Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gizeppie schreef:Even een gekke vraag, maar daar worden de voeten toch juist heel zacht van? Doordat spul verloor ik elke keer mijn ijzersSinds ik daarmee gestopt ben, niet meer.
Daihyo schreef:Waarom niet gewoon het advies van je smid volgen?
Verder is het met een vieze bodem dweilen met de kraan open. Daarnaast kun je ook nog eens je voeding onder de loep nemen. Verstoorde darmflora geeft ook klachten als mok, rotstraal, jeuk.
En qua uitwendige middeltjes ben ik fan van de producten van Unique Horn.
Mi_Amore schreef:Unique horn producten! En dan vooral de hoof sticks en HPE.
BigOne schreef:Het is lang niet altijd een vieze stal, ook smalle hoeven met diepe groeven zijn vaak als eerste aan de beurt.
8nnemiek schreef:Kevin Bacon's hoofsolution, als er aan de vieze stal niks te doen is.
Bij mijn paard ging het volledig over zodra hij 24/7 buiten stond.
Coentjuh schreef:8nnemiek schreef:Kevin Bacon's hoofsolution, als er aan de vieze stal niks te doen is.
Bij mijn paard ging het volledig over zodra hij 24/7 buiten stond.
Hier eigenlijk ook. Van (te luxe) pensionstal - helaas veel op stal - altijd problemen - bij ieder paard! Nu aan huis en een buitenlevennergens last meer van. Soms mijn oude paardje zijn hoeven een keer met Kevin's Bacon, maar echt niet vaak. Zijn hoefjes zijn al 34 jaar oud dus af en toe een beetje ondersteunen hier en daar!
Popstra schreef:Friezenkind schreef:
Ja deze bedoelde ik ook! Heb het al bij meerdere paarden gebruikt en allen kwamen er zo vanaf. Dit waren wel paarden die van een stro box bij ons in een gehakseld koolzaad strooisel box gingen en dus droger stonden.
nnicolex schreef:Mi_Amore schreef:Unique horn producten! En dan vooral de hoof sticks en HPE.
Ja deze! Of hypozin!