Dekjes wassen, ik weet het echt niet meer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 13:21

mijn moeder (ja, die wast al m'n spullen) gebruikt eigenlijk met al die vlekken ossegalzeep. Wat hier boven beschreven staat is ook echt waar.
het is echt een wondermiddel.
al m'n vlekken zijn eruit.

Mijn zusje zit op voetbal en haar kleding zit vaak onder de grasvlekken. dat is er niet zo gemakkelijk uit te krijgen. maar met ossegalzeep is het echt zo weg.

succes ermee

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:11

Ik heb/had hetzelfde probleem. mijn zadel gaf ook onwijs af. Mijn dekjes waren niet een beetje zwart... nee er zat gewoon een hele glimmende laag zwart op....
Ik heb mijn zadel schoongemaakt met een sterke ontvetter, ben even de naam kwijt, maar gewoon van dat spul waar je ook auto-onderdelen mee schoonmaakt Haha! Heeft goed geholpen, en mijn zadel is er niet slechter van geworden. Ik wel, was na 5 minute poetsen als helemaal high van dat spul inademen Haha!

Dekjes heb ik schoongemaakt met van die speciale vlekverwijderaars, je hebt ze voor gras, olie, vet etc.

Vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:58

Ik was mijn dekjes altijd op 40 graden en ze komen er gewoon schoon uit.
Ossegal schijnt idd goed te helpen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 15:01

Heb ik ook gehoort dat ossegal goed schijnt te werken...heb er zelf geen ervaring mee.....

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 22:32

Ik heb vandaag mijn zadel van de onderkant schoongemaakt. Maar er kwam geen spettertje zwart af..... Héél vreemd. Maar zal die ossegal wel proberen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:41

raar dat er niets af kwam Scheve mond
hopelijk lukt het met ossegalzeep, succes OK dan!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 20:11

Het heeft gewerkt!!!!!! Met ossegalzeep. Eerst goed laten schuimen en toen met de afwasborstel over heen gerost! Bedankt voor de goede tip!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:13

En ziet het shabrakje er ook nog mooi uit na dat schrobben met de afwasborstel? Haha!
Goede tip dus die ossegalzeep, waar heb je die gekocht?

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 20:23

Ik heb de ossegalzeep gekocht in de supermarkt. En het dekje ziet er nog wel goed uit hoor! Ben wel blij, vond het zo zonde van die dekje Haha!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:43

een vriendin van me (gillian hier op bokt) gebruikt altijd zo'n tablet waar je je kunstgebit mee schoon maakt. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar het schijnt echt super te werken.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:49

Daar heb ik nog nooooit van gehoord maar ik ga het ook eens proberen, wel op mijn minst mooie dekje Tong uitsteken

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 22:28

Dat heb ik ook gehoord ja!!
heb het alleen nog nooit geprobeerd... Knipoog

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:50

haha ja ik had het ook nog nooit gehoord..als jullie nou iets meer willen weten moeten jullie Gillian even pben...want ik weet er verder ook niet zoveel van (nog nooit geprobeerd Haha! )

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 20:53

Hmmm... ik denk dat ik het maar niet bij gekleurde dekjes ga proberen! Ach ossegalzeep helpt ook en is veilig voor de kleuren............

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:59

nu je het over die kleuren hebt joeylover...er begint me ineens iets te dagen dat je je witte dekjes er zo goed mee schoon krijgt...misschien idd maar niet proberen op gekleurde (haha voordat jullie dadelijk allemaal een schadevergoeding gaan eisen Tong uitsteken )

anoukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:01

raar! met vanish krijg je bijna alles schoon? Verward

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 21:01

Ja, ik vond het al zo vreemd. Want het maakt je gebit schoon, maar denk ik ook wel wit. En dan is dadelijk mijn mooie dekje wit!! Haha!:D

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:44

Je gebit? Wel een kunstgebit neem ik aan? Haha!

Jennifer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 21:50

haha, dat bedoel ik ja......

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:26

Die tabletten voor kunstgebitten moet je idd alleen gebruiken voor je witte dekjes, je gekleurde worden er niet mooier van.

Om mijn witte spullen schoon te krijgen gebruik ik ook steradent (dit zijn dus die tabletten). Emmer vullen met lauwwarm water of als je een bad hebt, een laagje water in het bad. Dan 2 à 3 tabletten steradent erin, daarna je spullen erbij doen. Dit laat ik ong. 1 à 2 uurtjes zo staan en dan in de wasmachine met wasmiddel voor witte was (zonder chloor, dit maakt je witte spul gelig) en wassen op 40 graden.

Voor mijn gekleurde dekjes gebruik ik ook altijd ossegal. Nou je hebt het resultaat daarvan al gezien, dus meer hoef ik daar niet over te vertellen. Of..... misschien nog 1 tipje. Ipv een afwasborstel kun je mischien beter een wit washandje gebruiken om de zeep in te wrijven. Met een te harde borstel heb je op den duur kans dat je dekje op de behandelde plekken slijtage plekken (pluizen,pillen) gaat krijgen. Een wit washandje geeft niet af op je dekje. Ik heb er 1 speciaal voor mijn ossegal driften zeg maar Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 08:44

joeylover schreef:
Aangezien mijn zadel echt heel erg afgeeft, en al mijn dekjes verkloot.
Heb ik al veel geprobeerd om het schoon te krijgen.
Dit heb ik al gedaan:

- Gewoon wassen op 30 graden.
- Wassen met Vanish.
- Eerst in Vanish laten inweken.
- Vandaag hebben we de nieuwe Vanish gel gekocht, en dat erop gesmeerd. Daarna wat inwrijven en toen in de wasmachine op 30 graden.

En voor alles geldt: het heeft niet geholpen

Wie heeft nou de goede tip? Of is die er niet...........

Ik heb er een zwart nep bont dekje onder het zadel boven het shabrak, ook nog lekker z8.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 09:25

Ik doe mijn witte dekje altijd met afwasmiddel en een borstel, en onder de douche neerleggen en dan schoonspuiten. En dan in de wasmachine Haha! Laatste keer was hij zo vies, denk ik een half jaar vies in de schuur gelegen en nog is die schoon geworden.