is.
belle_boef schreef:Ik zou ook met je vriend om de tafel gaan. Als je straks wil rijden is die postzegel te klein en dan kan je weer bakkelijen met hem over weer wat meters extra.
Ik zou inzetten op een 60/30 bak en daarnaast een stuk bestrating van dat postzegel formaat wat je nu wil.
Dan beter nu wat meer strijd zodat je niet over 1,5 jaar nog een keer moet.
En die ruime meters kan je dan nog aanpassen naar een 20/40 bak en stukken paddock als je dat wil
DuoPenotti schreef:Ik zou zelf 20x40 drainage leggen.
En daar aanvast een betegeld stuk naar de stal.
Dan heb je je eigen bak en de paarden een fatsoenlijk stuk om te lopen.
Ruimte is er zo te lezen voldoende maar je vriend niet meer opgeven.
En in geen 100 jaar dat ik een ander zijn paard in mijn bak uit zou laten razen omdat ze zelf te beroerd zijn het te maken.