Vriezen en tuinslang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:00

Tieme schreef:
Wij laten de kraan tijdens vriezend weer gewoon heel langzaam stromend aan staan. Dan loopt het water in zowel kraan als slang gewoon door en vriest het niet aan.
Zo doen we het ook al jaren in de stal. Slang aan waterkaarten en naar buiten in de put en dan heeeeeel zacht laten stromen. En dit voorkomt bij ons dat de kraan bevriest en de leidingen naar de waterbakken open blijven.

Drinkwater? Dat laat je gewoon lopen? Bloody hell, dan snap ik waarom we binnenkort een serieus waterprobleem hebben in dit land :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:11

Amado7 schreef:
Wij lieten de kraan/slang altijd net iets druppelen heel langzaam. Daardoor loopt hij door en bevriest hij niet.

Doen wij inderdaad ook in de stacaravan

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 21:53

Ibbel schreef:
Tieme schreef:
Wij laten de kraan tijdens vriezend weer gewoon heel langzaam stromend aan staan. Dan loopt het water in zowel kraan als slang gewoon door en vriest het niet aan.
Zo doen we het ook al jaren in de stal. Slang aan waterkaarten en naar buiten in de put en dan heeeeeel zacht laten stromen. En dit voorkomt bij ons dat de kraan bevriest en de leidingen naar de waterbakken open blijven.

Drinkwater? Dat laat je gewoon lopen? Bloody hell, dan snap ik waarom we binnenkort een serieus waterprobleem hebben in dit land :=

Als je t gewoon weg laat stromen wel ja. Maar als je dr ondertussen een grote waterbak mee vult heb je dezelfde hoeveelheid water gebruikt als normaal. Of je nu een 100L vat in een uur of in 10 uur vult, het blijft 100L.

Amado7

Re: Vriezen en tuinslang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 09:45

Ik wou net zeggen, wij zetten hem gewoon op druppel stand. Zo loopt hij, blijft de bak iets voller maar stroomt hij niet over.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:19

Kabayo schreef:
Amado7 schreef:
Wij lieten de kraan/slang altijd net iets druppelen heel langzaam. Daardoor loopt hij door en bevriest hij niet.

Doen wij inderdaad ook in de stacaravan

Daar had ik ook een warmtelint aan de waterleidingen. Het is zoveel fijner dan je tanden poetsen en handen wassen met water wat maar net boven vriespunt is :brr: .

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 10:48

Ibbel schreef:

Grondwater. En druppelstand. Kost heel weinig water. En is keuze van de pensionhouder.

superpony

Re: Vriezen en tuinslang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 12:08

Wij hebben Tyleen slang naar de vlotterbakken. Omdat we nog niet klaar waren, hadden we die met een koppelstuk op de buitenkraan en dan de grond in.
Ik begin al heel vroeg met inpakken. Het is een anti vorst kraan, maar stukje bij de muur zit isolatie om en ik dek alles af met een oude shetlander winterdeken.
Hier staan ze 's nachts wel op stal en die hou ik dicht. De buiten waterbak dek ik af met een halsstuk. Die is op de grond, maar staat wel beschut.

Toen we een ibc vat hadden en moesten vullen, deden we daar 2 flessen met zou water in. Bijvullen met de blauwe zak. De tuinslang in automatische haspel gebruik ik niet. De losse slang leg ik wel binnen.